مجری طرح فاجد اعلام کرد:

گام جدید ایمیدرو برای رفع کمبود نیروی مهارتی در بخش معدن و صنایع معدنی

عصر معدن- مجری طرح توانمندسازی فارغ التحصیلان بخش معدن و صنایع معدنی ایمیدرو (فاجد) اعلام کرد: این سازمان از طریق سامانه ساتنَم، گام جدیدی برای ایجاد اشتغال و رفع کمبود نیروی مهارتی در بخش معدن و صنایع معدنی برداشته است.;

گام جدید ایمیدرو برای رفع کمبود نیروی مهارتی در بخش معدن و صنایع معدنی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، قاسم حسن زاده با بیان این مطلب گفت: ایمیدرو در راستای تاکید دولت مبنی بر «ایجاد اشتغال، به عنوان اولویت کاری همه دستگاه‌ها» و «ایجاد تحرک گسترده در بخش صنعت و معدن کشور»، طرح تربیت نیروی مهارتی بخش معدن و صنایع معدنی را با همکاری سازمان نظام مهندسی معدن ایران، سازمان آموزش فنی و حرفه ای و جهاد دانشگاهی اجرایی کرد.

    وی ادامه داد: این طرح، زمینه اشتغال فارغ التحصیلان، تکنسین های مهارتی و کارگران علاقه مند به اشتغال در بخش معدن و صنایع معدنی را فراهم می کند.

    فراهم شدن زمینه اشتغال بیش از یک هزار نفر

    مجری طرح فاجد با اشاره به زمینه های اشتغال ایجاد شده از طریق سامانه ساتنم گفت: ایجاد اشتغال برای 436 نفر از شرکت کنندگان دوره های آموزش یک تا سه ماهه در رشته های حفاری اکتشافی، استخراج، آتشباری، ایمنی و بهداشت (HSE)، رانندگی و سرویس و نگهداری ماشین‌آلات معدنی، از جمله این اقدامات است.

    وی افزود: اقدام مذکور، از طریق طرح تربیت تکنسین مهارتی صورت گرفت و شرکت کنندگان با کمک اتحادیه‌ها و انجمن ها برای اشتغال به واحدها معرفی شدند.

    حسن زاده با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال برای 200 نفر از فارغ التحصیلان جوان دانشگاهی از طریق طرح فاجد در برنامه است، تصریح کرد: زمینه ایجاد اشتغال 300 نفر از افراد بومی جنوب کشور (شهرستان کهنوج و جیرفت ) با اجرای طرح تامین و آموزش نیروهای مورد نیاز جنوب کشور، اقدام دیگر ایمیدرو در این زمینه است.

    وی افزود: این طرح در راستای تصمیمات مقام عالی وقت وزارت صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات عامل وقت ایمیدرو در سفر به جنوب کرمان در زمینه آموزش مهارتی افراد بومی مورد نیاز منطقه انجام شد.

    مجری طرح فاجد خاطرنشان کرد: گام دیگر، فراهم کردن زمینه ایجاد اشتغال برای 180 نفر از سربازان مستعد و علاقه‌مند به کار در بخش معدن و صنایع معدنی نیروهای مسلح استان کرمان از طریق طرح سرباز خدمت است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر