برگزاری آزمون بزرگ استخدامی فولاد مبارکه با حضور حدود ۲۵ هزار نفر متقاضی

عصر معدن- آزمون استخدامی شرکت فولاد مبارکه طی روزهای ۲۴ و ۲۵ آذرماه (روزهای پنج‌شنبه و جمعه) در دو نوبت صبح و بعدازظهر در دانشگاه صنعتی اصفهان با حضور حدود ۲۵ هزار نفر متقاضی استخدام برگزار شد.;

برگزاری آزمون بزرگ استخدامی فولاد مبارکه با حضور حدود ۲۵ هزار نفر متقاضی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از فولاد مبارکه اصفهان، در جریان برگزاری این آزمون بزرگ، مدیرعامل و معاونان و مدیران فولاد مبارکه ضمن حضور در محل برگزاری آزمون و دیدار صمیمانه با شرکت‌کنندگان در آزمون، در مصاحبه با خبرنگاران به بیان دیدگاه‌های خود در این خصوص پرداختند که مشروح این سخنان پیش روی شما خوانندگان محترم است.

    محمد یاسر طیب نیا ،مدیرعامل فولاد مبارکه:
    برگزاری یکی از بزرگ‌ترین آزمون‌های استخدامی کشور برای جذب جوانان متخصص

    آزمون استخدامی فولاد مبارکه، به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین آزمون‌های استخدامی در کشور، به‌دنبال جذب نیروهای متخصص برای افزایش تولید کیفی در شرکت است.

    فرایند جذب نیروهای جدید در فولاد مبارکه با برگزاری آزمون، آغاز شد. این موضوع از جهات مختلف از اهمیت برخوردار است، به‌ویژه اینکه رهبر معظم انقلاب نیز بارها بر تولید و ایجاد اشتغال برای جوانان تأکید کرده و در شرایط و زمان‌های مختلف، مسئولان را به تلاش شبانه‌روزی برای ایجاد اشتغال پایدار توصیه فرموده‌اند.

    با توجه به اینکه امسال از سوی مقام معظم رهبری، «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» نام‌گذاری شد، اهمیت این موضوع بیش از پیش موردتوجه مسئولان خصوصاً مدیران فولاد مبارکه قرار گرفته؛ چراکه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی نشئت‌گرفته از معضل بیکاری است.

    این شرکت در عرصه‌های مختلف پیشتاز است و ما با عنایت به سند چشم‌انداز صنعت فولاد کشور و زیرساخت‌های قوی و خوبی که در گروه فولاد مبارکه وجود دارد، تلاش کرده‌ایم با طراحی و اجرای طرح‌های توسعه در گروه فولاد مبارکه و خاصه در شرکت فولاد مبارکه در موضوع اشتغال‌زایی نیز با برنامه‌ریزی انجام‌شده رسالت خود را بهتر از گذشته انجام دهیم؛ چراکه در شرایط کنونی، از نگاه فولاد مبارکه اشتغال‌زایی، بزرگ‌ترین مسئولیت اجتماعی این شرکت تلقی می‌شود.
    صنعت فولاد به‌عنوان یکی از صنایع مادر کشور، نقش مهمی در ایجاد اشتغال دارد. این صنعت در بالا و پایین‌دست، بسیاری از صنایع بزرگ و کوچک دیگر را در برمی‌گیرد. در بالادست صنعت فولاد فعالیت‌هایی برای توسعه اکتشافات و استخراج و بهره‌برداری معادن و تبدیل سنگ‌آهن به کنسانتره، گندله و آهن‌اسفنجی صورت می‌گیرد و در پایین‌دست آن نیز پس از تولید فولاد خام در کارخانه‌های فولادسازی، شاهد ایجاد اشتغال در بخش‌هایی هستیم که محصول نیمه‌نهایی فولاد را به محصولات نهایی تبدیل و به دست مصرف‌کننده می‌رسانند. این صنعت در ایجاد و توسعه صنایع تولیدکننده آهن‌آلات ساختمانی، لوله و پروفیل، خودروسازی، انتقال سیالات، صنایع بسته‌بندی و بسیاری از صنایع خاص که امروزه ارزش‌افزوده زیادی دارند و هریک به‌نوبه خود می‌توانند زمینه اشتغال‌زایی بسیاری را فراهم کنند، نقش‌آفرین است. در کشورهای درحال‌توسعه میزان اشتغال‌زایی در صنایع پایین‌دستی صنعت فولاد چندین برابر آن در صنایع بالادست است.
    بنابر اظهارنظر کارشناسان، به ازای هر شغل مستقیم در کارخانه‌های فولادسازی، برای 15 نفر فرصت شغلی غیرمستقیم در بخش‌های تأمین، خدمات و خریداران محصول و تولید محصولات نهایی فراهم می‌شود. به عبارت دیگر، به‌طور میانگین یک کارخانه فولادسازی 15 برابر کارکنان خود قدرت اشتغال‌زایی غیرمستقیم دارد. البته این میزان اشتغال‌زایی در کشورهای توسعه‌یافته به دلیل مکانیزه کردن خطوط تولید به‌مراتب کمتر از کشورهای درحال‌توسعه است.
    با این توضیحات، با عنایت به اینکه در شرکت فولاد مبارکه کامل‌ترین زنجیره تولید فولاد کشور و به عبارت بهتر، چرخه تولید انواع محصولات «از سنگ تا رنگ» وجود دارد، علاوه بر ارزش‌افزوده اقتصادی در زمینه اشتغال هم، هراندازه از تولید در معدن به سمت انواع محصولات فولادی تمام‌شده و خاص پیش می‌رویم، میزان اشتغال‌زایی و درآمدزایی اقتصادی بیشتر می‌شود و از این حیث هم خوشبختانه فولاد مبارکه توانسته با در اختیار داشتن زنجیره کامل‌تری از تولید، فرصت‌های شغلی بیشتری برای جوانان این مرزوبوم فراهم سازد.
    فولاد مبارکه با سرمایه‌گذاری در شرکت‌های دانش‌بنیان، ایجاد دو هزار شغل جدید را طی دو سال آینده برنامه‌ریزی کرده است؛ همچنین با اجرای پروژه‌های توسعه و سرمایه‌گذاری‌های جدید، ایجاد فرصت شغلی برای ده‌هزار نفر دیگر را در بازه زمانی سه‌ساله در دستور کار خود قرار داده است که خوشبختانه در اجرای این طرح‌ها پیشرفت قابل‌ملاحظه‌ای صورت گرفته است.
    در زمینه اشتغال‌زایی مستقیم نیز امروز شاهد آغاز فرایند جذب و استخدام شرکت فولاد مبارکه هستیم. این آزمون، بزرگ‌ترین آزمون جذب و استخدام در کشور است که طی آن بالغ‌بر 1100 نفر در فولاد مبارکه استخدام خواهند شد.
    ازآنجاکه رویکرد ما حرکت به سمت تکنولوژی‌های جدید، تحول دیجیتال و توسعه کمی و کیفی از طریق تولید محصولات ویژه و سبد محصولات جدید است، نیازمند جذب سرمایه‌های انسانی شایسته هستیم. به همین خاطر فرایند جذب در فولاد مبارکه و دیگر شرکت‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است؛ چراکه نیروی کیفی و جدید در سازمان مثل بذر خوب و آماده برای روییدن در یک زمین حاصلخیز و مناسب است و امیدواریم با برگزاری این آزمون و جذب نیروهای توانا بتوانیم بالندگی و تحول‌آفرینی در صنعت فولاد کشور را رقم بزنیم. جهت دست‌یابی به این هدف و به‌منظور ارزیابی شایستگی‌های افراد، علاوه بر ارزیابی دانش، سنجه‌های دیگری نظیر ارزیابی شایستگی‌های شناختی، مهارتی، رفتاری و استعدادی افراد طراحی شده است.
    در پایان شایسته است از همه عزیزانی که در اجرای این آزمون بزرگ و در ادامه تا پایان فرایند جذب تلاش کرده و خواهند کرد و به انحای مختلف دل در گروه اعتلای هرچه بیشتر نام کشورمان دارند، صمیمانه تشکر و قدردانی کنم.

    مهدی کفایت معاون سرمایه‌های انسانی و سازماندهی فولاد مبارکه:
    فولاد مبارکه با اشتغال‌زایی به دنبال امیدآفرینی در جامعه است
    فولاد مبارکه بر اساس نیازهایی که در مجموعه واحدهای خود دارد، چند سال یک‌بار تعدادی از سرمایه‌های انسانی خود را با برگزاری آزمون، جذب می‌کند.
    آزمون بر اساس استانداردهای موجود در فولاد مبارکه طراحی شده و در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌شود و طی آن 1103 نفر برای استخدام در این شرکت انتخاب می‌شوند. این آزمون، یکی از بزرگ‌ترین آزمون‌های استخدامی فولاد مبارکه است که طی آن داوطلبان در رشته‌های فنی در دو مقطع دیپلم و کارشناسی با یکدیگر رقابت می‌کنند.
    مراحل این آزمون توسط سازمان سنجش و دانشگاه صنعتی اصفهان انجام می‌شود و استانداردهای آن مشابه با آزمون‌های سراسری در مقاطع مختلف است. حدود 25 هزار نفر برای شرکت در این آزمون ثبت‌نام کرده‌اند که این میزان از استقبال فرصتی فراهم می‌آورد که متخصص‌ترین و بهترین نیروها در بزرگ‌ترین کارخانه فولادسازی کشور مشغول کار شوند.
    فولاد مبارکه کارکنان خود را سرمایه انسانی خود می‌داند و قصد دارد با جذب و پرورش این استعدادها برای جامعه امید بیشتر و برای صنعت و اقتصاد کشور ارزش‌افزوده فزاینده‌ای ایجاد کند.

    غلامرضا سلیمی معاون بهره‌برداری شرکت فولاد مبارکه:
    هدف از برگزاری آزمون استخدامی، شتاب بیشتر در کمیت و کیفیت تولید فولاد مبارکه است
    با توجه به نیازسنجی‌های به‌عمل‌آمده در خطوط مختلف تولید واحدهای پشتیبانی و ستادی، فولاد مبارکه فرایند جذب نیروی‌های متعهد و متخصص و علاقه‌مند به توسعه کشور را آغاز کرد و پس از آن به دنبال آموزش به‌موقع نیروی انسانی است و امیدوارم با برگزاری این آزمون و ورود افراد توانمند به مجموعه فولاد مبارکه، شاهد پیشرفت صنعت کشورمان باشیم.
    برگزاری این آزمون از آن جهت حائز اهمیت است که نیروی انسانی می‌تواند به افزایش توانمندی‌های هر مجموعه در حوزه‌های مختلف منجر شود و به همین دلیل، جذب اولیه نیروی انسانی بسیار مهم است.
    جذب نیروی انسانی توانمند، و کارآمد در همه سازمان‌ها یکی از دغدغه‌های اصلی محسوب می‌شود. به همین دلیل فولاد مبارکه نیز به‌منظور حفظ روند روبه‌رشد خود با همکاری دانشگاه، این آزمون استخدامی را برگزار کرد تا به‌ویژه در حوزه‌های بهره‌برداری و پشتیبانی بهترین‌ها را جذب نماید؛ درعین‌حال فرصتی فراهم آورد تا جوانان مستعد بتوانند با استفاده از این فرصت به کشور خود خدمت کنند.
    مطمئناً پس از فرایند جذب با رویکرد تعالی سازمانی که نزد مدیریت و کارکنان فولاد مبارکه نهادینه شده است، افراد تازه‌استخدام با قرار گرفتن در فرایندهای آموزش بهتر می‌توانند منشأ اثر باشند. امیدوارم با برگزاری این آزمون و ورود افراد توانمند به مجموعه فولاد مبارکه شاهد پیشرفت صنعت کشورمان باشیم.
    خطوط تولید ما برای شتاب بیشتر به نیروی جوان و پرانرژی نیاز دارد و با اضافه شدن افراد جدید و توانمند شاهد توسعه بیش از پیش در فولاد مبارکه خواهیم بود.

    ابراهیم کاظمی، مدیر آموزش و توسعه سرمایه انسانی فولاد مبارکه:
    جذب و استخدام مهم‌ترین و حیاتی‌ترین فرایند مدیریت منابع انسانی در سازمان‌ها
    به‌کارگیری افراد توانمند و شایسته، عامل اساسی در بهره‌وری و خلق ارزش است و شرکت فولاد مبارکه با طراحی و استقرار فرایندی علمی و رقابتی، با تأکید بر شایسته‌گزینی در استخدام خود، به دنبال ایجاد فرصت برابر جهت اشتغال جوانان مستعد و متعهد در فولاد مبارکه است.
    جذب و استخدام مهم‌ترین و حیاتی‌ترین فرایند مدیریت منابع انسانی در سازمان است. فرایند استخدام شرکت فولاد مبارکه شامل چهار مرحله اصلی است. مرحله اول آن، آزمون کتبی است که داوطلبان را از نظر سطح دانش مورد ارزیابی قرار می‌دهد. مرحله دوم، کانون ارزیابی شایستگی است که شایستگی‌های رفتاری و تخصصی داوطلبان متناسب با نیازهای شغلی فولاد مبارکه را مورد سنجش قرار می‌دهد. مرحله سوم معاینات طب کار است که توانمندی‌های جسمی و روحی داوطلبان را ارزیابی می‌کند. در نهایت مرحله چهارم، گزینش است تا داوطلبان از نظر ارزش‌های سازمانی و اسلامی ارزیابی و تأیید شوند.
    پس از طی چهار مرحله ذکرشده، کارکنان جدیدالاستخدام به فرایند جامعه‌پذیری و آموزش‌های توجیهی بدو استخدام به مدت یک ماه وارد می‌شوند تا با ساختار، فرایندهای تولید و فرهنگ فولاد مبارکه آشنا و با آمادگی و آشنایی بیشتری مشغول به فعالیت شوند.
    هدف ما استفاده از ظرفیت‌های جدید از بین جوانان مستعد ایران اسلامی است تا زمینه برای رشد این استعدادها و بالندگی صنعت کشور فراهم شود.

    سعید غلامی سرپرست امور استخدام فولاد مبارکه:
    تمدید مهلت ثبت‌نام با رویکرد رضایتمندی هرچه بیشتر متقاضیان
    در تشریح جزئیات مراحل فراخوان و برگزاری این آزمون باید گفت شرکت فولاد مبارکه به‌منظور تأمین 1103 نفر نیروی انسانی موردنیاز خود در مقطع کارشناسی و دیپلم اقدام به برگزاری آزمون استخدامی کرد.
    در ابتدا اطلاعیه استخدامی این آزمون در تاریخ 15 آبان ماه از طریق جراید منتشر شد و در فرصت ثبت‌نام اعلام شده، متقاضیان استخدام از 25 آبان ماه تا 10 آذرماه برای شرکت در آزمون ثبت‌نام کردند.
    با توجه به استقبال داوطلبان و درخواست‌هایی که در خصوص تمدید مهلت ثبت‌نام واصل شد، با موافقت مدیریت ارشد سازمان با رویکرد رضایتمندی هرچه بیشتر متقاضیان، زمان ثبت‌نام تا 13 آذرماه تمدید شد که در این مدت حدود 25 هزار نفر برای شرکت در آزمون ثبت‌نام کردند.
    علاوه بر این دو روز فرصت ویرایش اطلاعات نیز در اختیار داوطلبان قرار گرفت و در ساعت 24 پانزدهم آذرماه سایت ثبت‌نام بسته و فرایند برگزاری آزمون شروع شد.
    آزمون کتبی در روزهای پنجشنبه و جمعه 24 و 25 آذرماه توسط دانشگاه صنعتی اصفهان و طی دو نوبت صبح و عصر برگزار شد و داوطلبان استخدام در محل برگزاری آزمون (دانشگاه صنعتی) به رقابت پرداختند.
    ضمن قدردانی از تمامی عوامل ساعی در برگزاری این آزمون، به اطلاع شرکت‌کنندگان محترم می‌رساند که نتایج این آزمون پس از استخراج، از طریق سامانه ثبت‌نام به داوطلبان محترم اعلام و پس از آن، نفرات منتخب جهت ادامه فرایند دعوت خواهند شد.

    در جریان برگزاری این آزمون نظر برخی از عوامل برگزاری و شرکت‌کنندگان را جویا شدیم که در ادامه مطلب می‌خوانید.

    یکی از مراقبین آزمون و کادر اجرایی برگزاری آزمون استخدامی فولاد مبارکه

    داوطلبان از سطح سؤالات رضایت داشتند

    در مورد برگزاری این آزمون و استقبال داوطلبان باید اذعان داشت که در این دو روز برگزاری آزمون، با حضور و استقبال پرشور داوطلبان استخدام در فولاد مبارکه روبه‌رو بودیم و تعداد غایبان در جلسه آزمون نسبت به آزمون‌های سایر ارگان‌ها بسیار کمتر بود.

    در صحبتی که با داوطلبان داشتم از سطح سؤالات رضایت داشتند و پاسخنامه‌های این عزیزان نیز این موضوع را نشان می‌داد؛ چراکه بسیاری از سؤالات را پاسخ داده بودند. بسیاری از جوانان تمایل به اشتغال در فولاد مبارکه دارند. عکس‌العمل‌های داوطلبان و نظراتشان در مورد آزمون نیز بسیار قابل‌توجه بود.

    محمدمهدی نظری، یکی از داوطلبان آزمون
    به‌راحتی توانستم فرایند ثبت‌نام را انجام دهم

    من چند سال پیش در مقطع کاردانی تحصیل کردم و با توجه به بازار کار، رشته برق را انتخاب کردم. هم‌اکنون در زمینه ساخت تابلوهای برق صنعتی مشغول به کار هستم، ولی قصد دارم با شرکت در آزمون فولاد مبارکه در این شرکت مشغول به کار شوم. فولاد مبارکه یکی از شرکت‌های بسیار خوب کشور است و بسیاری از جوانان علاقه‌مند به کار در آن هستند.

    یکی از نکات مثبت این آزمون، تسهیل در ثبت‌نام آنلاین بود که به‌راحتی توانستم فرایند ثبت‌نام را انجام دهم. همچنین در برگزاری آزمون، هم از نظر مکان برگزاری و هم از نظر تسهیل در عبور و مرور، اقدامات خوبی انجام شده بود. با توجه به رشته تحصیلی‌ام علاقه‌مندم در فولاد مبارکه مشغول به کار شوم.

    آرمین کلینی، یکی از داوطلبان آزمون
    دوست دارم در رشته تحصیلی موردعلاقه خود مشغول به کار شوم

    من 29 ساله هستم و در زمینه مارکتینگ فعالیت می‌کنم، ولی در مقطع کاردانی برق الکترونیک از دانشگاه فارغ‌التحصیل شدم و برای دومین بار است که در آزمون استخدامی فولاد مبارکه شرکت می‌کنم. اولین بار در سال 99 در این آزمون شرکت کردم، ولی در همان مرحله اول قبول نشدم.

    انگیزه من برای شرکت در این آزمون این است که در رشته تحصیلی موردعلاقه خود مشغول به کار شوم؛ چراکه چند سال در این زمینه درس خوانده‌ام و امیدوارم امسال بتوانم در مرحله اولیه و دیگر مراحل قبول شوم تا به‌صورت رسمی در این شرکت استخدام شوم.

    فولاد مبارکه یکی از شرکت‌های معتبر در کشور است و بسیاری از جوانان چشم‌به‌راه این صنعت بزرگ کشور برای اشتغال‌آفرینی هستند و به همین خاطر تمایل دارند در آزمون استخدامی شرکت کنند. البته امیدوارم در آزمون قبول شوم، ولی اگر پذیرفته نشوم، تلاش می‌کنم در آزمون‌های دیگر این شرکت دوباره شانس خود را امتحان کنم.

    از مسئولان فولاد مبارکه به خاطر برگزاری این آزمون تشکر می‌کنم. هم کیفیت سؤالات و هم مکان برگزاری آزمون در حد مطلوب بود. فولاد مبارکه برای کارکنان خود ارزش زیادی قائل است.

    حامد براتی، یکی از داوطلبان آزمون
    فرایند ثبت‌نام برای شرکت در آزمون از نظر من راحت بود

    آزمون امروز از نظر سطح کیفی سؤالات، متوسط بود. امیدوارم در آزمون قبول شوم. فرایند ثبت‌نام برای شرکت در آزمون از نظر من راحت بود. من تجربه کار پیمانکاری در فولاد مبارکه را دارم. این شرکت برای کارکنان خود ارزش زیادی قائل است و به همین خاطر دوست دارم در این آزمون استخدامی قبول شوم. البته در محدوده شهرستان پروژه‌هایی مقطعی شروع می‌شود و به پایان می‌رسد. ما در این پروژه‌ها مشغول به کار می‌شویم، ولی من ترجیح می‌دهم به‌صورت ثابت در فولاد مبارکه استخدام شوم تا در این زمینه دغدغه کمتری داشته باشم.

    یکی از بانوان شرکت‌کننده در آزمون

    آرزو دارم در فولاد مبارکه شاغل باشم و فکر می‌کنم این شرکت بهترین جایی است که می‌توانم در آن به شغل موردعلاقه خود مشغول شوم. پدرم در فولاد مبارکه شاغل بوده و هم‌اکنون بازنشسته شده است.

    آزمون عالی بود، ولی من باید برای قبول شدن بیشتر تلاش می‌کردم. امیدوارم در آزمون و سایر مراحل استخدامی موفق شوم.

    از مدیران فولاد مبارکه برای مهیا کردن شرایط استخدام برای بانوان صمیمانه تشکر می‌کنم. آزمون از نظر من سؤالات سختی داشت؛ با این حال امید خود را از دست نمی‌دهم و امیدوارم قبول شوم. چون این شرکت از جنبه‌های مختلف با شرایط رشته تحصیلی و علاقه من مناسب است.

    در مورد فرایند ثبت‌نام باید گفت از نظر من مراحل ثبت‌نام آسان بود و چالش خاصی برای من ایجاد نکرد. به‌طورکلی برنامه‌ریزی و روند ثبت‌نام خوب بود، اگرچه برای افرادی مثل من از نظر فاصله دور بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر