تجلیل از طراحان و مجریان پروژه کاهش مصرف الکترود گرافیتی در فولاد هرمزگان

عصر معدن- در مراسمی که در محل دفتر مدیر عامل شرکت فولاد هرمزگان و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد از طراحان و مجریان پروژه کاهش مصرف الکترود گرافیتی که عنوان پروژه برتر در هفتمین دوره همایش جایزه بهره وری عنوان پروژه برتر را از آن خود کرد ، تجلیل شد.;

تجلیل از طراحان و مجریان پروژه کاهش مصرف الکترود گرافیتی در فولاد هرمزگان
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از تسنیم، در این مراسم که با حضور فرزاد ارزانی مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان ، اصغر مدنی معاون بهره برداری و مسئولین پروژه برگزار شد، ارزانی از تلاش تمامی افرادیکه در این پروژه تاثیر گذار بوده اند قدردانی و تاکید کرد :  پس از نتیجه گیری از پروژه هایی از این دست که تاثیر گذاری مداوم و کاهش هزینه ها را در بر دارند ، مهمتر از آن تداوم و ثابت قدم بودن در انجام فعالیت هایی است که نتیجه این پروژه ها را به صورت همیشگی حفظ نماید .

    وی ضمن حمایت از طرح های مطالعاتی و دانش محور ابراز امیدواری کرد کارشناسان فولاد هرمزگان  با توکل به خداوند و اتکا به توان و ظرفیت علمی و استفاده از تجارب خود و مجموعه فولاد هرمزگان،  هر ساله بتوانند با پروژه های تحقیقاتی و عملیاتی در حوزه های مختلف،  تاثیرات مثبتی در بهره وری تولید و صنعت داشته باشد.

    در ادامه سید اصغر مدنی معاون بهره برداری شرکت فولاد هرمزگان از حمایت های مدیر عامل این شرکت در راستای تحقق و عملیاتی شدن پروژه های تحقیقاتی تشکر نمود و عنوان داشت: پروژه هایی در واحد احیا مستقیم و فولاد سازی با هدف ارتقای بهره وری در حال مطالعه می باشند که امید است تا پایان سال نتایج مثبتی حاصل و عملیاتی گردند.

    جمشیدی نیا مدیر فولاد سازی این شرکت نیز از تلاش امید کرمی به عنوان مسئول پروژه کاهش مصرف الکترود  و همچنین  محمد حسین سعادتی، حمیدرضا سلامی، سید کاظم حبیبی، فاضل نجفی، میثم خادمی، محمد ملابیک، مهدی سبزواری، امیر صفاری، اسفندیار پورعلی، مجید عمارلو، ایوب گودرزی، محمد نورمحمدزاده، حمید قراجه،احمد شامخ، حامد الماسی، سعید الهی دوست، آزاد عباس زاده، عبدالرسول نوحه گرو احسان رسولی که نقشی بی بدیل در تحقق این پروژه داشتند تشکر کرد .

    پیش از این مراسم امید کرمی کارشناس فرایند تولید و مسئول پروژه کاهش مصرف الکترود در گفت و گو با روابط عمومی فولاد هرمزگان به تشریح این پروژه پرداخت و گفت:الکترود گرافیتی از جمله اقلام مصرفی استراتژیک صنعت فولادسازی است که 8 تا 12 درصد قیمت تمام شده محصول در این صنعت را به خود اختصاص داده است. الکترود گرافیتی از 99.8 درصد کربن یا همان کک سوزنی تشکیل شده است که نقش آن انتقال جریان الکتریسیته از بازوها به خوراک کوره از طریق ایجاد قوس الکتریکی است. و تولید این محصول تنها در انحصار چند کشور است.

    وی در ادامه گفت : از جمله اقدامات صورت گرفته؛ می‏توان به کاهش زمان تخلیه تا تخلیه به واسطه افزایش بهره‎وری تولید و کاهش توقفات، کنترل واکنش‎های فرا احتراق، بهبود شرایط سرباره پفکی، پایش مستمر سیستم الکترود ریگولیشن و استفاده از مواد پوششی دهی الکترود می باشد .

    کرمی به پیامد مثبت مالی پیرو عملیاتی شدن این پروژه اشاره کرد و گفت  :  با انجام این پروژه 5 میلیون یورو صرفه جویی ارزی محقق گردیده است.

    در هفتمین دوره همایش جایزه بهره وری معادن و صنایع معدنی ایران، پروژه کاهش مصرف الکترود گرافیتی توسط فولاد هرمزگان به عنوان پروژه برتر در زمینه بهره وری در سال 98 انتخاب شد و از سوی خداداد غریب پور معاون وزیر صمت و رییس هیات عامل ایمیدرو، مورد تقدیر قرار گرفت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر