کارنامه یک‌ماهه منتشر شد

رشد ۵درصدی تولید مس محتوی شرکت مس

عصر معدن- شرکت ملی صنایع مس ایران براساس آمار تولید، تا پایان فروردین‌‌ماه سال جاری موفق به رشد تولید ۵درصدی مس محتوی شد.;

رشد ۵درصدی تولید مس محتوی شرکت مس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از روابط عمومی شرکت ملی صنایع مس ایران، «سعد عبدی» مدیر برنامه‌ریزی و نظارت شرکت مس، با اعلام این خبرگفت: تا پایان فروردین‌ماه سال 97 تولید مس محتوی شرکت ملی صنایع مس ایران از مجتمع‌های مس سرچشمه، میدوک و سونگون، در مجموع 26‌هزار و 560‌تن بوده است که در برابر برنامه تعریف‌شده 25هزار و 560تنی، رشد 5درصدی داشته است.

    عبدی با بیان این‌که تولید کنسانتره مس نیز طی این دوره‌ زمانی، رشد 8درصدی را تجربه کرده است، گفت: در طی این مدت، شرکت مس 107‌هزار و 935‌تن نسبت به برنامه تعریف‌شده 99‌هزار و 966 تنی، کنسانتره مس تولید کرده است.
    مدیر برنامه‌ریزی و نظارت شرکت مس درباره کل استخراج شرکت مس از مجتمع‌های سرچشمه، میدوک، سونگون و معادن دیگر در طی این بازه ‌زمانی گفت: شرکت مس در مجموع 17‌میلیون و 246‌هزار تن استخراج داشته است که در مقایسه با برنامه تعریف‌شده 14‌میلیون و 379‌هزار تنی، از رشد 20درصدی برخوردار بوده است.

    عبدی اظهار داشت: برنامه تعیین‌شده برای برداشت سنگ سولفوری نیز تا پایان نخستین‌ ماه سال جاری از مجتمع‌های مس سرچشمه، میدوک و سونگون 4‌میلیون و 517‌هزار تن بوده که با عملکرد 4میلیون و 842هزار تنی، 7درصد از برنامه جلوتر بوده است.
    مدیر برنامه‌ریزی و نظارت درخصوص سایر تولیدات شرکت مس گفت: آند تولیدی در این ماه 24‌هزار و 761تن بوده است که نسبت به برنامه تعریف‌شده 22‌هزار و 200 تنی افزایش 11درصدی داشته است. همچنین تولید آند شرکت مس در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان‌دهنده افزایش 29‌درصدی است.

    عبدی با بیان این‌که تولید کاتد شرکت مس تا پایان فروردین‌ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از افزایش حدود 6درصدی برخوردار شده است، گفت: با وجود نصب و راه‌اندازی دستگاه CSM که در انتهای خط تولید کاتد قرار گرفته است و برخی مسائل دیگر در مجموع شرکت مس تا پایان فرودین‌ماه 14هزار 212 تن کاتد تولید کرده است.
    وی افزود: با رفع موانع موجود تا پایان اردیبهشت‌ماه قطعاً تولید کاتد شرکت مس جبران خواهد شد و تولید کاتد شرکت بالاتر از برنامه کلی دوماهه در سال جاری خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر