صنعت فولاد؛ تامین انرژی پایدار

عصر معدن- رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، رفع ناترازی و تامین انرژی پایدار برای صنایع فولادی را مهم ترین نیاز این حوزه عنوان کرد.;

صنعت فولاد؛ تامین انرژی پایدار
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایمیدرو، بهرام سبحانی در جلسه هم اندیشی تحقق اهداف زنجیره فولاد که با حضور سرپرست هیات عامل ایمیدرو برگزار شد، گفت: صنایع فولادی سالانه در فصل گرما با کمبود برق و در زمستان با کمبود گاز مواجه هستند و این ناترازی صنعت فولاد را با مشکل مواجه کرده است.

    وی گفت: این موضوع میزان سود مورد انتظار فولادی ها را تحت تاثیر قرار داده است و امنیت سرمایه گذاری در این بخش را تهدید می کند.

    رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با اشاره به مشکلات حوزه صادرات فولاد، عنوان کرد: فرآیند و سیاست های اتخاذ شده در خصوص تنظیم بازار بر اساس وضعیت صنعت در سال 1400 و 1401 بوده و لازم است متناسب با شرایط موجود بین المللی سیاست های مناسب اتخاذ و در راستای توسعه صادرات، موانع رفع شود.

    سبحانی با بیان اینکه هدف تولید 55 میلیون تن قابل تحقق است، ادامه داد: حل چالش های ارزی، تامین انرژی و تسهیل سیاست های صادراتی از نیازهای مبرم این حوزه است و همکای و حمایت وزارتخانه و سازمان های ذیربط را میطلبد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر