وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی:

معادن کوچک برای افزایش بهره‌وری به معادن بزرگ متصل شوند

عصر معدن- وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه معاون کوچک باید برای ارتقای بهره وری به معادن بزرگ متصل شوند، گفت: معادن کوچک باید برای ارتقای ایمنی و افزایش بهره وری به معادن بزرگ متصل شوند که در این باره شستا آمادگی دارد.;

معادن کوچک برای افزایش بهره‌وری به معادن بزرگ متصل شوند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، احمد میدری روز پنجشنبه در ارتباط برخط با رویداد تکام در اسفراین، توسعه معادن را ظرفیت مهم اما مغفول کشور بیان و اظهار کرد: معادن نیازمند زیرساخت به ویژه حمل‌ونقل ریلی است و خط ریلی تاثیر مثبت در کاهش هزینه حمل و نقل مواد معدنی دارد.

    وی ادامه داد: پیوند شرکت‌های بزرگ با شرکت‌های کوچک در تمامی حوزه‌ها سبب پیوند اقتصاد و پیوند زنجیره فعالیت خواهد شد البته بهره‌وری شرکت کوچک با شرکت‌های بزرگ در برخی استان‌ها مثل اصفهان برقرار شده است.

    میدری بیان کرد: پرداخت تسهیلات ارزان قیمت باید به صورت متوازن در استان‌ها صورت گیرد.

    وی گفت: بیش از نیمی از تسهیلات ارزان قیمت در استان تهران پرداخت می‌شود که چرخه این توزیع نامتوازن تغییر می‌کند.

    وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی افزود: یکی از مشکلاتی که در برخی از استان‌ها وجود دارد این است که منابع مالی صنایع بزرگ آن‌ها به تهران منتقل می شود و این توزیع نامتوازن باید تغییر یابد.

    میدری ادامه داد: تسهیلات هم به میزان کم در اختیار متقاضیان در استان‌ها است، استان تهران بخش زیادی از تسهیلات بانکی را مصرف می‌کند و بیش از نیمی از تسهیلات در پایتخت پرداخت می‌شود.

    وی بیان کرد: تلاش داریم با همکاری مجلس شورای اسلامی، انتقال منابع از استان‌ها به تهران تغییر کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر