رییس سازمان صمت استان کرمان عنوان کرد:

جهش ده درصدی حوزه صنعت و معدن کرمان

عصر معدن- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به جهش نزدیک به ۱۰ درصدی در حوزه صنعت و معدن کرمان با اجرای پروژه های اقتصاد مقاومتی، افزود: نزدیک به ۷۷ درصد سرمایه گذاری هایی که در استان اتفاق افتاده توسط معین های اقتصادی و حوزه صنعت و معدن انجام شده است.;

جهش ده درصدی حوزه صنعت و معدن کرمان
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از شاتا، مهدی حسینی نژاد در جلسه مشترک اقتصاد مقاومتی، شورای معادن و نشست هم اندیشی با فعالان اقتصادی استان کرمان با وزیر صمت اظهار کرد: سهم استان کرمان در تولید ناخالص داخلی سه و نیم درصد است که صنعت، معدن و تجارت سهم 47 درصدی دارد.

    وی با اشاره به جهش نزدیک به 10 درصدی در حوزه صنعت و معدن کرمان با اجرای پروژه های اقتصاد مقاومتی، افزود: نزدیک به 77 درصد سرمایه گذاری هایی که در استان اتفاق افتاده توسط معین های اقتصادی و حوزه صنعت و معدن انجام شده و از جمله پروژه های مهم زیرساختی استان انتقال آب از خلیج فارس است که توسط شرکت های صنعتی و معدنی تابعه وزارت صمت صورت گرفته است.

    حسینی نژاد تصریح کرد: در پی انعقاد تفاهمنامه توسعه سرمایه گذاری اقتصاد مقاومتی وزارت صمت با سه شرکت برتر استان کرمان، گل گهر، مس و گهرزمین سرمایه گذاری جدید 200 هزار میلیارد تومانی در استان انجام می دهند.

    وی همچنین بیان کرد: 25 هزار میلیارد تومان آماده سرمایه گذاری در استان کرمان داریم و منتظر تفویض اختیار هستیم تا از این ظرفیت در زیرساخت های استان از جمله راه، آب و ... استفاده کنیم.

    وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: سال گذشته بیش از دو میلیارد و 160 میلیون دلار صادرات استان کرمان بود و رشد 52 درصدی نسبت به سال 98 را نشان می دهد.

    رییس سازمان صمت استان کرمان با اشاره به مشکل رفع تعهدات ارزی صادرکنندگان اظهار کرد: درصد تحقق تعهدات ارزی کشور 72 درصد و استان کرمان 91 درصد است و با توجه به اینکه در فصل صادرات پسته و خرما قرار داریم و درخواست داریم برای رفع مشکل صادرکنندگان مهلت بازگشت ارز حاصل از صادرات تا پایان آبان ماه امسال تمدید شود.

    رییس سازمان صمت جنوب استان کرمان نیز در این جلسه اظهار کرد: بیش از 639 میلیارد تومان طرح صنعتی و معدنی با اشتغال 611 نفر روز گذشته با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در جنوب استان کرمان افتتاح شد.

    مسلم مروجی افزود: بیش از 500 میلیارد تومان پروژه صنعتی و معدنی با اشتغال 500 نفری نیز در ماه های آینده در جنوب استان آماده بهره برداری است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر