واردات زغال سنگ و گاز کره‌جنوبی رکورد زد

عصر معدن- هزینه واردات زغال سنگ و گاز کره جنوبی به دلیل جهش قیمت جهانی انرژی در سال گذشته میلادی به بالاترین رقم خود رسیده است.;

واردات زغال سنگ و گاز کره‌جنوبی رکورد زد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۴:۰۰

     

     

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از خبرگزاری تسنیم، خبرگزاری یونهاپ روز پنجشنبه با استناد به آخرین داده‌های وزارت تجارت، صنعت و انرژی کره‌جنوبی گزارش داد که هزینه واردات زغال سنگ و گاز این کشور به دلیل افزایش قیمت جهانی انرژی در سال گذشته میلادی به بالاترین رقم خود رسیده است.

    بر اساس محاسبات پولی، واردات گاز کره جنوبی در سال 2022 شاهد جهش بود و به 56.7 میلیارد دلار رسید که بالاترین میزان از سال 1956 یعنی زمانی که دولت این کشور ثبت داده‌ها را آغاز کرد، محسوب می‌شود. رکورد قبلی 36.6 میلیارد دلار در سال 2014 بود.

    ارزش واردات زغال سنگ این کشور نیز به بالاترین حد خود یعنی 28.1 میلیارد دلار رسید و رکورد قبلی 18.3 میلیارد دلاری که 11 سال پیش ثبت شده بود را بالاتر برد.

    واردات نفت کره در سال گذشته میلادی به 105.8 میلیارد دلار افزایش یافت که کمی کمتر از رکورد قبلی 108.3 میلیارد دلاری در سال 2012 بود.

    مجموع واردات انرژی کره جنوبی که برای برطرف کردن نیازهای خود در این بخش به واردات وابسته است، با بیش از 40 درصد افزایش به 190.8 میلیارد دلار رسید که رکورد دیگری در تاریخ محسوب می‌شود.

    بر اساس این گزارش، رشد بی سابقه در ارزش واردات انرژی کره در بحبوحه جهش قیمت‌های جهانی انرژی به دست آمد که با افزایش تقاضای مربوط به آمادگی برای فصل سرما و همچنین اختلالات عرضه شاهد افزایش بود.

    پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در سال گذشته میلادی، قیمت انرژی در سراسر جهان در نتیجه تحریم‌های ایالات متحده و اتحادیه اروپا و متحدان آنها از جمله کره جنوبی، علیه روسیه که یکی از تولیدکنندگان برتر حامل‌های انرژی است، افزایش یافت.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر