فرانسه در زمستان امسال زغال سنگ بیشتری می‌سوزاند

عصر معدن- دولت فرانسه برای جلوگیری از کمبود برق در زمستان امسال، مجوز استفاده از سوخت فسیلی را داده است.;

فرانسه در زمستان امسال زغال سنگ بیشتری می‌سوزاند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایبِنا، این هفته گزارش شد که فرانسه مجوز شرکت‌های تولید کننده برق را برای سوزاندن زغال سنگ بیشتر در ماه‌های آینده تمدید کرده است تا از کمبود برق در زمستان امسال جلوگیری کند. این اقدام در حالی صورت گرفت که خروجی شرکت بزرگ برق فرانسه (EDF) که بیش از نیمی از برق فرانسه را تامین می‌کند، در زمستان امسال به دلیل مشکلات ناوگان راکتور‌های هسته‌ای، کمتر از حد تاریخی باقی ماند.

    وزارت اکولوژی فرانسه با اشاره به چشم انداز تولید باد و خورشید و کاهش مصرف انرژی گفت: " در حال حاضربحران در سیستم برق کمتر از مدت مشابه سال گذشته است. " این بیانیه با اشاره به این احتمال که ممکن است بحران اوکراین تا زمستان پایان نیابد یا اینکه زمستان بسیار سخت باشد، افزود: «با این حال، در هر صورت باید همه اقدامات را برای تضمین امنیت تامین انرژی فرانسوی‌ها انجام داد».

    همزمان، دولت فرانسه الزامات بهره برداری از دو نیروگاه زغال سنگ باقیمانده این کشور را افزایش داده است. براساس اعلام این وزارتخانه، تولیدکنندگان برق تنها تا 1800 ساعت در زمستان آینده یا حدود 11 هفته کمتر از 2500 ساعت در زمستان سال گذشته مجوز تولید خواهند داشت.


    بر اساس فرمان دولتی، نیروگاه‌های زغال سنگ باید به ازای هر تن دی‌اکسیدکربن آزاد شده هزینه بیشتری بپردازند. سال گذشته قیمت برق در اتحادیه اروپا به دنبال تصمیم این اتحادیه برای کنار گذاشتن انرژی روسیه به عنوان بخشی از سیاست تحریم‌های خود افزایش یافت. فرانسه که زمانی صادرکننده برق به اتحادیه اروپا بود، زمستان گذشته مجبور شد به شدت به واردات برق از کشور‌های همسایه متکی باشد. بسیاری از نیروگاه‌های هسته‌ای آن که 70 درصد تولید برق کشور را تشکیل می‌دهند، به منظور تعمیر و نگهداری آفلاین بوده اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر