رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی:

آذربایجان‌شرقی با ۸.۵ میلیارد تن ذخایر معدنی رتبه نخست کشوری را دارد

عصر معدن- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی ضمن حضور در دفتر استانی خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا)، در گفتگو با خبرنگاران در زمینه دستاوردهای صنعتی، معدنی و تجاری دوران بعد از پیروزی انقلاب در استان ، گفت: این استان با ۸.۵ میلیارد تن ذخایر معدنی و داشتن بزرگترین معادن از نظر ذخایر، رتبه نخست کشوری را دارد.;

آذربایجان‌شرقی با ۸.۵ میلیارد تن ذخایر معدنی رتبه نخست کشوری را دارد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از شاتا، حبیب امین زاده با بیان اینکه از 57 ماده معدنی شناخته شده کشور 31 ماده معدنی در این استان وجود دارد، افزود: از جمله مزیت های معدنی استان وجود 13 معدن مس، هشت معدن عمده طلا، هفت معدن آهن و سه معدن نفلین در سراب، کلیبر و آذرشهر است.

    وی اضافه کرد: در زمان کنونی 735 معدن شناخته شده در سطح استان وجود دارد که از این تعداد 400 معدن فعال بوده و برای 12 هزار و 612 نفر در صنایع معدنی اشتغال مستقیم ایجاد شده است که در زمینه اشتغال نیز این استان در رتبه دوم کشوری قرار دارد.

    رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه تمام واحدهای معدنی بعد از انقلاب در این استان فعال شده است، گفت: از عمده برنامه های سال گذشته این سازمان رسیدن به جایگاه قطب سوم خودرویی کشور، توسعه نفلین سنیت سراب و مس سونگون ورزقان بود که با اقدامات انجام شده این برنامه ها محقق شد.

    امین زاده با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر «معدن بجای نفت» ادامه داد: در این راستا فرآوری واحدهای معدنی در اولویت اول این سازمان قرار دارد.

    وی با بیان اینکه مقرر شده تا 20 هزار میلیارد تومان برای مس سونگون ورزقان در 2 سال آینده سرمایه گذاری شود، یادآوری کرد: فازهای ذوب و پالایش مس سونگون در حال انجام بوده، فاز سوم تغلیظ راه اندازی شده و فازهای تکمیلی آن در حال انجام است.

    رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: عدم هماهنگی بین دستگاه های دولتی استان موجب بروز برخی مشکلات برای فعالیت واحدهای معدنی می شود ولی با توجه به تاکید استاندار آذربایجان شرقی مبنی بر اینکه «هیچ واحد معدنی به دلیل محیط زیست تعطیل نمی شود و هیچ واحد معدنی نیز حق ندارد که محیط زیست را نادیده بگیرد»، فعالیت های معدنی در استان بر اساس استاندارد و رعایت مسایل ادامه دارد.

    امین زاده افزود: هم اکنون فعالیت های مس سونگون ادامه دارد و قرارداد آغاز فازهای اجرایی نفلین سنیت سراب منعقد شده و پس از مشخص شدن نرخ ارز فعالیت آن آغاز می شود.
    وی با اشاره به فعالیت معدن اندریان، یادآوری کرد: هم اکنون فرآیند برداشت آن بر اساس نظارت این سازمان در حال انجام است و فرآوری آن نیز بر اساس استانداردهای لازم باید انجام شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر