سرپرست منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس:

۱۲ شرکت تولیدی در سایت توسعه منطقه ویژه خلیج فارس در حال اجرای پروژه هستند

عصر معدن- سرپرست منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس اعلام کرد: در حال حاضر ۱۲ شرکت در سایت توسعه منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس در حال اجرای پروژه هستند.;

۱۲ شرکت تولیدی در سایت توسعه منطقه ویژه خلیج فارس در حال اجرای پروژه هستند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، محمدرضا پیرحسینلو افزود: تولید شمش فولاد، ورق فولاد، شمش سرب و روی، کانتینر، پودر گچ، قیر و… از زمینه‌های فعالیت این شرکت‌ها در سایت توسعه است.

    وی به تشریح ابعاد و جانمایی بزرگ ترین منطقه ویژه اقتصادی کشور پرداخت و تاکید کرد: در مساحتی بالغ بر سه هزار هکتار نیز در حال آماده‌سازی زیرساخت‌ها هستیم تا در آینده‌ای نزدیک روند توسعه در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس با تمرکز بر سایت توسعه به شکل متفاوت‌تری ادامه یابد.

    اشتغال 13 هزارنفری در منطقه

    سرپرست منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس تصریح کرد: اکنون بیش از 13 هزار نفر در منطقه اشتغال دارند که با ورود شرکت های جانمایی شده در سایت توسعه به مدار تولید، اشتغال زایی ما بالغ بر 30 هزار نفر خواهد شد.

    نگاه مثبت به شرکت های سرمایه گذار

    پیرحسینلو در ادامه بیان داشت: نگاه ما نسبت به شرکت‌های سرمایه‌گذار مستقر در منطقه ویژه نگاه مسئولانه است. چرا که وظیفه ما جلب رضایت آنان و مهیاسازی زمینه‌ی فعالیت بیشتر بخش خصوصی است که در این راه سرعت پیشبرد اهداف را نیز مد نظر قرار خواهیم داد.

    مزیت های گمرکی

    وی ادامه داد: در حوزه بازرگانی نیز، صنایع فعال در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس از امکان استفاده از معافیت‌های گمرکی برای واردات تجهیزات و مواد اولیه بهره‌مند می‌شوند. همچنین کالاهای ساخته شده برای ورود به کشور، به میزان ارزش‌افزوده ایجاد شده، معافیت گمرکی خواهند داشت.

    وی بیان داشت: در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس عملیات اخذ مجوز اشتغال برای کارکنان خارجی نیز به سهولت انجام می‌شود و امکان صادرات، ترانزیت، ترانشیب و صادرات مجدد کالا در منطقه فراهم شده است؛ بنابراین تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران می‌توانند با استفاده از مزایا و تسهیلات منحصربه‌فردی که این منطقه ارایه می‌دهد، اهداف تجاری خود را محقق کنند.

    پیرحسینلو عنوان کرد: ایجاد فرصت‌های شغلی مولد، رشد اقتصادی، توسعه فناوری‌های جدید در تولید کالا، ارتقای کیفیت محصول و بالا رفتن سطح مهارت‌های مدیریتی و شغلی از دیگر رسالت های این منطقه است که اهمیت عملکرد و نقش این منطقه را در توسعه اقتصادی کشور برجسته‌ می‌کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر