فعال‌سازی طرح‌های راکد معادن و فلزات در دستور کار قرار دارد

عصر معدن- مدیرعامل جدید شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات «ومعادن» گفت: اجرای به موقع و زودهنگام طرح‌هایی که متوقف یا روند اجرای آنها با کندی روبرو شده، در چارچوب منافع سهامداران تسهیل خواهد شد.;

فعال‌سازی طرح‌های راکد معادن و فلزات در دستور کار قرار دارد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، «یونس الستی» افزود: سال‌های گذشته پروژه‌هایی به اجرا درآمده که به دلایل مختلف متوقف شده یا روند کندی در اجرا دارد و برای پیشگیری از اتلاف منابع، اولویت نخست، باید تکلیف این طرح‌ها را مشخص و اجرای به موقع و زودهنگام آنها در چارچوب منافع سهامداران تسهیل شود.

    وی افزود: راهکاری که در این ارتباط پیش‌بینی شده، تملک و فعال‌سازی یک شرکت سهامی عام در هلدینگ بود که برای اجرایی‌شدن سریع‌تر آن با سازمان بورس به نتایج خوبی دست یافتیم. 

    مدیرعامل شرکت «ومعادن»،  رفع موانع و تسریع در اجرای به موقع طرح‌ها و پروژه‌های موجود، ارتقای بهره‌وری و سودآوری سرمایه‌گذاری‌ها بوسیله استفاده بهینه از ظرفیت‌های گروه و افزایش تعاملات درون گروهی در چارچوب تأمین منافع بیشتر سهامداران را مهمترین اولویت‌های راهبردی در مدیریت این شرکت دانست.

    الستی افزود: شرکت‌های فعال در این صنعت نقش موثر و تعیین‌کننده‌ای در تجلی و تحقق جهش تولید دارند.

    وی برخورداری از برنامه راهبردی و منطبق با اهداف مجموعه و دقت نظر بر ایجاد توازن و تناسب در زنجیره ارزش در عرصه اجرایی و عملیاتی تولید را بسیار حیاتی دانسته و بر شناسایی و  استفاده از مزیت‌های نسبی موجود در کشور تاکید کرد.

    الستی گفت: آورده این شرکت تعدادی طرح و پروژه است که طرح‌های بسیار خوب و دارای نرخ بازدهی بالایی دارند و اکنون پیگیر مراحل قانونی و اداری برای انتقال مالکیت، اخذ مجوز پذیره‌نویسی از بورس، اصلاحات اساسنامه و تغییر نام شرکت هستیم و پیش‌بینی می‌شود پس از اجرایی‌شدن، بخشی از منابع مالی مورد نیاز برای اجرا و به ثمر رساندن پروژه‌های نیمه تمام جذب شود.

    وی، مهمترین اهداف شرکت سهامی عام جدید را تامین منابع مالی با استفاده از ابزارهای مختلف بازار سرمایه، جدا سازی دغدغه‌های فنی و مالی پروژه‌ها از شرکت‌های تولیدی گروه و ایجاد تمرکز و یکپارچگی در مدیریت طرح‌ها و تسهیل در اجرای بهینه و به موقع آنها و در نهایت ارتقاء بازدهی سرمایه‌ها و منابع مجموعه در راستای منافع سهامداران دانست.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی