مدیرعامل جدید «ومعادن» اعلام کرد:

حضور توسعه معادن و فلزات در عسلویه معدنی ایران

عصر معدن- عمده تمرکز «ومعادن» در امور سرمایه گذاری طی سالهای اخیر متوجه کسب درصد قابل توجهی از سهام برخی شرکتهای بزرگ حوزه معدن و صنایع معدنی فعال در زنجیره تولید فولاد (از استخراج و بهره برداری معادن سنگ آهن تا تولید شمش و قطعات فولادی) بوده است. با این حال، ایجاد تنوع بیشتر در پرتفوی سرمایه گذاری ها در چارچوب شرح وظایف مندرج در اساسنامه از راهبردهای جدی این مجموعه به شمار می رود.;

حضور توسعه معادن و فلزات در عسلویه معدنی ایران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن»، یونس الستی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات در این باره می گوید: گستردگی شرح فعالیتها در اساسنامه شرکت از یکسو و وجود زمینه های مثبت و موثر در بخش های مختلف این صنعت از سوی دیگر باعث می شود با انجام مطالعات لازم و تمهیدات مناسب، حضور و سرمایه گذاری در سایر معادن و صنایع فلزی و حتی صنایع مرتبط و زیرساختها نظیر انرژی و حمل و نقل مدنظر قرار گیرد.

    وی افزود: ارتقای بهره وری و سودآوری سرمایه گذاری ها از طریق استفاده بهینه از ظرفیت های گروه از راهبردهای اصلی ما برای تامین منافع بیشتر سهامداران به شمار می رود. لذا به منظور افزایش راندمان تولید و یا تکمیل زنجیره ارزش در سطح شرکتها و بازگشت برنامه ریزی شده سرمایه در همین مدت کوتاهی که در خدمت مجموعه بوده ایم اقداماتی را صورت دادیم.
    از نمونه این اقدامات می توان تلاشهای صورت گرفته برای تأمین مواد اولیه شرکتهایی چون گل گهر، گهرزمین، فولاد خراسان و کک طبس نام برد.

    مدیرعامل سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات در این باره توضیح داد: به منظور دستیابی شرکتهای گل گهر و گهرزمین به منابع جدید سنگ آهن و به ویژه حفظ فرصت ها و پتانسیل های سودآور در داخل گروه، اقدامات موثری انجام دادیم که نهایتا منجر به عقد تفاهمنامه بین این شرکتها برای استفاده مشترک از فرصتها و منابع جدید گردید.

    دکتر الستی همچنین اضافه کرد: برای حضور موثر و جدی هلدینگ در منطقه سنگان موانعی وجود داشت و علیرغم تاسیس شرکت تهیه و تولید مواد فولاد شرق خراسان به منظور فعال شدن در آن محدوده، روند کار به خاطر عدم تأمین منابع مالی تقریبا متوقف شده بود که با پی گیری و مذاکرات و جلسات متعدد بحمداله این حرکت با محوریت «ومعادن» و مشارکت و همکاری فولاد خراسان و دیگر سهامدار عمده آن یعنی صندوق عشایر جانی دوباره گرفت .

    وی با اشاره به اهمیت سنگان به لحاظ گستردگی و شرایط ویژه آن  به عنوان قطب معادن سنگ آهن ایران افزود: بنا به دستور وزیر محترم رفاه، کار و امور اجتماعی مقرر شد ما و صندوق عشایر در اجرای طرح های این منطقه مشارکت کنیم. اولویت اول ما برای حضور در سنگان در قالب اجرای پروژه تولید دو و نیم میلیون تنی کنسانتره تحقق خواهد یافت. اتصال به پروژه های سنگان از حیث تامین مواد اولیه مورد نیاز برای فولاد خراسان که از زیرمجموعه های این هلدینگ به شمار می رود حائز اهمیت است.
    مدیر عامل «ومعادن» اظهار امیدواری کرد ظرف یک و نیم سال آینده پروژه مذکور به بهره برداری رسیده و مجموعه «ومعادن» بتواند نقش موثری در سنگان ایفا نماید.

    دکتر الستی از ظرفیت های باقیمانده کارخانه کک طبس و لزوم تامین مواد اولیه مورد نیاز آن به عنوان یکی دیگر از مسائل درخور توجه و رسیدگی یاد کرد و افزود: در این رابطه برای تملک چند معدن زغال سنگ اقدامات جدی انجام داده ایم که در حال انجام مراحل قانونی آن هستیم و به محض نهایی شدن این امر اطلاع رسانی لازم صورت خواهد گرفت.

    وی با یادآوری این نکته که سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات از طریق زیرمجموعه خود یعنی شرکت صبانور در فولاد کردستان مشارکت دارد افزود: برای تامین مواد اولیه مورد نیاز فولاد کردستان با مسئولین مربوطه، از جمله استاندار محترم و ریاست صنایع و معادن استان مذاکره کرده ایم و مقرر شده است در منطقه به ما معدن بدهند تا مشکل تأمین مواد اولیه حل شود. این موضوع شامل معادن موجود و نیز احداث معدن جدید خواهد بود.
    شرکت صبانور در سال گذشته تقریبا یک میلیون و نهصدهزارتن استخراج داشته که به همراه معادنی که ذکر شد مواد اولیه مورد نیاز فولاد کردستان را تامین خواهد کرد.

    مدیرعامل «ومعادن» در پایان خاطرنشان کرد: اعتقاد دارم در این مدتی که سهامداران به ما اعتماد کرده و این مجموعه را به عنوان امانت دست ما سپرده اند حداکثر تلاش خود را باید به کار گیریم تا امانتداران خوبی برای ایشان باشیم و بازدهی سرمایه گذاری ها را تا حدامکان بالا ببریم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی