پیش بینی ۱۲ برابری فروش خودروهای الکتریکی تا ۲۰۳۰

سرمایه گذاری در "نیکل تانزانیا"؛ گام بی اچ پی برای تامین باتری خودروهای الکتریکی

عصر معدن- شرکت معدنی بی اچ پی ۵۰ میلیون دلار در معدن نیکل تانزانیا سرمایه گذاری کرد. این اقدام گامی در جهت تولید باتری خودروهای الکتریکی است که پیش بینی شده فروش جهانی آن ها تا ۸ سال آینده ۱۲ برابر خواهد شد.;

سرمایه گذاری در "نیکل تانزانیا"؛ گام بی اچ پی برای تامین باتری خودروهای الکتریکی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایمیدرو، رشد فزاینده تقاضای نیکل برای استفاده درساخت باتری خودروهای الکتریکی منجر به سرمایه گذاری50 میلیون دلاری شرکت معدنی بی اچ پی BHP در معدن نیکل کابانگا Kabanga در تانزانیا شد.

    این سرمایه گذاری نشان از ورود مجدد بی اچ پی به بخش معدن آفریقای جنوبی دارد. ذخایر معدن کابانگا حدود یک میلیون و 860 هزار تن نیکل برآورد شده است.
    انتظار می رود، اولین تولید این معدن در سال 2025 میلادی انجام شود. همچنین تولید سالانه حداقل 65 هزار تن نیکل در طی عمر 30 ساله این معدن پیش بینی شده است.
    این در حالی است که در صورت استفاده از ظرفیت کامل این معدن، سالانه 4هزار تن کبالت نیز به عنوان محصول جانبی این معدن تولید خواهد شد. این محصول در باتری های لیتیمی و نیز تولید آلیاژهای مقاوم مورد استفاده قرار می گیرد.
    کابانگا اولین پروژه معدنی بزرگ جدید در تانزانیا است که مجوز استخراج معدن در این دهه را دریافت کرده است. شرکت کابانگا نیکل یک شرکت خصوصی ثبت شده در بریتانیا است.
    حدود 40 میلیون دلار از سرمایه گذاری بی اچ پی موجب تسریع توسعه معدن خواهد شد. این در حالی است که 10 میلیون دلار نیز در بخش زیست محیطی سرمایه گذاری می شود. این سرمایه گذاری در یک شرکت فن آوری و توسعه که دارای ثبت اختراع فرآیند تولید فلزات باتری با استفاده از فناوری هیدرو متالورژی است، انجام خواهد شد. در این فرآیند ، مصرف انرژی و انتشار گازهای گلخانه ای کاهش می یابد.

    روند صعودی قیمت
    بر اساس گزارش های منتشر شده موسسه تحقیقاتی فیچ سولوشنز، انتظار می رود روند صعودی ثابتی در رشد قیمت نیکل طی سال های 2023 تا 2027 میلادی وجود داشته باشد. این در حالی است که پیش بینی می شود قیمت این محصول در پایان سال 2027 به اوج خود خواهد رسید.
    با این حال پیش بینی می شود میانگین قیمت ها در سال 2022 میلادی به 17هزار دلار در هرتن برسد که نسبت به قیمت 18 هزار و 400 دلار در هر تن طی سال 2021 میلادی، شاهد افت قیمت خواهد بود.

    رشد 12 برابری فروش خودروهای الکتریکی تا سال 2030
    همچنین پیش بینی می شود، فروش جهانی خودروهای الکتریکی تا سال 2030 میلادی بیش از 12 برابر افزایش یافته و به 31 میلیون و 100هزار دستگاه برسد. این میزان تقریبا یک سوم از فروش خودروهای جدید را به خود اختصاص می دهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر