رئیس مرکز پژوهش‌های کاربردی علوم زمین تاکید کرد:

تاثیر مثبت طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشافات ذخایر معدنی کشور در فرآیندهای علوم زمین

عصر معدن- رئیس مرکز پژوهش‌های کاربردی علوم زمین استان البرز، از تاثیر مثبت طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشافات ذخایر معدنی کشور در فرآیندهای علوم زمین خبر داد.;

تاثیر مثبت طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشافات ذخایر معدنی کشور در فرآیندهای علوم زمین
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از شاتانیوز، «مرتضی شیخ» رئیس مرکز پژوهش‌های کاربردی علوم زمین استان البرز، با بیان این مطلب اظهار کرد: با تمهیدات اندیشیده شده در پی اجرای طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشافات ذخایر معدنی کشور که منجر به شکوفایی در فرآیندهای سازمان مانند برنامه‌ریزی متمرکز، مدیریت صحیح ارجاع نمونه، ارتقای سخت‌افزاری و نوسازی آزمایشگاه‌ها شده، این رشد عملکرد در سال‌جاری نیز حفظ شود.

    وی افزود: مرکز پژوهش‌های کاربردی سازمان با بهره‌مندی از نیروهای متخصص و تجهیزات به روز، در دو حوزه تهیه نقشه و آنالیز مواد معدنی در طرح‌های تحولی سازمان مشارکت دارد؛ به‌گونه‌ای که از آغاز طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشافات ذخایر معدنی کشور، کارشناسان این مرکز مسئولیت تهیه 30 برگ نقشه در لایه‌های زمین‌شناسی، ژئوشیمی، زمین شناسی اقتصادی، دریایی و مخاطرات برعهده داشته‌اند. همچنین همکاران این مجموعه مسئولیت 8 پروژه پژوهشی را بر عهده دارند.

    به گفته رئیس مرکز پژوهش‌های کاربردی علوم زمین البرز، آزمایشگاه‌های مرکز البرز، یکی از مجهزترین مجموعه آزمایشگاه‌های آنالیز مواد معدنی در کشور به‌شمار می‌رود که با در اختیار داشتن تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی منحصر به فرد در سازمان مانند میکروسکوپ الکترونی عبوری (SEM) و تکنیک‌های اختصاصی آنالیز مواد معدنی مانند فایراسی و پلاروگرافی در حال ارائه خدمت به پروژه‌های سازمان و متقاضیان از سراسر کشور است.

    وی اضافه کرد: آزمایشگاه‌های این مرکز در سال جاری موفق به اخذ گواهی ISO IEC 17025 از سازمان ملی تایید صلاحیت ایران شده‌اند که موجب اطمینان بیشتر متقاضیان به نتایج آنالیز و ارتقای جایگاه سازمان در بین آزمایشگاه‌های کشور خواهد شد. همچنین مرکز پژوهش‌های کاربردی میزبان تنها سایت مطالعات ژئوفیزیک هوایی کشور است.

    شیخ همچنین گفت: عملکرد آزمایشگاه‌های این مرکز از آنالیز 12 هزار نمونه آزمایشگاهی در سال 1398 با رشد دو برابری به آنالیز 25 هزار نمونه در سال 1402 رسیده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات