حمایت‌های حاکمیتی برای احیا معادن مازندران وجود ندارد

راه‌اندازی ۱۵۰۰ میلیارد تومان پروژه صنعتی در مازندران

عصر معدن- رئیس سازمان صمت مازندران مازندران گفت: در ایام الله دهه فجر هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه صنعتی در استان مازندران به بهره‌برداری می‌رسد.;

راه‌اندازی ۱۵۰۰ میلیارد تومان پروژه صنعتی در مازندران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر معدن» به نقل از فارس، حسینعلی قوانلو صبح امروز در جمع خبرنگاران استان با تبریک ایام‌الله دهه فجر اظهار کرد: چندین طرح بزرگ در مازندران به بهره‌برداری می‌رسد.

    وی با اعلام اینکه در ایام‌الله دهه فجر هزار و 500 میلیارد تومان طرح به بهره‌برداری می‌رسد، تصریح کرد: بزرگترین پروژه ما طرح روماک‌گستر با اعتبار 400 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

    رئیس سازمان صمت مازندران خاطر نشان کرد: تا پایان سال 4 هزار میلیارد تومان طرح تولیدی در استان مازندران به بهره‌برداری می‌رسد.

    وی ادامه داد: بخشی از  بالا بودن رقم این طرح‌ها مربوط به افزایش قیمت ایجاد واحد‌های تولیدی است.

    قوانلو اضافه کرد: در سال جاری 80 واحد تعطیل شده راه‌اندازی کردیم و برنامه‌ریزی برای آغاز به کار مجدد واحد خوتکا در دستور کار قرار گرفته است که بر اساس برنامه این پروژه بعد از دهه فجر راه‌اندازی مجدد می‌شود که با راه‌اندازی این مجموعه بیش از هزار شغل  در استان مازندران ایجاد می‌شود.

    رئیس سازمان صمت مازندران با اعلام اینکه مجموع شاغلان بخش واحدهای تولیدی مازندران را 76 هزار نفر اعلام کرد و گفت: در سال جاری 3 هزار شغل در استان ایجاد شده است و رتبه 11 کشور را در اختیار داریم رتبه 16 سرمایه‌گذاری صنعتی استان را در اختیار داریم و این موضوع نشان می‌دهد که صنایع ما در مقایسه با صنعت کشور کوچک است.

    وی در ارتباط با تعطیلی واحدهای صنعتی استان مازندران بیان کرد: هزار و 433 واحد در داخل شهرک هزار و 20 واحد در خارج از شهرک استان مازندران فعال است و بیش از 72 هزار نفر در واحدهای تولیدی استان مازندران مشغول به کار هستند اما مجموع 618 واحد غیرفعال هستند.

    قوانلو درباره وضعیت معادن استان مازندران اضافه کرد: 260 معدن داریم که تنها 123 واحد فعال است و بیش از 50 درصد معادن استان مازندران تعطیل هستند و اگر معادنی که قابلیت راه اندازی ندارند را به منابع طبیعی بر می‌گردانیم، بیشترین معدن استان سنگ‌ریزی و واریزه کوهی است.

    وی دلایل غیرفعال بودن معادن را داشتن معارض محلی اعلام کرد و گفت: براساس قانون فرماندار و نیروهای انتظامی باید به سرمایه‌گذار کمک کنند اما این کمک‌ها کمتر دیده می‌شود.

    رئیس سازمان صمت مازندران مخالفت منابع طبیعی، اداره کل اوقاف، اتمام مهلت پروانه و سلب صلاحیت از دلایل عدم فعال بودن فعالیت صنعتی ذکر کرد و با اشاره به مشکلات ناشی از قطع برق،در استان مازندران اظهار کرد: 50 درصد ظرفیت واحدهای تولیدی استان به دلیل قطع برق تعطیل شده است.

    رئیس سازمان صمت مازندران با اشاره به شیوع کرونا و مشکلاتی که برای واحدهای صنفی استان ایجاد شده است، گفت: در بازرسی‌ها تغییری در استان نسبت به سایر استان‌ها با تشکیل قرارگاه نظارت و بازرسی ایجاد شده است.

    وی ادامه داد: به دلیل تشکیل قرارگاه مازندران با وجود اینکه رتبه چهارم تعداد اصناف کشور را در اختیار دارد رتبه اول تعداد بازرسی‌ها و تشکیل پرونده در تعزیرات را شاهد هستیم.

    قوانلو با اعلام اینکه در سال جاری 138 میلیارد تومان پرونده تخلف صنفی در مازندران تشکیل شده است، گفت: هزار و 240 واحد صنفی پلمب شده و 50 هزار واحد صنفی بابت عدم رعایت پروتکل‌ها تذکر دریافت کردند.

    وی درباره وضعیت تحلیل نیروی کار در مازندران، گفت: در استان به دلیل شرایط کرونا نزدیک به 30 هزار نفر از شاغلان کاهش پیدا کرده است اما در استان شاهد افزایش تعداد اشتغال در صنعت  مازندران هستیم.

    رئیس سازمان صنعت مازندران ادامه داد: برای 11 هزار نفر در بخش صنعت مازندران در ایام کرونا  با رشد اشتغال مواجه بودیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر