افزایش بیش از ۹ درصدی تولید فولاد در آهن و فولاد ارفع

عصر معدن- تولید شمش فولادی شرکت آهن و فولاد ارفع در ۲ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۳ به ۱۸۶ هزار و ۹ تن رسید.;

افزایش بیش از ۹ درصدی تولید فولاد در آهن و فولاد ارفع
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از صداوسیما، مدیرعامل شرکت آهن و فولاد ارفع (سهامی عام) با اعلام این خبر گفت: این میزان تولید، با توجه به آمار تولید 169 هزار و 428 تنی شمش شرکت آهن و فولاد ارفع در مدت مشابه پارسال، حاکی از رشد 9.7 درصدی در تولید این محصول است.

    مجتبی مهری نژاد افزود: شرکت آهن و فولاد ارفع همچنین فروردین و اردیبهشت امسال 217 هزار و 550 تن آهن اسفنجی (DRI) تولید کرد.

    وی گفت: جمع فروش این شرکت در 2 ماهه نخست امسال به 37 هزار و 126 میلیارد و 484 میلیون ریال رسید که درمقایسه با مدت مشابه پارسال رشد بیش از 16.8 درصدی داشته است.

    واحد احیا مستقیم ارفع به روش میدرکس با ظرفیت تولید سالانه 800 هزار تن آهن اسفنجی و 60 هزار تن بریکت سال 1391 به بهره برداری رسید و موفق شد در سال 1400 برای تامیـن مصرف کامل فـولادسازی با رویکرد تولید اقتصادی و اشتغال زایی، طرح افـزایش ظرفیت 50 درصدی بدون افزایش حجم کـوره احیـا را برای نخستین بار در جهان اجرا کند.

    فولاد‌سازی شرکت آهن و فولاد ارفع با دارا بودن بخش (VD-VOD) و توانایی تولید گستره‌ای از فولاد‌های کیفی و آلیاژی، نقش موثری در کاهش واردات این فولاد‌ها به کشور دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات