معاون فروش و بازاریابى فولاد خوزستان:

استراتژى شرکت هاى فولادى «سرآمدى عملیات» است

عصر معدن- معاون فروش و بازاریابى فولاد خوزستان در چهارمین همایش بین المللى استیل پرایس اظهار کرد: یکى از مولفه هاى مهم مفهومى به نام « پیشنهاد ارزش» است. باید دید صادر کننده چه وعده اى به مشترى مى دهد. در واقع بهتر است به جاى کلمه پیشنهاد از وعده استفاده کرد.;

استراتژى شرکت هاى فولادى «سرآمدى عملیات» است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبرى «عصرمعدن»، بهمن تجلى زاده با بیان این مطلب ادامه داد: زمانى که شمش فولاد را صادر مى کنیم تنها شمش نیست که صادر مى شود، درواقع یک بسته اى در  حال صادرات است که یکى از اجزاى آن شمش است.

    تجلى زاده تصریح کرد: جالب است که چندى پیش در گفت و گو با یک شرکت صادراتى ترکیه علت کاهش صادرات آنها را جویا شدیم و در پاسخ گفت؛ ایران صادرات خود را افزایش داده و همین موضوع منجر به کاهش صادرات ما شده است.

    وى اظهار کرد: براى یک کسب و کار ٤ مولفه اصلى یعنى قابلیت محورى مجموعه، فرآیندها، شرکا و بسته پیشنهاد ارزش به مشترى مطرح است.

    تجلى زاده در این باره اضافه کرد: پیشنهاد ارزش عبارت است از ارزش متمایزى که محصولات سازمان به مشتریان اعطا مى کند. در واقع همین تمایزها است که باعث مى شود یک مشترى از میان محصولات موجود در بازار محصول یک شرکت را انتخاب کند.

    به گفته وى، تدوین استراتژى از آنجایی شروع مى شود که مشخص مى شود کسب و کار ما چیست و در کنار آن باید ارزش ها را معرفى کرد.

    تجلى زاده با اشاره به الگوهاى کسب و کار، گفت: این الگو ها به ٣ دسته تقسیم مى شوند. الگوى اول سرآمد عملیات است که این الگو هزینه ها را کاهش مى دهد. فولاد خوزستان نیز از این استراتژى استفاده مى کند.

    وى افزود: مدل دوم استراتژى صمیمت با مشترى است که بیشتر در شرکت هاى IT مورد استفاده قرار مى گیرد. اما الگوى سوم الگوى استراتژى رهبرى محصول است که شرکتى همچون بنز از آن استفاده مى کند.

    به گفته وى، الگوى اول عمدتا براى شرکت هاى فولادى مورد استفاده قرار مى گیرد. تجلى زاده بیان کرد: ارزش پیشنهادى براى شرکت فولادى تاتا، قیمت رقابتى، تحویل به موقع و شبکه ارتباطى است. شرکت پوسکو نیز پیشنهادهاى ارزشى مشابهى دارد ضمن آنکه بر کار تیمى نیز تاکید دارد.

    معاون فروش و بازاریابى فولاد خوزستان با اشاره به پیشنهادات ارزش این شرکت، تصریح کرد: ویژگى محصول فولاد خوزستان تحویل به موقع، تنوع محصول و قدرت انتخاب، قیمت رقابتى و کیفیت مطلوب است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر