مدیرکل صمت استان چهارمحال و بختیاری اعلام کرد؛

کشور در تولید منیزیم خودکفا شد

عصر معدن- مدیرکل صمت استان چهارمحال و بختیاری اعلام کرد که با تولید دو هزار تن شمش منیزیم در تنها کارخانه فعال منیزیم غرب آسیا در این استان، ایران در تولید این محصول خودکفا شد.;

کشور در تولید منیزیم خودکفا شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی اداره کل صمت استان چهارمحال و بختیاری، «فضل‌الله رحمتی» مدیرکل صمت استان چهارمحال و بختیاری گفت: در حدود کمتر از یک سال فعالیت این کارخانه این میزان منیزیم تولید شده ، برابر نیاز سالانه کشور است.

    وی افزود: پیش از این تمام نیاز ایران با تخصیص ارز از چین تأمین می‌شد که تولید داخل به تدریج جایگزین ذخایر وارداتی کشور می‌شود.

    مدیرکل صمت استان چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: این محصول در کارخانه منیزیم سفید دشت با سرمایه گذاری هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی تولید می‌شود که تنها پنج درصد این سرمایه گذاری از تسهیلات دولتی است.

    وی با بیان اینکه شرکت دانش بنیان پس از سال‌ها تحقیق و تجربه در مقیاس‌های کوچک توانسته خط تولید بزرگ و صد در صد ایرانی را در سفید دشت اجرا و با موفقیت راه اندازی کند، یادآور شد: هم اکنون این واحد تنها تولید کننده فعال منیزیم با ظرفیت سالانه دو هزار تن در کشور است.

    گفتنی است که وزیر صمت هم حدود دو ماه قبل با حضور در این مجتمع اعلام کرد که از این پس دیگر ارزی برای واردات منیزیم تخصیص نمی‌دهد.

    در کشور مواد اولیه فراوان، نیروی انسانی متخصص و اکنون دانش فنی تولید منیزیم وجود دارد که باید به سمت صادرات گام برداریم.

    یک واحد دولتی 6 هزار تنی و یک واحد خصوصی 300 تنی هم در کشور در حال اجرا هستند که با رفع اشکالات در آینده راه اندازی خواهند شد.

    کارخانه منیزیم سفید دشت با اشتغال‌زایی 200 نفر در شهرستان بروجن قرار دارد که تولیدات آن در صنایع هوا فضا، دفاعی و خودرو استفاده می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر