طرح آمارگیری از معادن در حال بهره‌برداری درسراسر کشور اجرا می‌شود

عصر معدن- مرکز آمار ایران از اجرای «طرح آمارگیری از معادن در حال بهره‌برداری» از یکم تیرماه تا یکم مهرماه امسال در سراسر کشور خبر داد.;

طرح آمارگیری از معادن در حال بهره‌برداری درسراسر کشور اجرا می‌شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از مهر، هدف از اجرای طرح آمارگیری از معادن در حال بهره‌برداری، تهیه آمار و اطلاعات مربوط به عملکرد این بخش و محاسبه سهم آن در تولید ناخالص داخلی، مقدار و ارزش تولیدات مواد معدنی، مقدار و ارزش صادرات مستقیم، ارزش افزوده، ترکیب نیروی انسانی، مقدار استخراج مواد معدنی و ارزش سرمایه‌گذاری آن، اعلام شده است.

    بخش معدن از عمده‌ترین بخش‌های تأمین کننده مواد اولیه صنایع و ساختمان محسوب شده و ذخایر غنی مواد معدنی به عنوان یک امکان بالقوه، می‌تواند نقشی اساسی در توسعه صنعتی کشور ایفا کند.

    بهره‌برداری اقتصادی از معادن کشور دارای سابقه‌ای طولانی بوده و در سال‌های اخیر و به دلایل گوناگون، نقش و اهمیت بخش معدن در اقتصاد کشور بیشتر شده است.

    بهره‌برداری صحیح و علمی از ذخایر انبوه و متنوع معدنی کشور، مستلزم برنامه‌ریزی‌های دقیق بوده و دستیابی به این هدف با در اختیار داشتن آمار و اطلاعات دقیق و بهنگام از فعالیت‌های این بخش، مقدور می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر