۱۰ تولیدکننده بزرگ پلاتین در دنیا معرفی شدند

عصر معدن- پلاتین یکی از پر تقاضاترین فلزات در جهان است، اوایل امسال ارزش آن از ۱۰۵۵ دلار آمریکا به ازای هر اونس تروی تا ۱۳۲۰ دلار آمریکا در هر اونس تروی بود.;

۱۰ تولیدکننده بزرگ پلاتین در دنیا معرفی شدند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از معدن نیوز، پلاتین قوی و مقاوم در برابر خوردگی، به طور معروف در جواهرات با کیفیت استفاده می شود، اما در تجهیزات آزمایشگاهی، تماس های الکتریکی و تجهیزات دندانپزشکی نیز کاربرد دارد. با استفاده از تحقیقات Metalary، فهرستی از ده تولیدکننده بزرگ پلاتین در سطح جهان گردآوری شده که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

    هلدینگ آساهی

    هلدینگ آساهی ژاپن حدود 75000 اونس پلاتین به ارزش 10.6 میلیارد ین ژاپن تولید می کند که معادل نزدیک به 94 میلیون دلار آمریکا است. این شرکت ژاپنی از جمله معدود شرکت های آسیایی است که در زمینه پلاتین فعالیت خود را تا این حد گسترده کرده و به جمع برترین های دنیا رسیده است.

    استراتا

    شرکت معدنی استراتا که اکنون با  شرکت گلن کور ادغام شده است در آفریقای جنوبی مستقر بود و در سال 2012 حدود 80199 اونس پلاتین تولید کرد. این شرکت در زمان خود به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان پلاتین در دنیا شهرت داشت که اکنون این عنوان را به گلن کور سپرده است.

    واله

    دومین سازمان معدنی بزرگ در جهان به حساب می آید و همچنین دومین تولیدکننده بزرگ نیکل است. مانند بسیاری دیگر از تولیدکنندگان نیکل، واله پلاتین را به عنوان محصول جانبی عملیات پالایشگاه نیکل خود استخراج می کند. این شرکت متوسط 134000 اونس پلاتین تولید می کند.

    استیل واتر

    یکی از دو تامین کننده اصلی پالادیوم به شمار می آید، عملیات اصلی استیل واتر در مونتانا مستقر است. استیل واتر از سال 2012 تاکنون 154900 اونس پلاتین تولید کرده است که در جایگاه خود عددی بسیار بالا محسوب می شود و در تلاش است تا این عدد را سالانه افزایش دهد.

    نورتام

    تاسیسات اصلی نورتام مستقر در آفریقای جنوبی معدن و مجتمع متالورژی پلاتین Zondereinde است که از سال 2012، 175000 اونس پلاتین تولید کرده است.

    آکواریوس

    همانطور که می دانید بیشتر معادن پلاتین و نیکل در قسمت جنوبی آفریقا پراکنده شده است و شرکت آکواریوس با فعالیت هایی که در آفریقای جنوبی و زیمبابوه نیز مستقر است، در مجموع 418461 اونس پلاتین تولید می کند.

    نوریلسک نیکل

    نوریلسک نیکل بزرگترین تولید کننده پالادیوم و نیکل در جهان است که 17 درصد از کل نیکل و 41 درصد پالادیوم را در سطح جهان تولید می کند. پلاتین به عنوان محصول جانبی عملیات اصلی نوریلسک به 683000 اونس تولید می شود.

    لون مین

    معدن Marikina، مستقر در منطقه غربی مجتمع بوشولد آفریقای جنوبی، به عنوان مرکز اصلی عملیات لون مین عمل می کند. این مرکز به صورت سالانه و متوسط در مجموع 687372 اونس پلاتین تصفیه شده تولید می کند.

    ایمپالا

    یک بخش دیگر از همان مجتمع قبلی، با تمرکز عملیات در مجتمع بوشولد، ایمپالا دومین تولیدکننده بزرگ پلاتین در جهان با عرضه 1582000 اونس در سطح جهان است.

    آنگلو پلاتین

    بر اساس آمار از سال 2012، Anglo American Platinum Limited یا Amplats بزرگترین تولیدکنندگان پلاتین در سطح جهان هستند. با 11 معدن مدیریت شده و چندین سرمایه گذاری مشترک در سراسر آفریقای جنوبی و زیمبابوه، تولید پلاتین آنها در مجموع به 2378600 اونس می رسد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط