وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام‌کرد:

هدف‌گذاری رشد ۱۲.۵ درصدی حوزه صنعت و ۱۰ درصدی بخش معادن و تجارت در سال ۱۴۰۱

عصر معدن- وزیر صمت گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده به دنبال تحقق رشد ۱۲.۵ درصدی حوزه صنعت و ۱۰ درصدی بخش معادن و تجارت در سال ۱۴۰۱ هستیم.;

هدف‌گذاری رشد ۱۲.۵ درصدی حوزه صنعت و ۱۰ درصدی بخش معادن و تجارت در سال ۱۴۰۱
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر معدن» به نقل از ایرنا، "سیدرضا فاطمی‌امین" در مراسم اختتامیه گردهمایی مدیران ارشد این وزارتخانه تأکید کرد: همه مدیران وزارتخانه مکلف هستند با به‌کارگیری تمام ظرفیت‌های موجود و سازوکارهای طراحی شده، برای دستیابی به اهداف سال تلاش کنند.

    وی تصریح کرد: همه مدیران وزات صمت در هر نقطه از کشور مسوول حوزه کاری خود در امور مرتبط با کسب‌وکارها هستند و باید به شکل فعال و پیگیرانه، دنبال رفع موانع پیش روی تولید و تجارت باشند.

    فاطمی امین افزود: در تأمین زیرساخت‌های مرتبط با حوزه صنعت، معدن و تجارت، باید همه ظرفیت‌های ممکن فعال شوند و لازم است وضعیت واحدهای صنعتی به طور مستمر مورد رصد و پایش قرار گیرد.

    وزیر صمت ادامه‌داد: مسوولیت همه امور مرتبط با سرمایه‌گذاری در استان‌ها بر عهده مدیران صمت استانی است و باید ضمن هدایت درست سرمایه‌گذارها، جانمایی واحدها بر اساس اصل توزیع متوازن در مناطق مختلف، انجام شود.

    فاطمی‌امین تأکید کرد: رویکرد اصلی وزارت صمت، مدیریت یکپارچه با امکان بهره‌برداری حداکثری از تمام ظرفیت نیروهای موجود است.

    وی یادآور شد: در صورتی که این شیوه مدیریتی درست اجرا شود، نتایج قابل رصد بوده و امکان برنامه‌ریزی برای آینده بهتر فراهم می‌شود؛ برای مثال اگر در پروژه ثبت قیمت، آمار فروش و فاکتور به درستی در سامانه جامع تجارت ثبت شود، آمار تولید نیز به شکل دقیق‌تری قابل محاسبه بوده و متناسب با آمار موجود، سایر اقدامات و برنامه‌های مرتبط با تولید واحدها قابل پیگیری است.

    وزیر صمت با اشاره به طراحی و اجرای سازوکار جدیدی با عنوان سامانه پاسخگویی در این وزارتخانه، گفت: مأموریت تعریف شده برای طراحی و اجرای این سامانه یکپارچه‌سازی مدیریت و ساماندهی درگاه‌های ارتباطی و پاسخگویی به درخواست‌ها و نیازهای ذینفعان بخش صنعت، معدن تجارت است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر