تهیه و تدوین گردشکار شناسایی خطرات و ارزیابی ریسک ویروس کووید۱۹

عصر معدن- حسین مدرسی‌فر، مدیر بهداشت حرفه‌ای ایمنی و محیط‌زیست فولاد مبارکه، از تهیه و تدوین گردشکار شناسایی خطرات و ارزیابی ریسک ویروس کووید ۱۹ در این مدیریت خبر داد.;

تهیه و تدوین گردشکار شناسایی خطرات و ارزیابی ریسک ویروس کووید۱۹
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از فولاد مبارکه اصفهان،  وی هدف از تهیه و ابلاغ این گردشکار به کلیۀ واحدها و نواحی شرکت فولاد مبارکه را ارزیابی ریسک ابتلا به ویروس کرونا در محیط‌های شغلی و کلیۀ محیط‌های کاری، فعالیت‌ها و فرایندها برشمرد و افزود: تعیین خطرات، ریسک‌های ابتلا به این بیماری و ارزیابی فرصت‌های مرتبط با آن از جمله دیگر اهداف تهیۀ این گردشکار است.
    مدیر بهداشت حرفه‌ای ایمنی و محیط‌زیست فولاد مبارکه در ادامه گفت: پیشگیری از بروز انواع بیماری‌ها، اختلالات و آسیب‌های ناشی از کار و یا مرتبط با محیط شغلی از جمله اهداف توسعۀ پایدار و افزایش بهره‌وری به شمار می‌روند.

    وی همچنین خاطرنشان کرد: ارزیابی وضعیت سلامت کارکنان در سازمان‌ها و محیط‌های شغلی یکی از فعالیت‌هایی است که می‌تواند منجر به کاهش این آسیب‌ها و همچنین زیان‌ها و خسارات‌های ناشی از آن شود.

    مدرسی‌فر در ادامه افزود: در حال حاضر، مهم‌ترین نگرانی بسیاری از دولت‌ها، مسئولان و تصمیم‌گیرندگان حوزۀ سلامت به بروز همه‌گیری ناشی از بیماری‌های عفونی و به‌ویژه پاندمی کووید 19 معطوف شده است و به همین دلیل، نقش و مسئولیت متخصصان بهداشتی صنعتی در زمینۀ  ارائۀ  مشاوره و پیشنهاد‌های لازم و کاربردی در مورد اقدامات کنترلی برای محیط کار و جامعۀ شغلی بیش‌ازپیش آشکار است.

    وی در ادامه با تأکید بر اینکه فولاد مبارکه به‌منظور ایجاد، پیاده‌سازی و نگهداری این سیستم در کلیۀ مراحل از مشورت و مشارکت کارکنان در کلیۀ سطوح استفاده می‌کند، ابراز امیدواری کرد با اجرای ارزیابی ریسک در محیط‌های کاری و تدوین و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، شاهد کنترل هرچه بیشتر این پاندمی و جلوگیری از گسترش بیش از پیش آن در جامعه و محیط‌های کاری باشیم.

    مدرسی‌فر در ادامه گفت: متخصصان بهداشت حرفه‌ای و ایمنی شرکت با توجه به‌ شدت بیماری و پیامدهایی که ممکن است برای شرکت فولاد مبارکه داشته باشد،  اقدام به مشخص کردن روشی به‌عنوان روش ارزیابی ریسک نموده‌اند.

    مدیر بهداشت حرفه‌ای ایمنی و محیط‌زیست شرکت فولاد مبارکه ضمن تأکید بر در نظر گرفتن کلیۀ عوامل تأثیرگذار در افزایش و کاهش ریسک در حین انجام ارزیابی آن، عنوان کرد: در نظر گرفتن شاخص میانگین سنی و شاخص عوامل خطرساز بیماری، شیوع بیماری، شرایط مواجهۀ افراد با در نظر گرفتن شرایط محیط کار و نیز سطح نگرش بهداشتی افراد ازجمله شاخص‌های در نظر گرفته‌ شده است.

    مدرسی‌فر همچنین به در نظر گرفتن ماتریس تعیین سطح ریسک جهت تعیین سطوح ریسک واحدها و مشخص کردن مکانیسم برخورد اشاره کرد و گفت: به‌عنوان مثال برای واحدهایی که ریسک زیادی برای آن‌ها ارزیابی می‌شود، نسبت‌به اتخاذ تصمیمات ویژه در کمیتۀ بحران شرکت اقدام خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر