سخنگوی صنعت برق تاکید کرد:

تلاش برای افزایش برق تحویلی به بخش صنعتی و مولد کشور در سال ۱۴۰۲

عصر معدن- سخنگوی صنعت برق گفت: وزارت نیرو برای سال جاری ۱۴۰ برنامه در سه محور تنظیم کرده که بخش نخست آن مربوط به توسعه ظرفیت تولید نیروگاهی است تا از این طریق به افزایش برق رسانی به بخش صنعتی و مولد کشور کمک شود.;

تلاش برای افزایش برق تحویلی به بخش صنعتی و مولد کشور در سال ۱۴۰۲
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن: به نقل از شرکت مدیریت شبکه برق ایران ، «مصطفی رجبی مشهدی» درباره برنامه های وزارت نیرو برای تامین برق صنایع در سال 1402 افزود: با همکاری خوبی که وزارت صمت و نیرو داشته اند، تفاهم نامه خوبی امضا شد که بخشی از آن به ساخت نیروگاه در محل صنایع یا توسط صنایع مربوط است. بر اساس این تفاهم نامه 14هزار مگاوات در مدت چهار سال به ظرفیت این بخش از نیروگاه های کشور اضافه می شود و تا تابستان امسال یک‌هزار و 500 مگاوات نیروگاه توسط صنایع ساخته خواهد شد.

    وی خاطرنشان‌کرد: بخش دیگر این برنامه مربوط به مدیریت مصرف است و در این راستا برنامه ریزی کرده ایم که مانند سال گذشته بتوانیم بخش خانگی را بدون اعمال خاموشی از طرح های تشویقی برخوردار کنیم. سال گذشته با اجرای این طرح، رشد مصرف منفی چهار درصد را در بخش خانگی داشتیم که نشان دهنده همکاری بسیار خوب مردم بود.

    سخنگوی صنعت برق ادامه‌داد: اقدام دیگر مربوط به بخش اداری می شود که امسال آن را توسعه داده و پایش پذیری اداره‌ها را افزایش خواهیم داد تا مصارف غیر بهینه ای که در اداره‌ها انجام می‌شود به حداقل ممکن برسد.

    رجبی مشهدی گفت: در نظر داریم از همین ابتدای سال جدید با همکاری وزارت صمت و حضور انجمن ها و سندیکاهای مختلف از سمت تولیدکنندگان، بتوانیم برنامه تنظیم انرژی مورد نیاز صنایع را به شکلی داشته باشیم که در راستای تحقق شعار سال، با تحویل انرژی پایدار به این بخش از کشور کمک کنیم.

    وی اضافه‌کرد: از جمله اقدام هایی که سال گذشته انجام شد این بود که از حدود 630 هزار واحد صنعتی، 580 هزار واحد هیچ محدودیتی برای مصرف برق نداشتند. برنامه برای 50 هزار واحدی که صنایع انرژی بر بودند و شهرک های صنعتی نیز به‌طور شفاف و مشخص اجرا شد.

    سخنگوی صنعت برق افزود: شاخص هایی که رئیس جمهوری در حضور رهبر معظم انقلاب در خصوص رشد تولید در بخش های مختلف به ویژه صنعت خودرو سازی و فولادسازان در سال 1401عنوان کرد، نشان می دهد که در سال گذشته وزارت نیرو همه تلاش خود را برای تحویل انرژی مناسب به بخش صنعت کرده است.

    وی خاطرنشان‌کرد:‌ به‌طور قطع با توجه به ناترازی هایی که صنعت برق دارد، امکان اینکه در همه ساعت‌های دوره گرم سال بدون محدودیت انرژی بتوان همه بخش ها را تامین کرد فراهم نیست، اما می توان با جابه جایی زمان تعمیرات و استفاده از شیفت دوم و سوم از حداکثر ظرفیت نیروگاه‌های کشور برای تأمین برق پایدار با اولویت بخش تولید استفاده کرد.

    رجبی مشهدی گفت: امسال در نتیجه اجرای این طرح ها نسبت به سال گذشته از رشد مطلوب تری در برق رسانی برخوردار خواهیم بود و امیدواریم بتوانیم انرژی بیشتری نسبت به سال گذشته به بخش صنعت تحویل دهیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر