بجای استفاده از گاز صورت می‌گیرد؛

سرمایه گذاری ۳.۴ میلیارد دلاری امارات در نیروگاه ذغال سنگ سوز

عصر معدن- امارات متحده عربی نیروگاه جدیدی را با سرمایه گذاری ۳.۴ میلیارد دلاری تأسیس خواهد کرد که بجای استفاده از گاز از ذغال سنگ برای تأمین سوخت آن استفاده می‌شود.;

سرمایه گذاری ۳.۴ میلیارد دلاری امارات در نیروگاه ذغال سنگ سوز
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از مهر، امارات متحده عربی اعلام کرد که نیروگاه 3.4 میلیارد دلاری برنامه ریزی شده خود را بزودی با سوخت زغال سنگ به جای استفاده از گاز طبیعی در دبی تأسیس خواهد کرد. این در حالی است که امارات متحده عربی متعهد شده است تا سال 2050 انتشار خالص کربن را به صفر برساند.

    این خبر در بیانیه‌ای به نقل از شیخ احمد بن سعید آل مکتوم، رئیس شورای عالی انرژی دبی و مدیر عامل گروهی که مالک شرکت حمل و نقل طولانی مدت امارات است، منتشر شده است.

    در این بیانیه هیچ جزئیاتی در مورد هزینه تبدیل سوخت این نیروگاه از گاز به ذغال سنگ ارائه نشده است. این نیروگاه همچنین دارای یک کارخانه آب شیرین کن برای تأمین آب مورد نیاز برای سبز شدن تپه‌های بیابانی خود است.

    نیروگاه Hassyan در نزدیکی مرز دبی با ابوظبی که بخش عظیمی از آن توسط چین ساخته می‌شود به عنوان "پروژه مهندسی بزرگ ابتکار کمربند و جاده" توصیف می‌شود، پروژه‌ای که به دنبال گسترش نفوذ امارات در آفریقا و آسیا است. چین پیش بینی کرده که این نیروگاه که شرکت جنرال الکتریک در ساخت آن مشارکت دارد، 20 درصد از تقاضای برق دبی را تأمین خواهد کرد.

    بر اساس اکثریت قریب به اتفاق مطالعات بررسی شده توسط سازمان‌های علمی و دانشمندان آب و هوا، ساخت این نیروگاه در حالی صورت می‌گیرد که جهان در حال گرم‌تر شدن است.

    این امر عمدتاً ناشی از افزایش سطح دی اکسید کربن و سایر گازهای گلخانه‌ای در جو است. تا کنون، بیشتر افزایش دما در سراسر جهانی به خاطر فعالیت‌های انسانی است که شامل سوزاندن زغال سنگ، نفت و گاز طبیعی است. این گرمای هوا باعث ایجاد آب و هوای شدید مانند طوفان‌های قدرتمند می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر