انتخاب اولین وزیر سلطنتی انرژی

عصر معدن- پادشاه عربستان اولین وزیر انرژی سلطنتی را منصوب کرد.;

انتخاب اولین وزیر سلطنتی انرژی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به دنبال تصمیم هفته گذشته در رابطه با ایجاد یک وزارتخانه مستقل برای صنایع و منابع معدنی و جدا کردن آن از وزارت انرژی، پادشاه عربستان سعودی این هفته اعلام کرد که یکی از پسرانش، شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی خواهد بود.
    این شاهزاده - اولین مقام سلطنتی است که مقام برتر صادرکننده نفت در جهان از سال 2017 را زمانی که وزیر امور خارجه امور انرژی بوده بدست آورده است.
    وی پیش از این پست به عنوان دستیار وزیر نفت فعالیت می کرد و قبل از آن معاون وزیر نفت بود. همچنین در طول حرفه خود عضو هیات پادشاهی در سازمان کشورهای صادرکننده نفت بوده است.
    انتصاب شاهزاده عبدالعزیز بدین معنی برکناری خالد الفالیه است که در دوره 2016-2019 رهبری این وزارتخانه را بر عهده داشت و در سه سال گذشته چهره دیپلماسی اوپک بود و پیشگام ایده کاهش تولید برای تعادل بازارهای خام و پیشبرد قیمت ها بود.
    الفالیه همچنین به عنوان رئیس هیئت مدیره شرکت دولتی نفتی آرامکو با وجود اینکه بازوی اجرایی برنامه برای فهرست کردن آن بود از کار برکنار شد این درحالیست که آرامکو درآمد 355.9 میلیارد دلاری در سال 2018 داشته است

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر