سخنگوی اقتصادی دولت اعلام کرد

کاهش تورم کالاهای صنعتی و معدنی

عصر معدن- سخنگوی اقتصادی دولت گفت: کاهش تورم در حوزه محصولات و کالاهای مرتبط با صنعت و معدن در سمت تولیدکنندگان امیدبخش افزایش قیمت کمتر برای مصرف کنندگان در فصل پاییز و زمستان است.;

کاهش تورم کالاهای صنعتی و معدنی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن»  ایسنا، احسان خاندوزی امروز (سه شنبه) در نشست خبری هفتگی خود با اشاره به کاهش تورم نقطه به نقطه در فصل تابستان، اظهار کرد: در تابستان 1401 شاخص بهای تولیدکنندگان به ویژه در بخش کالاهای صنعتی و معدنی وضعیت خوبی دارد و شاهد کاهش آن بودیم. تورم فصلی در بخش صنعت در تابستان امسال 14.8 درصد کاهش پیدا کرده و به منفی 2.3 درصد رسیده است که نشان‌دهنده نه تنها ثبات، بلکه اندکی کاهش در قیمت کالاهای صنعتی در تابستان است.

    وی افزود: تورم نقطه به نقطه تابستان 1401 نسبت به فصل قبل 16.2 درصد کاهش پیدا کرده است و تورم سالانه بخش صنعت در تابستان 7.6 درصد کاهش داشته است. در حوزه معدن هم شرایط به همین ترتیب است و تورم فصلی تولیدکنندگان در بخش معدن 9.4 درصد کاهش داشته و تورم نقطه به نقطه تولیدکنندگان این بخش نیز 14 واحد درصد کاهش پیدا کرده و تورم سالانه 21.7 درصد کاهش داشته است.

    خاندوزی اظهار کرد: این اعداد و ارقام حکایت از این دارد که در حوزه محصولات و کالاهای مرتبط با صنعت و معدن در سمت تولیدکنندگان شاهد کاهش قیمت‌ها هستیم که امیدبخش است در فصل پاییز و زمستان شاهد افزایش قیمت کمتری در سمت مصرف‌کنندگان باشیم.

    سخنگوی اقتصادی دولت با بیان اینکه در حوزه خدمات تورم افزایشی بوده است، اظهار کرد: این میزان از 2.4 درصد بهار به 16.2 درصد تابستان افزایش یافته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر