رشد ۳۸.۵ درصدی تولید کبالت تا سال ۲۰۲۵

عصر معدن- به گفته تحلیلگران بازار، طی سال جاری میلادی، افزایش فروش خودروهای الکتریکی رشد تقاضا و تولید کبالت را به همراه داشته است. آنها ارزیابی کرده اند که تولید کبالت طی سال های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۵ میلادی با رشد ۳۸.۵ درصدی به ۲۲۳ هزار تن افزایش خواهد یافت.;

رشد ۳۸.۵ درصدی تولید کبالت تا سال ۲۰۲۵
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایمیدرو، براساس اعلام وب سایت اس اند پی گلوبال S&P Global Market Intelligence افزایش تقاضای کبالت به منظور استفاده در باتری خودروهای الکتریکی، تولیدکنندگان بزرگ این محصول را ترغیب به رشد تولید کرده و در نتیجه کسری عرضه در بازار چندان شدید نیست.

    رشد فروش خودروهای الکتریکی در سال جاری میلادی و نیز افزایش تقاضای کبالت منجرشد تا تولیدکنندگان اصلی، رشد تولید در معادن و کارخانه های جمهوری دموکراتیک کنگو را در دستور کار خود قرار دهند. اگرچه، برخی تولیدکنندگان خودروهای الکتریکی و باتری های مورد استفاده در آنها، به دنبال یافتن جایگزین کبالت هستند اما این امر، هزینه بر و همراه با نقض برخی ادعاهای حقوق بشری خواهد بود. به همین دلیل، کبالت حداقل در کوتاه مدت می تواند همچنان نقش کلیدی خود در باتری های قابل شارژ خودروها را حفظ کند.

    رشد 38.5 درصدی تولید جهانی کبالت تا سال 2025 میلادی

    بنابر جدیدترین پیش بینی تحلیلگران S&P Global Market Intelligence، پس از کسری هزار و 800 تنی کبالت تصفیه شده طی سال جاری میلادی، بازار این محصول طی سال 2022 میلادی شاهد رشد عرضه کبالت خواهد بود.

    گسترش و آغاز به کار دوباره برخی سایت های چندگانه تولید کبالت، طی سال های 2021 تا 2025 میلادی میزان تولید جهانی کبالت تصفیه شده را با رشد 38.5 درصدی به 223 هزار تن افزایش خواهد داد.

    انتظار می رود گلنکور و شرکت مولیبدن چین به عنوان شرکت های پیشرو در تولید کبالت، تولید این محصول در جمهوری دموکراتیک کنگو را طی سال های آینده افزایش دهند. طی سال گذشته میلادی، مجموع تولید جهانی کبالت 139 هزار و 480 تن بود که 68.6 درصد از آن در جمهوری دموکراتیک کنگو تولید شد، پس از آن استرالیا با 4.2 درصد و فیلیپین با 3.3 درصد در رتبه های دوم و سوم قرار گرفتند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر