استفاده مجدد آلمان از نیروگاه‌های زغال سنگ برای کاهش مصرف گاز

عصر معدن- وزارت امور اقتصادی و اقدام اقلیمی آلمان (BMWi) در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که این کشور تعدادی از نیروگاه‌های زغال‌سنگ تعطیل را به منظور صرفه‌جویی در گاز و جلوگیری از کمبود برق در فصل سرمای پیش رو فعال خواهد کرد.;

استفاده مجدد آلمان از نیروگاه‌های زغال سنگ برای کاهش مصرف گاز
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از تسنیم، وزارت امور اقتصادی و اقدام اقلیمی آلمان (BMWi) در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که این کشور تعدادی از نیروگاه‌های زغال‌سنگ تعطیل را به منظور صرفه‌جویی در گاز و جلوگیری از کمبود برق در فصل سرمای پیش رو فعال خواهد کرد.

    به گفته این وزارتخانه، دولت آلمان روز چهارشنبه دستوری صادر کرد که به بزرگ‌ترین تولیدکننده برق این کشور یعنی شرکت "آر‌وی‌ای" RWE اجازه می‌دهد تا دو مرکز زغال‌سنگ در نیروگاه "نیدراوسم" و یک مرکز دیگر در نیروگاه "نیوراث" را راه‌اندازی کند تا برق بیشتری را وارد شبکه برق این کشور کند.

    بر اساس همین دستور، دومین تولیدکننده بزرگ برق آلمان یعنی شرکت "لیگ"، دو مرکز از نیروگاه زغال سنگ "جینشوالده" خود را دوباره فعال خواهد کرد.

    بنا بر این گزارش، تمامی این تأسیسات در زمستان گذشته به بهره برداری رسید، اما از اواسط تابستان در حالت آماده باش بوده است.

    این دستور از روز پنجشنبه اجرایی شده است و انتظار می رود که نیروگاه‌های زغال سنگ تا مارس 2024 به طور کامل فعال شوند.

    برلین همچنین به طور جداگانه در حال بررسی تمدید عملیات دو واحد تولید برق زغال سنگ شرکت "آر‌وی‌ای" در نیروگاه نیوراث تا بهار 2025 است.

    به گفته این وزارتخانه، این اقدام یک "ابزار حفاظتی احتیاطی برای زمستان آینده" است.

    در این بیانیه مطبوعاتی آمده است: ذخایر عرضه به منظور صرفه جویی در مصرف گاز در تولید برق و در نتیجه جلوگیری از تنگناهای عرضه گاز در فصل سرمای 2023-2024 مجدداً فعال خواهد شد.

    این بیانیه افزود که این اقدام تأثیری روی هدف برلین برای به صفر رساندن استفاده از نیروگاه‌های زغال‌سنگ تا سال 2030 و یا سایر اهداف اقلیمی نخواهد داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر