صادرات فولاد چین رو به کاهش

عصر معدن- انتظار می‌رود صادرات فولاد چین در سال ۲۰۲۵ به ۹۰ تا ۱۰۰ میلیون تن برسد در حالی که برای سال ۲۰۲۴ کمتر از ۱۱۰ میلیون تن پیش‌بینی شده است.;

صادرات فولاد چین رو به کاهش
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ آبان ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از کالاخبر، مصرف داخلی فولاد چین در سال های اخیر در بحبوحه بی ثباتی اقتصادی و مشکلات در بخش املاک و مستغلات ضعیف شده است. در عین حال، تولید فولاد ثابت بوده و منجر به مازاد عرضه شده است.

    فولادسازان داخلی محصولات خود را با قیمت های رقابتی صادر کرده اند که به دلیل هزینه های تولید پایین می توانند از عهده آن برآیند. این امر منجر به افزایش شدید صادرات چین به بالاترین سطح سال های 2014 تا 2016 شد. در سال 2023 نیز، حجم صادرات به 90.3 میلیون تن و در 9 ماهه اول سال 2024 به 80.7 میلیون تن (+ 21.2٪ سالانه) رسید. در سال 2025، چین احتمالاً حجم صادرات را به دلیل بهبود تقاضای جهانی فولاد حفظ خواهد کرد.

    هزینه پایین فولاد چین و افزایش تقاضا از آسیای جنوب شرقی، خاورمیانه و شمال آفریقا و هند خطراتی را برای رشد صادرات فولاد از چین در سال 2025 و پس از آن ایجاد خواهد کرد. در عین حال، رشد سریع صادرات فولاد چین شکایت تعدادی از کشورها از جمله ترکیه و اندونزی را برانگیخته است که قبلاً برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی، عوارض ضددامپینگ وضع کرده‌اند.

    قابل ذکر است چین 1.019 میلیارد تن فولاد در سال 2023 تولید کرد که 0.6 درصد نسبت به سال 2022 افزایش داشت. روند نزولی در صنعت فولاد این کشور پس از دو سال متوالی کاهش تولید متوقف شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر