فولاد مبارکه در سال ۹۸ رقم زد؛

عملکرد درخشان فولاد مبارکه در شاخص‌های ایمنی

انجام بزرگترین غربالگری کرونا در صنعت کشور توسط فولاد مبارکه

عصر معدن- معاون نیروی انسانی و سازماندهی شرکت فولاد مبارکه با اشاره به حفظ مسائل ایمنی و بهداشتی کارکنان این شرکت گفت: سال ۹۸ یکی از بهترین سال‌های شرکت فولاد مبارکه در عرصه بهره‌برداری ایمن بود؛ ‌زیرا شاخص‌های FR، SR و FSI (شاخص‌های ایمنی) بهترین وضعیت‌ را در ۲۷ سال گذشته داشتند.;

عملکرد درخشان فولاد مبارکه در شاخص‌های ایمنی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایلنا، عباس اکبری محمدی‌ با بیان اینکه شرکت فولاد مبارکه عملکرد درخشانی در شاخص‌های ایمنی داشته است، ‌گفت: عملکرد شرکت فولاد مبارکه در سال 98 از لحاظ تعداد و شدت حوادت، بسیاری کاهشی بوده و این امر نشان از عملکرد خوب این شرکت است.

    وی از افزایش میزان رضایتمندی کارکنان فولاد مبارکه در سال 98 نسبت به سال‌های گذشته خبر داد و گفت: طی نظر سنجی هایی که هر ساله از کارکنان گرفته می‌شود،‌ سال 98 نشان از افزایش رضایت و تعلق خاطر کارکنان در قسمت‌های مختلف بود.

    وی با اشاره به اشتغال 13 هزار نیرو در شرکت فولاد مبارکه، ‌اظهار کرد:‌ همواره از کارکنان، حمایت و صیانت می‌شود. خوشبختانه نتیجه این عملکرد در تولید و بهبود عملکرد شرکت، ملموس است.

    وی از بهبود سطح خدمات درمانی خبر داد و گفت:‌ طی اقدامات صورت گرفته در فولاد مبارکه، سطح رضایت از خدمات  درمان افزایش یافته است.

    اکبری با اشاره به زیباسازی محیط شرکت فولاد مبارکه گفت: در سال گذشته خدمات قابل توجه‌ای در راستای زیباسازی شرکت انجام شد و این امر باعث شده است محیط فولاد مبارکه به یک محیط با نشاط تر تبدیل شود.

    معاون نیروی انسانی و سازماندهی شرکت فولاد مبارکه در خصوص آموزش و توسعه منابع انسانی شرکت گفـت: سال گذشته دوره‌های متعدد آموزشی ببه رضوی می گویم بیایدر اساس رویکرد های جدید اجرا شد. این کلاس‌های آموزشی هدفمند و مبتی بر ارزیابی شایستگی و نیازمندی های توسعه ای  پرسنل و متناسب با شغل آن بوده است.

    وی با اشاره به ارئه خدمات رفاهی به کارکنان، ‌اظهار کرد: سعی شده ارائه خدمات رفاهی از لحاظ کمیت و تنوع توسعه داده شود. در حال حاضر برنامه ریزی شده است که در سال جدید با ایجاد تنوع، باعث رضایتمندی هرچه بیشتر کارکنان شویم.

    وی در خصوص اعطای تسهیلات مالی به کارکنان شرکت،‌ بیان کرد: تسهیلات مالی در قالب وام‌های ضروری، وام مسکن به صورت دوره‌ای با توجه به شرایط کارکنان و میزان ذخیره صندوق، اعطا می‌شود.

    اکبری افزود: در فولاد مبارکه سیستمهای متعدد  تشویق مالی و غیر مالی وجود دارد و هر کدام متناسب به عملکرد و مقتضیات مختلف  برای کارکنان فعال می‌شود.

    وی با اشاره به شیوع کرونا در جهان گفت: به محض شروع بیماری کرونا در اسفند ماه، کمیته مدیریت بحران تشکیل شد. خوشبختانه تصمیمات خوبی در همان روزهای اول در این کمیته با عضویت معاونت نیروی انسانی و سازماندهی، معاونت بهره برداری، روابط عمومی، بهداشت حرفه‌ای ایمنی و محیط زیست، حراست، امور اداری، مدیریت شهری، خدمات عمومی و سایر واحدهای ذیربط گرفته و به مرحله اجرا رسید.

    معاون نیروی انسانی و سازماندهی شرکت فولاد مبارکه با بیان اینکه این تصمیمات در 4 حوزه دسته بندی شده و طبق دستورالعمل‌های واصله از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است،‌ افزود: اولین اقدامات مربوط به ضدعفونی بخش‌ها مختلف بود. خوشبختانه فولاد مبارکه اقدامات مؤثری در خصوص ضدعفونی مستمر سرویس‌های ایاب و ذهاب، تأسیسات  بهداشتی ومحل های استقرارو همچنین ضدعفونی مستمر ساختمان‌های اداری و عملیاتی انجام داده است. بخش بعدی مربوط به کاهش فعالیت بخش ادرای بود که باعث به حداقل رساندن تماس کارکنان، کاهش یا دور کاری موقت فعالیت‌ها شد. دورکاری پرسنل ستادی و روزکار از 25اسفند تا 22 فروردین و عدم حضور در محل شرکت برقرار شد تا ضمن کاهش تماس افراد با یکدیگر، زنجیره انتقال ویروس قطع و همچنین تمامی  توجهات و امکانات بهداشتی به بدنه تولید شرکت اختصاص یابد.

    اکبری ادامه داد: کلیه رستوران‌ها و غذاخوری‌های شرکت به عنوان مهمترین پتانسیل انتقال ویروس تعطیل شد و ساعات کاری کارکنان ستادی و روزکار شرکت از 5 تا 25 اسفندماه به منظور حذف وعده ناهار و تجمع کارکنان در رستوران‌ها کاهش یافت.

    وی با بیان اینکه بزرگترین غربالگری کرونا در صنعت کشور توسط فولاد مبارکه انجام شد، اظهار کرد:  تمامی کارکنان، غربالگری  و وضعیت سلامتی آنها کنترل می‌شود. افرادی که نیازمند مراقبت ویژه و یا حضور در مراکز درمان داشته، مشخص و به مراکز درمانی معرفی می‌شوند.

    معاون نیروی انسانی و سازماندهی شرکت فولاد مبارکه ادامه داد: خوشبختانه با مجموعه اقداماتی که انجام شد، شیوع بیماری کرونا هیچ تاثیری در عملکرد شرکت فولاد مبارکه نداشته است.

    وی اقدامات دیگر فولاد مبارکه در پیشگیری بیماری کرونا را اقدامات آموزشی و بهداشت روان عنوان کرد و گفت: در این راستا از طریق سیستم آموزش الکترونیکی، مجموعه‌ای از آموزش‌ها در خصوص مقابله با ویروس در نظر گرفته شده است. همچنین خدمات مشاوره‌ای به کارکنان و خانواده ها نیز ارائه می‌شود.

    اکبری عنوان کرد: دسته چهارم اقدامات، مربوط به مسئولیت اجتماعی و بهبود و توسعه  فعالیت بهداشتی در سطح جامعه است. همچنین از طریق همکاری مشترک با دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه صنعتی اصفهان در زمینه غربالگری و تولید اقلام ضروری مورد نیاز کارکنان و جامعه برای پیشگیری، تعامل داشته باشیم. وی در پایان اظهار امیدواری کرد تا با مجموعه قدامات صورت گرفته شاهد ه‌ کنترل بیماری کرونا و پایداری بهداشت در جامعه باشیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر