مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان:

اسکله شماره ۳ میعانات منطقه ویژه پارسیان آماده بهره برداری است

ظرفیت تخلیه و بارگیری به ۹ میلیون تن رسید

عصر معدن- مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان گفت: اسکله شماره ۳ تخلیه و بارگیری محصولات نفتی و میعانات گازی در بندر منطقه ویژه پارسیان آماده بهره برداری است.;

اسکله شماره ۳ میعانات منطقه ویژه پارسیان آماده بهره برداری است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، علی اصغر علامه بیان داشت: عرشه این اسکله 80 متر طول دارد و در یک موج شکن به طول هزار و 500 متر ساخته شده است.

    وی افزود: آبخور 16 متری این اسکله امکان پهلوگیری شناور‌هایی با وزن 100 هزار تن را فراهم می‌کند.

    به گفته علامه، بر اساس برنامه‌های توسعه ایمیدرو، ایجاد خط لوله انتقال میعانات گازی این اسکله در مرحله دوم ساخته می‌شود.

    وی با اشاره به سرمایه گذاری 25 میلیون یورویی برای ساخت اسکله شماره 3 این بندر افزود: این یکی از 4 اسکله فعال و یکی از 19 اسکله این بندر در افق نهایی است.

    مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان گفت: اکنون ظرفیت تخلیه و بارگیری این بندر سالانه 9 میلیون تن است که در آینده به 40 میلیون تن افزایش می‌یابد.

    وی افزود: امسال از بندر پارسیان بیش از 450 هزار تن کلینکر و سیمان صادر و 350 هزار تن کک و پودرآلومینا به این بندر وارد شد.

    وی گفت: جلوگیری از خام فروشی و تکمیل زنجیره تولید محصولات فولاد و پتروشیمی از مهمترین اهداف ایجاد منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان در افق سال 1410 است.

    وی افزود: طبق برنامه طراحی شده تا سال 1410 در منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان، بیش از 18 میلیون تن محصولات پتروشیمی، 4 میلیون تن فولاد و هزار و 400 تن آلومینا تولید خواهد شد.

    اشتغال 3 هزار نفری

    مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان با اشاره به وسعت 9 هزار و 700 هکتاری این منطقه گفت: اکنون بیش از 3 هزار نفر در منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان مشغول به کار هستند.

    منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان در غرب استان هرمزگان واقع شده و از زیرمجموعه های ایمیدرو به شمار می آید. این سازمان با ارایه زیرساخت ها در منطقه ویژه پارسیان، زمینه حضور سرمایه گذاران در صنایع انرژی بر را فراهم می کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر