مدیر عامل "البرز مرکزی"در برنامه بازدید خبرنگاران اعلام کرد:

"البرز مرکزی" امسال ۱۲۰هزار تن کنسانتره زغالسنگ تولید می کند

عصر معدن- مدیر عامل شرکت زغال سنگ البرز مرکزی با بیان اینکه سال گذشته تولید زغال سنگ کک شو این شرکت ۱۱۴ هزار تن بود گفت: پیش بینی ما این است که طبق برنامه ریزی های انجام شده میزان تولید تا پایان امسال به بیش از ۱۲۰ هزار تن می رسد.;

"البرز مرکزی" امسال ۱۲۰هزار تن کنسانتره زغالسنگ تولید می کند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن»به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، نوید نیکو طی نشست خبری در بازدید خبرنگاران از شرکت زغال سنگ البرز مرکزی افزود: ظرفیت اسمی کارخانه تولید کنسانتره زغال سنگ کک شو 500 هزار تن در سال است، اما سال گذشته تولید به بیش از 114 هزار تن رسید.

    وی به برنامه تولید کنسانتره شرکت در 5 ماهه نخست امسال اشاره کرد و افزود: برنامه تولید کنسانتره شرکت زغال سنگ البرز مرکزی در 5 ماهه امسال باید 49 هزار و 825 تن می شد، اما آمارها نشان می دهد که در این مدت 50 هزار و 776 هزار تن کنسانتره زغال سنگ تولید شده که رشد 102 درصدی (نسبت به برنامه) دارد.

    نیکو یادآورشد: این در حالی است که عملکرد این شرکت در تولید کنسانتره در 5 ماهه سال گذشته معادل 38 هزار و 813 تن بود که در مقایسه با مشابه امسال که 50 هزار و 776 تن بود، 31 درصد رشد داشته است.
    مدیرعامل شرکت زغال سنگ البرز مرکزی اظهار داشت: عملکرد خرید زغال سنگ توسط این شرکت در 5 ماهه نخست سال گذشته به 53 هزار و 1961 تن رسید در حالی که عملکرد خرید این محصول توسط شرکت در این مدت در سال 1402 به بیش 68 هزار و 971 تن رسیده که رشد 28 درصدی را نشان می دهد.

    نیکو بر رعایت مسایل زیست محیطی در تولید زغال سنگ و کنسانتره زغال سنگ کک شو بیان کرد: حفظ محیط زیست یکی از اولویت های این شرکت در استخراج زغال سنگ از معادن گلیران است و در زمان تولید در معدن کردآباد تمام تلاش ما حفظ محیط زیست منطقه خواهد بود تا به محیط زیست لطمه ای وارد نشود.

    برنامه زیست محیطی

    نیکو به مشکلات دپو ضایعات کنسانتره زغال سنگ در منطقه سواد کوه مازندران اشاره کرد و اظهارداشت: هرچند که بررسی‌های انجام شده نشان می دهد که این ضایعات از نظر آلاینده های زیست محیطی مشکلی ندارد اما قرار است با انجام عملیات بازیافت بخشی از این ضایعات در منطقه سوادِکوه به کمترین میزان کاهش یابد.


    سودده هستیم

    وی با بیان اینکه هم اکنون حدود 25 درصد زغال سنگ مورد نیاز کشور توسط شرکت زغال سنگ البرز مرکزی تولید می شود، تصریح کرد: با وجود افزایش 40 درصدی حقوق و دستمزد و رشد 120 درصدی هزینه های جانبی، شرکت زغال سنگ البرز مرکزی همچنان همانند سال های گذشته سودده بوده و انتظار داریم شرکت ایمیدرو و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران به عنوان مالکان این شرکت معدنی برای دستیابی به اهداف این شرکت در تکمیل زیرساخت های مورد نیاز حمایت های لازم را داشته باشد.

    مدیر عامل شرکت زغال سنگ البرز مرکزی بیان کرد: هم اکنون حدود 300 نفر به صورت مستقیم و 150 نفر دیگر به صورت پیمانکاری در این شرکت مشغول به کار هستند و هدف ما تولید بیش از 120 هزار تن زغال سنگ کک شو در این شرکت در پایان سال 1402 است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر