تولید مواد معدنی برزیل در ۲۰۲۲؛ کاهش ۱۲ درصدی تولید، رشد ۲۶ درصدی درآمد

عصر معدن- تولید مواد معدنی در برزیل طی سال ۲۰۲۲ میلادی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲درصد کاهش یافت با اینحال درآمد معدنی این کشور رشد ۲۶درصدی را تجربه کرد.;

تولید مواد معدنی برزیل در ۲۰۲۲؛ کاهش ۱۲ درصدی تولید، رشد ۲۶ درصدی درآمد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، به نقل از وب سایت کیتکو تولید مواد معدنی برزیل طی سال 2022 میلادی به یک میلیارد و 50 میلیون تن رسید که این میزان حاکی از افت 12 درصدی نسبت به تولید سال 2021 میلادی است.
    درآمد 48میلیارد دلاری معادن

    این در حالی است که طی سال 2022 میلادی میزان درآمد بخش معدن برزیل با رشد 26 درصدی نسبت به سال پیش از آن به 48 میلیارد و 180 میلیون دلار افزایش یافت.

    برزیل با بیش از 3000 معدن یکی از پنج تولیدکننده برترمواد معدنی در جهان محسوب می شود. این کشور با برخورداری از ذخایر 29 میلیارد تنی سنگ آهن و سهم 20 درصدی از تولید جهانی این محصول، دومین کشور از نظر ذخایر و نیز صادرات سنگ آهن در جهان به شمار می رود.

    علاوه بر این، برزیل در میان 5 تولیدکننده برتر بوکسیت و قلع جهان نیز قرار دارد. همچنین این کشور از بزرگترین دارندگان مواد معدنی فلزی نظیر نئوبیوم و نیکل و همچنین از تولید کننده بزرگ فلزات گرانبها مانند طلا است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر