رییس کمیسیون معادن و صنایع معدنى اتاق بازرگانى ایران:

۴۵ درصد شمش روى ایران صادر می شود

عصر معدن- رییس کمیسیون معادن و صنایع معدنى اتاق بازرگانى ایران بیان کرد: ایران سهم٥/٣ درصدى از ذخایر روى و ١/٥ درصد در سهم تولید شمش روى را در اختیار دارد.;

۴۵ درصد شمش روى ایران صادر می شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبرى «عصرمعدن»، بهرام شکورى در دومین همایش صنایع غیرآهنى و فناورى های وابسته اظهار کرد: ٢٧ تریلیون دلار ارزش منابع طبیعى ایران است که معدن نیز در این دسته قرار گرفته است.

    وى گفت: ذخایر معدنى ایران 35 تیپ ماده معدنى در گزارش usgs اورده شده البته برخى مواد در این گزارش محاسبه نشده است.

    شکورى بیان کرد: 25 درصد هزینه اکتشافات مربوط به فلزات پایه است و هرچه قیمت آنها افزایش یابد انگیزه براى اکتشاف بیشتر می شود.

    رییس کمیسیون معادن و صنایع معدنى اتاق بازرگانى ایران تصریح کرد: از 230 میلیون تن فلز روى دنیا ایران ١٢.١٢ میلیون تن آن را در اختیار دارد. ایران سهم٥/٣ درصدى از ذخایر روى و 1/5 درصد در سهم تولید شمش روى را در اختیار دارد.

    760 گرم سرانه مصرف است و باید این میزان افزایش یابد.

    وى تاکید کرد: 45درصد شمش روى ایران صادر می شود یعنى این میزان مازاد مصرف است.

    شکورى افزود: در دنیا با کمبود عرضه مواجه هستیم و می تواند سرمایه گذارى را افزایش دهد این در حالى است که بانک جهانى افزایش فیمت جهانى را پیش بینی کرده است.

    به گفته وى،٨٣میلیون تن ذخیره سرب دنیا است که ٣/٩ میلیون تن سهم ایران است.ایران از یک چهارم متوسط جهانى ذخایر خود بهره بردارى کرده است.

    شکورى همچنین با اشاره به صادرات سرب نیز گفت:٢٦/٧ درصد از سرب ما صادر می شود.همچنین گزارشات جهانى نوسانات زیادى را از قیمت سرب پیش بینى نمی کند.

    شکورى با اشاره به فعالیت در معدن مهدى آباد اظهار کرد: مهدى آباد دومین ذخیره بزرگ دنیا است و به همت وزارت صمت ٤ ساله به کنسرسیوم مبین داده شد.
    به گفته وى،تا به امروز 65 میلیون تن باطله بردارى شده است. مطالعات زیرساختى انجام و احداث برخى زیرساخت ها در حال انجام است.

    شکورى تصریح کرد: براى تامین تحهیزات با فنلاند و المان همکارى داشتیم و برخى تجهیزات قبل از تحریم وارد شده است.

    وى افزود: سال آینده 200 هزار تن روى وارد مدار می شود. این پروژه در کنار حفظ حیات وحش توانسته معدنکارى را انجام دهد.

    شکورى تاکید کرد:با تولید در این معدن ٣ درصد از روى جهانى را تولید خواهیم کرد.

    وى همچنین با اشاره به اهمیت توازن در زنجیره هاى تولید افزود: ایجاد توازن در زنجیره از وظایف دولت بوده و نباید بخش خصوصى متضرر شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر