آموزش‌های متالورژی در ایران تخصصی نشده است

عصر معدن- استاد دانشگاه صنعتی شریف و مسئول برنامه ریزی رشته مهندسی متالورژی و مواد در وزارت علوم در میزگرد تخصصی چالش های همکاری های مشترک صنعت و دانشگاه گفت: اگر روندی در چند دهه اخیر برای آموزش مهندسی متالورژی فلزات غیرآهنی تعریف کنیم می بینیم با توجه به ذخایر متنوع معدنی و سوابق تاریخی، باید در این بخش سرآمد باشیم.;

آموزش‌های متالورژی در ایران تخصصی نشده است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» حسین یوزباشی با بیان این مطلب در ادامه افزود: وجود معادن شدادی در ایران نشان می دهد ایرانی‌ها برای پیشرفت در صنایع غیرفلزی اقدامات بسیاری انجام داده اند.

    وی گفت: در دهه های گذشته نیز شاهد بودیم شرکتهای ایرانی همچون ایرالکو و مس نیروهای خود را برای آموزش به کشورهای پیشرفته همچون امریکا و آلمان فرستادند و در نتیجه پیشرفت خوبی در این زمینه داشتند.

    وی ادامه داد: اما در شرایط کنونی دانشگاه ها تخصص مدنظر نیست و تنها سعی می کنند که رنگی از تخصص در آموزش ها باشد.

    به گفته یوزباشی، در کشورهای اروپایی نیروهای خود را دو سال آموزش می دهند و سپس آنها را برای فعالیت به کارخانه ها می فرستند و راندمان بالایی بدست می‌آورند اما در ایران روش یادشده وجود ندارد و دانشگاه‌ها سعی دارند تا هم مباحث تئوری داشته باشند و هم بخشی از تخصص و صنعت را به دانشجویان ارائه کنند.

    وی افزود: آموزش‌های تخصصی نتوانسته پیاده سازی شود. حال اگر صنعت برگزاری دوره های آموزشی را ارائه کنند می توان به آینده امیدوار بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات