واردات زغال سنگ هند از روسیه ادامه می یابد

عصر معدن- هند دیگر نمی‌خواهد به تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا علیه روسیه پایبند باشد به همین دلیل واردات زغال سنگ روسیه را دو برابر کرده است.;

واردات زغال سنگ هند از روسیه ادامه می یابد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از مهر، به گفته رامچاندرا پراساد سینگ، وزیر اتحادیه فولاد هند، این کشور در حال برنامه‌ریزی برای افزایش قابل توجه واردات زغال سنگ کک‌سازی روسیه است که یک عنصر حیاتی در تولید فولاد محسوب می‌شود.

    در همین رابطه رامچاندرا پراساد سینگ در کنفرانسی در دهلی نو با تاکید بر اینکه هند قصد دارد واردات این کالا از روسیه را دو برابر کند، گفت: "ما در جهت توسعه واردات زغال سنگ کک از روسیه حرکت می‌کنیم."

    وی همچنین گفت که این کشور 4.5 میلیون تن واردات زغال سنگ داشته است اما اشاره‌ای به دوره مورد نظر خود نکرد.

    از طرف دیگر سینگ به تحولات اروپای شرقی و جنگ بین روسیه و اوکراین و ادامه دار بودن آن اشاره کرد و با برشمردن تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا علیه این کشور گفت: تأمین کک زغال سنگ از طریق واردات از روسیه تحت تأثیر قرار گرفته است.

    کشورهای غربی بسته گسترده‌ای از تحریم‌های ضد روسیه را به دلیل حمله نظامی مسکو به اوکراین معرفی کرده اند. اقدامات تنبیهی این اتحادیه یا به طور کامل خرید و فروش صادراتی کالاهای کلیدی روسیه از جمله نفت و فولاد را ممنوع می‌کند یا به شدت واردات آنها را محدود می‌کند.

    از طرف دیگر کشتی‌های بارگیری شده‌ای با حداقل 1.06 میلیون تن زغال سنگ کک و حرارتی که عمدتاً برای تولید برق استفاده می‌شود، قرار است در ماه جاری در امتداد سواحل هند پهلو بگیرند؛ به همین دلیل از این میزان حمل و نقل به نوان بزرگترین حمل و نقل هند از ژانویه 2020 تاکنون یاد می‌شود.

    روسیه که به عنوان ششمین تأمین کننده بزرگ زغال سنگ کک و حرارتی هند به شمار می‌رود انتظار دارد قیمت‌های رقابتی تری را به شرکای چینی و هندی ارائه کند زیرا خریداران اروپایی و سایر خریداران این کشور به دلیل تحریم‌ها از خرید از این کشور دوری می‌کنند.

    از طرف دیگر پیش بینی می‌شود تجارت بین هندوستان و روسیه به دلیل معاملات اخیر افزایش یابد و عمده پول رد و بدل شده بین دو کشور نیز روپیه هند باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر