آلومینای ایران واحد نمونه ملی در حوزه‌های صنعتی ومعدنی

عصر معدن- شرکت آلومینای ایران در بیست و هفتمین همایش بزرگ روز ملی صنعت و معدن، واحد نمونه ملی در حوزه صنعتی و ملی معرفی و تقدیر شد.;

آلومینای ایران واحد نمونه ملی در حوزه‌های صنعتی ومعدنی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۰:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از صدا و سیما؛ در آیین روز ملی صنعت و معدن که با حضور رئیس جمهور، وزیر صمت و جمعی از صنعتگران برتر کشور برگزار شد، مدیر عامل شرکت آلومینای ایران به نمایندگی از واحد‌های معدنی با اشاره به منابع غنی معدنی کشور اعم از گاز و مایع و وسعت سرزمینی و دسترسی به آب‌های آزاد جهان، توضیحاتی درباره آمار انواع ماده‌های معدنی موجود در معادن ایران و ذخایر غنی کشور ارائه داد.

    عبدالله شه بخش افزود: بسیاری از مدیران واحد‌های معدنی معتقدند که اکنون مهمترین چالش صنایع معدنی بحث تأمین پایدار حامل‌های انرژی است و وجود بحران کم آبی و مشکلات ناشی از قطع برق در تابستان و قطع گاز در زمستان از یک سو و افزایش چند برابری قیمت حامل‌های انرژی از سوی دیگر، باعث کاهش تولید و همزمان افزایش قیمت تمام شده محصولات می‌شود که در صورت استمرار این وضعیت امکان غیراقتصادی شدن فعالیت برخی بنگاه‌های تولیدی و در نتیجه غیرمولد شدن سرمایه‌های کشور وجود دارد.
    وی گفت: وجود نداشتن نگاه ملی به فعالیت‌های معدن کاری در برخی از مسئولان محلی بعضاً موجب اختلال در حمل مواد معدنی از یک استان به استان دیگر می‌شود و حتی در مواردی تعطیلی یک معدن باعث از بین رفتن اشتغال ایجاد شده برای نیروی بومی آن منطقه می‌شود.
    مدیرعامل شرکت آلومینای ایران افزود: خوشبختانه با روی کار آمدن دولت سیزدهم تلاش‌هایی برای کاهش مشکلات کلان بخش معدن صورت پذیرفته است که ازجمله آن می‌توان به تفاهمنامه امضاء شده بین وزارت نیرو و وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) با راهبری سازمان توسعه معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) برای ایجاد 15000 مگاوات توان نیروگاهی جدید اشاره کرد.
    وی گفت: همچنین در این دولت براساس هدایت‌های مؤثر وزارت صمت در سال 1401 مجموع استخراج معادن کشور در حدود 644 میلیون تن بوده است که از این میزان 215 میلیون تن مربوط به استخراج عناصر فلزی است که همه این اعداد نشان دهنده عزم راسخ فعالان این بخش برای توسعه ایران اسلامی است.
    در این همایش از 58 واحد نمونه ملی در حوزه‌های صنعتی و معدنی، صنعتگران برتر، امیدآفرینان و کارآفرینان فعال از جمله شرکت آلومینای ایران، تقدیر و قدردانی به عمل آمد.
    شرکت آلومینای ایران با دراختیار داشتن بزرگترین معادن بوکسیت کشور به عنوان تنها تولیدکننده چهار محصول آلومینای متال گرید، آلفا آلومینا، هیدروکسید آلومینیوم و شمش آلومینیوم، نقش بی بدیلی در صنعت آلومینیوم کشور دارد.
    کارخانه تولید آلومینا از بوکسیت جاجرم، نخستین کارخانه تولید آلومینا در ایران و خاورمیانه است و ازنظر تکنولوژی تولید، مشابه آن در ایران وجود ندارد. این شرکت در شهرستان جاجرم در 175 کیلومتری بجنورد مرکز استان خراسان شمالی قرار دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات