فارکس دیلی گزارش داد؛

چشم‌انداز قیمت طلا در سال ۲۰۲۱

عصر معدن- جهش‌های پی‌درپی ویروس کووید ۱۹، تمام پیش‌بینی‌ها و برآوردها از تحولات بازارهای سرمایه‌گذاری را به‌هم‌ریخته است. باوجوداینکه انتظار می‌رفت با افزایش سرعت واکسیناسیون در دنیا و کنترل نسبی همه‌گیری کرونا در جهان، قیمت طلا در بازار جهانی کاهش یابد، ولی بررسی وضعیت تغییرات قیمت در این بازار، نشان می‌دهد که شرایط کاملاً متفاوت است و سرمایه‌گذاران همچنان طلا را به‌عنوان کالا و بازاری مطمئن برای حفظ ارزش دارایی‌ها، تلقی می‌کنند.;

چشم‌انداز قیمت طلا در سال ۲۰۲۱
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از کالاخبر؛ طبق گزارش ارائه‌شده توسط «فارکس دیلی»، مقاومت فدرال رزرو امریکا مقابل افزایش نرخ بهره بانکی در این کشور، به دلیل رشد تورم طی ماه‌های گذشته و همه‌گیری سویه «دلتا» در سرتاسر دنیا است، همه گیریی که باعث افزایش نگرانی در مورد احتمال تداوم مشکلات اقتصادی در جهان شده و زمینه را برای افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی فراهم خواهد کرد.

    چشم‌انداز قیمت طلا

    براساس پیش‌بینی فارکس دیلی، تا انتهای سال جاری قیمت طلا در سطحی بالاتر از هزار و 810 دلار در نوسان خواهد بود و برآیند قیمتی که برای سال 2021 تجربه خواهد شد؛ به رقم هزار و 812 دلار می‌رسد. بااین‌حال، این وضعیت در سال 2022 تغییر خواهد کرد و در این سال هر اونس طلا به‌طور متوسط با قیمت هزار و 785 دلار مبادله می‌شود.

    برمبنای این پیش‌بینی، طی فصل سوم سال جاری، متوسط قیمت هر اونس طلا در بازار جهانی برابر با هزار و 835 دلار خواهد بود و در فصل آخر امسال به هزار و 841 دلار می‌رسد، ولی این وضعیت موقتی است.

    دخالت کنترلی بانک‌های مرکزی

    این موسسه اقتصادی در مورد دلیل پیش‌بینی کاهش قیمت طلا در سال 2022 اعلام کرده است: «در سال آتی بانک‌های مرکزی کشورهای مختلف به‌تدریج روند اصلاح سیاست‌های پولی را آغاز می‌کنند. انتظار می‌رود در نیمه نخست سال آینده، سیاست‌های پولی در کشورهای صنعتی بعد از 2.5 سال به وضعیت نرمال بازگردد. از طرف دیگر، شروع روند رشد اقتصادی در کشورهای صنعتی و احیای سریع اقتصادی در این کشورها، می‌تواند نقش مهمی در روند نزولی قیمت طلا داشته باشد.»

    چشم‌انداز بازار جهانی نقره

    برپایه این گزارش، متوسط قیمت نقره که یکی از ارزشمندترین و مهم‌ترین فلزات در بازارهای جهانی است، در سال جاری به 26.5 دلار می‌رسد که اندکی بیش از سطح قیمت کنونی یعنی 25.5 دلار است. همچنین در سال 2022 شاهد فروش هر اونس نقره در بازار با قیمت 25 دلار خواهیم بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر