در ۵ ماهه امسال رقم خورد؛

تولید بیش از ۲.۹ میلیون تن ورق گرم در کشور

عصر معدن- فولاد سازان در پنج ماهه نخست امسال بیش از ۲.۹ میلیون تن ورق گرم تولید کردند که فولاد مبارکه افزون بر ۷۵.۵ درصد را به خود اختصاص داد.;

تولید بیش از ۲.۹ میلیون تن ورق گرم در کشور
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایرنا، برپایه جداول آماری سازمان توسعه و نوسازی معادن وصنایع معدنی ایران (ایمیدرو) مجموع تولید ورق گرم فولادی در دوره فروردین لغایت مرداد ماه امسال در واحد های فولاد مبارکه، طرح سبا( مبارکه) و نورد و لوله اهواز به رقم دو میلیون و 974 هزار و 668 رسید.

    برپایه داده های آماری مورد بررسی میزان تولید ورق گرم فولاد مبارکه در پنج ماهه امسال به رقم دو میلیون و 248 هزار و 199 تن رسید.

    بیشترین میزان تولید ورق گرم در پنج ماهه نخست امسال در فروردین ماه با رقم 631 هزار و 530 تن و سهم 21.2 درصدی تحقق یافت.  

    میزان تولید شمش فولادی در پنج ماه نخست امسال برپایه آمار انجمن تولید کنندگان فولاد ایران از سطح 9 میلیون و 607 هزار تن گذشت و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش 19 درصدی را ثبت کرد.

    همچنین میزان تولید شمش فولادی در پنج ماهه 1398 بالغ بر هشت میلیون و 90 هزار تن بود.

    کل تولیدات فولادی در پنج ماهه ابتدایی امسال به رقم هشت میلیون و 388 هزار تن رسید و در مقایسه با هفت میلیون و 226 هزار تن عملکرد دوره مشابه پارسال افزایش 16 درصدی را نشان می دهد.

    ​میزان ورق سرد تولیدی در دوره این گزارش نیز به رقم 680 هزار و 749 تن رسید که کل تولید مربوط به فولاد مبارکه است.

    ​آمار انجمن تولید کنندگان فولاد ایران، کل تولید ورق گرم در سال 98 را هشت میلیون و 232 هزار تن ثبت کرده که رشد چهار درصدی را نسبت به رقم هفت میلیون و 943 هزار تن عملکرد سال 97 نشان می دهد.

    ​ضمن اینکه آمار تولید ورق سرد هم در سال 98 به رقم دو میلیون و 628 هزار تن رسید و افزایش چهار درصدی در مقایسه با عملکرد سال 97 با رقم دو میلیون و 538 هزار تن داشت.

    ​امروز ایران در بین 10 فولاد ساز برتر جهان جای گرفته و پیش بینی شده در افق چشم انداز 1404 با دستیابی به ظرفیت 55 میلیون تن فولاد، به رتبه هفتم جهان برسیم.

    ​امسال پیش بینی شده با ظرفیت بیش از 40 میلیون تنی این بخش، میزان تولید به رقم حدود 33 میلیون تن برسد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر