با کشف ۲۷ پهنه جدید؛

ذخایر معدنی کردستان به یک میلیون تن رسید

عصر معدن- معاون امور معادن اداره کل صمت استان کردستان گفت: با شناسایی ۲۷ پهنه امیدبخش جدید در حوزه ذخایر معدنی استان کردستان، میزان ذخایر معدنی استان به بیش از یک میلیون تن رسیده است.;

ذخایر معدنی کردستان به یک میلیون تن رسید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی اداره کل صمت استان کردستان، «مهدی سیفی‌باغی‌خانی» معاون امور معادن اداره کل صمت استان کردستان، ضمن بیان مطلب فوق گفت: شناسایی محدوده‌های امیدبخش معدنی در کردستان دستاورد ارزشمندی در راستای به فعالیت رساندن ظرفیت معدنی این استان بوده و با اجرای این مهم بستر مناسب برای رونق سرمایه گذاری فراهم شده است.

    وی اظهار کرد: در حال حاضر 58 درصد از سطح استان به عبارتی 12 هزار و 700 کیلومتر مربع پهنه‌بندی و زیر اکتشافات نوین معدنی و زمین‌شناسی قرار گرفته است.

    معاون امور معادن اداره کل صمت استان کردستان افزود: با توجه به پرواز ژئو فیزیک انجام گرفته 58 درصد زمین ها در چهار پهنه دیواندره، سقز، قروه و بیجار در قالب 40 محدوده برای بحث تعیین تکلیف و جذب سرمایه‌گذار به ایمیدرو داده می‌شود.

    وی با بیان اینکه با اکتشافات انجام شده 7 محدوده امیدبخش طلا و سنگ آهن در پهنه سقز، 6 محدوده در پهنه بیجار و 14 محدوده طلا و سنگ آهن در پهنه قروه شناسایی شده، یادآور شد: در مجموع تا پیش از این 600 میلیون تن ذخیره قطعی انواع مواد معدنی در کردستان را داشتیم که با توجه به اکتشافات صورت گرفته، اکنون ذخایر معدنی ما به یک میلیون تن می‌رسد.

    سیفی‌باغی‌خانی همچنین گفت: در طرح احیا فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس 359 فقره پروانه بهره برداری با اشتغال اسمی 5121 نفر و اشتغال واقعی 4140 نفر داریم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر