تولید بیش از صد میلیون تن محصولات طویل در صنعت فولاد

عصر معدن- مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن اصفهان گفت: در ۵۲ سال گذشته بیش از صد میلیون تن محصولات طویل در صنعت فولاد تولید کرده ایم که در صنعت ساختمان استفاده شده است.;

تولید بیش از صد میلیون تن محصولات طویل در صنعت فولاد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از صدا و سیما، مهدی کوهی در دهمین گردهمایی فولادی با موضوع فولاد‌های پیشرفته با بیان این‌که ذوب آهن پیشران صنعت فولاد کشور است افزود: این شرکت در نظر دارد  امسال 3 میلیون تن تولید داشته باشد که 20 درصد از آن مختص آلیاژ‌های فولادی و محصولات ارزش‌افزا است.

    وی گفت: بیش از 145 هزار تن ریل با دانش فنی روز دنیا تاکنون تولید کرده و به راه آهن جمهوری اسلامی تحویل داده ایم به‌طوری که اکنون 97 درصد ریل و محصولات آلیاژی با ارزش افزوده را تولید می‌کنیم.

    کوهی افزود: هم اکنون تولید تیرآهن بال پهن تا سایز 24 را تولید می‌کنیم و امسال تولید در سایز‌های 26 و 27 نیز در دستور کار قرار دارد.

    وی گفت: در تیرآهن‌های بال پهن از سیستم جوش و برش استفاده نمی‌شود، بلکه منتاژ به‌صورت پیچ و مهره است که سرعت در ساخت و ساز و ایمنی سازه‌ها از خصوصیات آن است. در واقع این سازه‌ها در مقابل 8 تا 12 ریشتر مقام است.

    مدیر عامل ذوب آهن اصفهان با بیان این‌که صنعت فولاد موتور مولد پیشران توسعه کشور است افزود: تغییر رویکرد ذوب‌آهن اصفهان از محصولات سنتی به سمت آلیاژ‌های صنعتی و ارزش‌افزا در دستور کار این شرکت قرار دارد که 20 درصد از تولیدات ما را شامل می‌شود.

    وی گفت: کشور‌هایی مانند عراق با وضع عوارض صادراتی و کاهش تقاضا در محصولات سنتی، خواهان محصولات آلیاژی با ارزش‌افزوده بالا هستند.

    کوهی افزود: این شرکت از ابتدای تاسیس تاکنون موفق به تولید 100 میلیون تن انواع محصولات فولادی شده است.

    دهمین دوره از گردهمایی بین المللی استیل پرایس با اشاره به فولاد‌های پیشرفته با ارزش افزوده بالا در هتل المپیک تهران با حضور شرکت‌های بزرگ معدنی و فولادی کشور به همراه نمایشگاه جانبی برگزار خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر