احیا و فعال‌سازی۱۷معدن راکد هرمزگان در سال گذشته

عصر معدن-معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت هرمزگان از فعال‌سازی و احیای حدود ۱۷ معدن راکد و غیرفعال در سال گذشته در این استان خبر داد.;

احیا و فعال‌سازی۱۷معدن راکد هرمزگان در سال گذشته
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی سازمان صمت هرمزگان، ابراهیم سعدینی در خصوص تعیین تکلیف معادن راکد گفت: سال گذشته معادنی در استان به علل مختلفی راکد و غیرفعال و یا نیمه فعال بوده‌اند که با پیگیری‌های انجام‌شده 17 معدن به چرخه تولید بازگشتند.
    وی افزود: میزان سرمایه‌گذاری معادن احیاشده بیش از 175 میلیارد ریال است و با فعال شدن این تعداد معدن، زمینه اشتغال 211 نفر فراهم‌شده است.
    سعدینی بابیان این‌که جلسات متعددی با حضور بهره‌برداران برای ایفای تعهدات قانونی و تسریع در فعال‌سازی معادن برگزارشده است، بیان کرد: معادن فعال‌شده از سوی این بهره‌برداران دارای سنگ گچ، مخلوط کوهی، سنگ نمک، کرومیت و سنگ‌آهن هستند.
    معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت هرمزگان با تأکید بر ضرورت فعال‌سازی هر چه سریع‌تر سایر معادن راکد از سوی بهره‌برداران در سطح استان، گفت: تعیین تکلیف معادن غیرفعال و راکد استان در حال پیگیری و انجام است.
    وی ادامه داد: فعال‌سازی دوباره معادن، برگزاری مزایده‌های عمومی و همچنین آزادسازی محدوده‌های معدنی به‌منظور ورود سرمایه‌گذاران دارای صلاحیت و توان فنی و مالی در اولویت و دستور کار جدی امسال این سازمان است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر