مذاکره معدنکار بزرگ با امریکا

عصر معدن- استرالیا می‌گوید که مذاکرات با ایالات‌متحده را در مورد معادن عناصر نادر آغاز می‌کند.;

مذاکره معدنکار بزرگ با امریکا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» استرالیا پیشرفت هایی در مذاکرات جداگانه‌ با آمریکا، ژاپن و کره‌جنوبی در مورد توسعه پروژه‌های استخراج عناصر نایاب داشته و در تلاش است تا تولید این عناصر را در خارج از چین که بر تولید مواد غالب است، تقویت کند.
    در واقع عناصر نایاب، گروهی از 17 عنصر مورد نیاز برای سیستم‌های موشکی تا الکترونیک مصرف‌کننده هستند و به عنوان سلاحی بالقوه در تنش‌های تجاری ایالات‌متحده - چین مورد استفاده قرار گرفته و بر عرضه و توسعه منابع جدید متمرکز شده‌اند.
    Matt Canavan وزیر منابع استرالیا، روز یکشنبه در مصاحبه‌ای با شبکه اسکای نیوز گفت: "در اینجا یک مورد خوب برای همکاری جهانی برای تنوع بخشیدن به تامین این مواد معدنی وجود دارد. البته تمرکز همه این بازارها می‌تواند باعث خطری برای تامین امنیت و استطاعت تامین این مواد معدنی حیاتی شود."
    مقامات استرالیا هفته گذشته مذاکرات جدیدی را با همتایان ایالات متحده انجام دادند و در حال بررسی چگونگی بهترین کمک به پروژه‌ها برای دستیابی به منابع مالی و تامین معاملات طولانی مدت برای تامین منابع هستند.
    Canavan گفت: بحث‌های مشابه ماه گذشته در ژاپن و کره جنوبی برگزار شد.
    گفتنی است رئیس‌جمهور امریکا دونالد ترامپ در ماه جولای به وزارت دفاع دستور داد تا تولید طیف وسیعی از عناصر نادر را که در سخت‌افزار نظامی مورد استفاده قرار می‌گیرند تشویق کند، زیرا چین می‌تواند صادرات این محصولات را محدود کند. از سوی دیگر دانشمندان علوم زمین‌شناسی ایالات‌متحده نیز در سال گذشته از پروژه‌هایی در استرالیا از جمله شرکت مواد معدنی شمال غربی این کشور بازدید کرده‌اند.
    این تولید کننده در ماه اوت گفت که شرکت Lynas، بزرگ‌ترین تامین‌کننده عناصر نایاب در خارج از چین، بحث‌هایی را با اداره دفاع آمریکا و آژانس لجستیک دفاعی برگزار کرده‌است. این شرکت با یک معدن در استرالیا و کارخانه فرآوری در مالزی طرح‌هایی را برای افزودن تاسیسات به تگزاس در نظر دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر