مدیرعامل شرکت توسعه بازرگانی آهن و فولاد میلاد خبرداد؛

بهره گیری از ظرفیت بازار سرمایه در سال جهش تولید

عصر معدن- مدیرعامل شرکت توسعه بازرگانی آهن و فولاد میلاد ؛ برنامه ریزی برای انتقال سهام این شرکت به بازار بالاتر و بررسی فرصت های سرمایه گذاری در حوزه شرکت های دانش بنیان و همچنین تکمیل زنجیره ارزش افزوده محصول معدن بور قره آغاج را از جمله اقدامات مهم شرکت در سالجاری عنوان کرد.;

بهره گیری از ظرفیت بازار سرمایه در سال جهش تولید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از کالاخبر، محمد حسین دیده ورمدیرعامل شرکت توسعه بازرگانی آهن و فولاد میلاد در حاشیه برگزاری مجمع سالیانه این شرکت از برنامه ریزی  برای انتقال سهام این شرکت از بازار پایه به بازار بالاتر خبر داد و گفت: انتقال سهام این شرکت به بازار بالاتر از جمله اقداماتی است که در دستور کار  قراردارد و با توجه به فعالیت شرکت  و زیر مجموعه های آن ؛ درصدد هستیم تا نسبت به تبدیل  شرکت به هلدینگ اقدام و این مهم با سرعت بیشتری پیگیری شود.

    وی افزود: در همین راستا صحبت هایی اولیه برای انتخاب مشاور پذیرش انجام شده و امیدواریم با موافقت و همراهی  سازمان بورس این مهم در اولویت کاری اجرایی شود.

    مدیرعامل شرکت توسعه بازرگانی آهن و فولاد میلاد در تشریح فعالیت  شرکت  بااشاره به نامگذاری سالجاری به عنوان سال «جهش تولید » از سوی مقام معظم رهبری گفت : با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته درحال حاضر پرتفو شرکت ارزش آفرینان توسعه آهن و فولاد میلاد در شرایط مطلوبی قرار دارد و امید می رود متناسب با رشد شاخص و حتی بیشتر از آن بتواند در مسیر سودآفرینی دراین بازار اقدام کند و در مسیر تحقق شعار سال گام برداریم.

    وی  با بیان اینکه  بررسی فرصت های سرمایه گذاری در سایر بخش ها مانند شرکت های دانش بنیان (استارتاپی )و همچنین ایجاد شرکت خدمات بازار سرمایه از جمله  برنامه های در دستور کار شرکت است گفت:  تنوع پرتفوی سرمایه گذاری ها  بمیلا با استراتژی درآمدهای ارزی ،همبستگی منفی (مدیریت ریسک) ،سرمایه گذاری در بازار اولیه و سپس IPO   کردن شرکت های سرمایه پذیر ،تجهیز منابع و انتشار اوراق برای تامین سرمایه در گردش شرکت های سرمایه پذیر  و در نهایت افزایش سرمایه شرکت های زیرمجموعه  از دیگر برنامه های در دست اجرا شرکت است.

    وی از برنامه ریزی برای جذب نیروهای متخصص و استفاده از ظرفیت های بازار به منظور حرکت در جهت تبدیل این شرکت به یک نهاد مالی بزرگ و  انجام برخی مذاکرات با شرکت های حقوقی بزرگ به منظور حضور در ترکیب سهامداران شرکت  آهن و فولاد میلاد  خبرداد.

    دیده ور فعالیت در صنایع پایین دستی و بالادستی فولاد از جمله حضور در بخش معدن و صنایع معدنی و همچنین حضور در بازارهای صادراتی فولاد  را جزو اولویت ها و برنامه شرکت توسعه بازرگانی آهن و فولاد میلاد برشمرد و گفت:  از سال گذشته  سرمایه گذاری در معدن بور قره آغاج زنجان   آغاز و در پی  آن شرکت معدنی میلاد برنا ابرار اقدام به  خرید تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز  در راستای عملیات دپو و استخراج  در آن  کرد و هم اکنون 6 هزار تن سنگ بور و سایر املاح  در شرکت وجود  دارد.

    وی  با بیان اینکه معدن وابسته به این شرکت در شرایط مطلوبی قرار داد  گفت: درصدد هستیم تا از طریق همکاری با شرکت های خارجی،بستر لازم به منظور تکمیل زنجیره ارزش افزوده این محصول رامهیا کرده و با فرآوری سنگ بور به دست آمده از این معدن ،از محل فروش محصولات فرآوری شده ،ارزش افزوده مطلوبی را برای شرکت  حاصل کنیم.

    مدیرعامل شرکت توسعه بازرگانی آهن و فولاد میلاد همچنین از تغییر مثبت در شرایط پیش روی شرکت نفت میلاد پارس  در سالجاری خبر داد و گفت:  محصولات این شرکت بازار صادراتی خوبی در کشورهای آسیای شرقی، اروپا و هند  دارد و پیش بینی می شود در سال جاری  که تحت عنوان سال جهش تولید نام دارد  با توجه به مزیت نسبی بخش صادرات مواد معدنی و همچنین نسبت های قیمت ارز؛ بتوانیم زمینه برای سودآفرینی این شرکت را مهیا  کنیم. در همین راستا این شرکت بررسی های لازم جهت گسترش فعالیت و ایجاد تنوع در تولیدات و فرآورده ها را در دستور کار خود دارد.

    وی افزود: اگرچه شیوع کرونا و برخی محدودیت های ناشی از تحریم ،شرایط  بازرگانی و اقتصادی  شرکتها در کل کشور را تحت الشعاع قرار داد اما فعالیت های شرکت در حوزه صنعت فولاد  به واسطه ارتباط خوبی که با تولیدکنندگان این حوزه دارد روند بسیار مطلوبی را پیش رو داشته است.

    گفتنی است مجمع  سالیانه شرکت توسعه بازرگانی آهن و فولاد میلاد به منظور ارایه گزارش هیات مدیره و  بررسی صورت های مالی شرکت با حضور اعضای هیات مدیره و نماینده قانونی سازمان بورس و ... برگزار و پس از بررسی موارد یاد شده ؛متولیان بر سر تقسیم سود به مبلغ 71ریال به ازای هر سهم توافق کردند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر