با بزرگان تولیدکننده اورانیوم آشنا شوید

عصر معدن- بیش از نیمی از تولید اورانیوم در دنیا تنها از ۱۰ معدن انجام می شود. قزاقستان با در اختیار داشتن ۳ معدن برتر اورانیوم جهان، اولین تولید کننده این ماده محسوب می شود.

سه شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹:۰۰

با بزرگان تولیدکننده اورانیوم آشنا شوید

در این گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به معرفی 10 معدن بزرگ تولیدکننده اورانیوم در جهان پرداخته که در ادامه می خوانید:

McArthur River، کانادا
معدن McArthur River واقع در 620 کیلومتری شمال ساکاتون کانادا، در حال حاضر بزرگترین معدن تولید اورانیوم در جهان است.
در سال 2012، این معدن رقمی بالغ بر 72520  تن اورانیوم تولید کرد که 13 درصد کل تولید اورانیوم جهان را تشکیل می‌داد . McArthur River بزرگترین ذخایر اورانیوم در جهان محسوب می شود.
ذخایر اورانیوم موجود در معدن  McArthur River در سال 1988 کشف  و استخراج از آن در سال 1999 آغاز شد. ذخایر احتمالی این معدن در دسامبر 2012 به 1.05 میلیون تن سنگ معدن 16.36 درصد اورانیوم اعلام شده‌است. Cameco با بهره‌وری 69.8 درصد، معدن را اداره می‌کند.همچنین 2 / 2 درصد سهام این معدن متعلق به منابع AREVA است. 
عملیات زیرزمینی در McArthur River با استفاده از تجهیزات کنترل از راه دور انجام می شود.
Olympic Dam، استرالیا
معدن Olympic Dam، واقع در نزدیکی شهر راکسبی دانس در 560 کیلومتری شمال آدلاید در استرالیا به عنوان دومین معدن بزرگ، تولید اورانیوم در جهان را انجام می دهد.
این معدن  در پایان سال 2013، رقمی بالغ بر 4100 تن اورانیوم را تولید کرد. این معدن همچنین مس، نقره و طلا نیز تولید می‌کند.
معدن پلی متال به طور کامل متعلق به BHP Billiton است و از سال 1988 به بهره برداری رسید و تولید خود را آغاز کرد. ذخایر ثابت شده و احتمالی این معدن در سال 2013 به 619 میلیون تن سنگ معدن با 0،057 درصد اورانیوم محاسبه و عمر این معدن نیز 56 سال تخمین زده شده است.
معدن المپیک یک معدن زیرزمینی است. سنگ معدن در نیروگاه فلوتاسیون کانی‌های سولفیدی مورد آزمایش و بررسی قرار گرفته‌است.
استخراج مواد معدنی اورانیوم در این معدن از پسماندهای مس توسط لیچینگ اسیدی به دست می‌آید.
گفتنی است طرح توسعه 28 میلیارد دلاری برای این معدن برنامه‌ریزی شد تا خروجی سالانه اکسید اورانیوم این معدن را به بیش از  15،000 تن افزایش دهد و آن را به بزرگ‌ترین معدن اورانیوم جهان تبدیل کند. این توسعه در حال حاضر در دست انجام است.
Ranger استرالیا
معدن اورانیوم Ranger ، 260 کیلومتری شرق داروین در قلمرو شمالی استرالیا، سومین معدن بزرگ تولید اورانیوم در جهان در سال 2012 بود که در آن معدن سالانه، 3146 تن اورانیوم تولید می شد. این معدن در سال 1980 به بهره برداری رسیده است.
معدن Ranger متعلق به شرکت انرژی منابع استرالیا (ERA)، یک شرکت تابعه Rio Tinto بوده و  مدیریت می شود. سنگ معدن ذخایر Panger-3 در حال پردازش است. مجموع ذخایر این معدن در سال 2012 به 9،675 تن تخمین زده شد.
Arlit نیجر
عملیات استخراج اورانیوم معدن Arlit در مرز جنوبی کویر صحرا در غرب آفریقا نیجر رتبه چهارم جهان را به خود اختصاص داده است.
این معدن در سال 2012، 3،065 تن اورانیوم تولید کرد. عملیات استخراج معدن Arlit شامل چندین حفره باز است که از چهار مخزن اصلی اورانیوم یعنی Arlit، Tamou، Tagora و Artois در شمال غربی نیجر بهره برداری می شود.
این معدن متعلق به شرکت " سوسیته ژنرال "  SOMAIR )) یکی از شرکت‌های تابعه AREVA است. تولید در سال 1971 با استخراج معدن Arlit آغاز شد.
ذخایر اثبات شده و احتمالی Arlit  تا دسامبر 2012 به 2.67 میلیون تن سنگ معدن 2.64 درصد اورانیم محاسبه شده است. در ماه مه 2013، یک کارخانه آرلیک توسط یک حمله تروریستی آسیب دید. یک کارمند در اثر این حادثه کشته و 14 تن زخمی شدند و تولید بعد از یک ماه دوباره شروع شد.
Tortkuduk، قزاقستان
معدن اورانیوم Tortkuduk، واقع در حدود 250 کیلومتری شمال شیمکتن در قزاقستان، پنجمین معدن بزرگ تولید اورانیوم در جهان است.
این معدن مقدار 2،661 تن اورانیوم در سال 2012 تولید کرد. ذخیره این معدن، همچنین به عنوان سپرده Muyunkum شمال شناخته می شود، از محلول اشباع در محل (ISL) برای تولید اورانیوم استفاده می کند.
این معدن متعلق به شرکت KATCO، با سرمایه‌گذاری مشترک بین AREVA) )با میزان  51 درصد سهام  و شرکت دولتی قزاق اتم پروم با میزان 49 درصد سهام است. شرکت KATCO در سال 1996 تاسیس شد و مجوز کاوش و استخراج معدن Tortkuduk را در سال 1999 به دست آورد. توسعه هر دو معدن در سال 2004 آغاز شد.
Rossing، نامیبیا
معدن اورانیوم Rossing، واقع در نزدیکی شهر آرندیس در منطقه اروگوئه نامیبیا، ششمین معدن بزرگ تولید اورانیوم است. معدن در سال 2012، 2.289 تن اورانیوم تولید کرد. تولید در این معدن از سال  1976 آغازشده  و می توان گفت که  Rossing اولین معدن اورانیوم در نامیبیا و یکی از قدیمی ترین در جهان است.
ریو تینتو اپراتور این معدن بوده و در آن سهم 68.58 درصدی دارد. دیگر سهامداران شامل شرکت سرمایه گذاری خارجی ایران (15.29درصد)، IDC آفریقای جنوبی (10.10درصد)، دولت نامیبیا (3.38درصد) و سهامداران محلی (2.65درصد) هستند.
در سال 1928 رسوبات سنگین اورانیوم Rossing،  در کویر Namib کشف شد و Rio Tinto در سال 1966 حقوق معدنکاری و اکتشاف را تامین کرد.
Budenovskoye 2، قزاقستان
معدن Budenovskoye 2 قزاقستان، نیز که با عنوان معدن کاراتاو معروف است،  هفتمین معدن بزرگ تولید اورانیوم در جهان محسوب می شود.
این معدن در سال 2012، 2315 تن اورانیوم تولید کرد. این معدن در میدان اورانیوم Budenovskoye واقع شده است و در 400 کیلومتری شمال غرب شیمکنت واقع در منطقه سوزاک استان قزاقستان جنوبی واقع شده است.
این معدن تحت مالکیت Karatau قرار دارد و یک سرمایه‌گذاری مشترک بین قزاق اتم پروم ( 50 درصد ) و اورانیوم یک ( 50 درصد ) است. روش معدن‌کاری که در Budenovskoye 2 بکار گرفته شد، استخراج درجا (ISL )  است. اورانیوم استخراج‌شده در تاسیسات فرآوری در سایت با استفاده از فن‌آوری تبادل یونی مورد بررسی قرار می‌گیرد.
Krasnokamensk، روسیه
Kraznokamensk در ناحیه کرسوکامنسکی Krai Zabaykalsky در منطقه Chita  Transbaikal در نزدیکی مرز چین و روسیه قرار دارد که بزرگترین عملیات استخراج اورانیوم روسیه محسوب می شود. این کشور هشتمین تولیدکننده اورانیوم در جهان است که در سال 2012 شاهد تولید 2،011 تن اورانیوم بوده است.عملیات استخراج معدن اورانیوم Kraznokamensk شامل شش معدن زیرزمینی عملیاتی یعنی معدن 1، معدن 2، معدن Gluboky، شاتا 6R، معدن 6 و معدن 8 است. تولید اورانیوم در Kraznokamensk در سال 1968 آغاز شده است. جالب است بدانید سنگ معدن در Kraznokamensk آتشفشانی است.

Langer Heinrich نامیبیا
معدن اورانیوم لانگر Heinrich، واقع در کویر Namib 40km جنوب شرقی از معادن اورانیوم Rossing Rioing-operated Rio Tinto، نهمین معدن اورانیوم در جهان است. این معدن در سال 2012، 1960 تن اورانیوم را تولید کرد.
معادن متعلق به شرکت پالادین انرژی بوده و در ماه مارس سال 2007 تولید صنعتی را آغاز کردند. تولید اورانیوم این معدن از 1000 به 2000 تن افزایش یافت و با تکمیل پروژه توسعه مرحله 2 کارخانه فرآوری لانگره هاینریش در سال 2010 به بهره برداری رسید. پروژه توسعه مرحله 3 که در سال 2012 تکمیل شد، ظرفیت تولید اورانیوم را به بیش از 2000 تن افزایش داد.
همچنین قرار برای برنامه ریزی به منظور توسعه مرحله چهارم پروژه برای افزایش ظرفیت تولید اورانیوم تا 3850 تن در سال گرفته شد. ذخایر ثابت شده و احتمالی Langer Heinrich در سال 2013 به 108.1 میلیون تن سنگ معدن 0،052درصد اورانیوم تخمین زده شده است. حداقل عمر مفید معدن در تولید فعلی 20 سال است. 
South Inkai قزاقستان
معدن اورانیوم Inkai جنوبی در حدود 250 کیلومتری شمال غرب شیمکنت در منطقه سوزاک در استان قزاقستان جنوبی قزاقستان قرار دارد و دهمین معدن بزرگ تولید کننده اورانیوم در جهان است. این کارخانه در سال 2012 میلادی، 870 تن اورانیوم تولید کرده‌است.
این معدن متعلق به Betpak Dala بوده و سرمایه‌گذاری مشترک بین اورانیوم یک ( 70 درصد ) و قزاق اتم پروم دولتی قزاق ( 30 درصد ) در آن انجام شده است. این کارخانه ظرفیت تولید 2،000 تن اورانیوم در سال را دارد.
تولید بازرگانی از معدن اورانیوم South Inkai در ژانویه 2009 آغاز شده است. ذخایر ثابت و احتمالی معدن تا دسامبر 2011 به میزان 58.1 میلیون تن سنگ معدن 0.013 درصد اورانیوم تخمین زده شده است.

برچسب ها

جهانافزایش تولیدبزرگترین معدنکاران جهاناسترالیاموادمعدنیاورانیومکانادا
مطالب مرتبط بیشتر
بیشترین حجم تولید فولاد کشور در بازار داخل استرالیا نسبت به سرمایه گذاران خارجی واکنش نشان داد چین با تصمیم کانادا در مورد سرمایه گذاری در معدن لیتیوم مخالف است رشد تولید فولادی‌ها در نیمه نخست امسال مشارکت جدید سنگ آهنی استرالیا و چین تب داغ در معادن استرالیا برنامه ۱۸۸ میلیون دلاری ریوتینتو برای تولید آلومینیوم کم کربن در کانادا افزایش صادرات سنگ آهن استرالیا احداث کارخانه سیمان سبز در استرالیای جنوبی برای کاهش گازهای گلخانه ای عوارض صادراتی صنایع معدنی اصلاح شد افزایش تولید نقره در معادن کانادایی تخصیص بودجه ۳ میلیارد دلاری کانادا برای سرمایه گذاری در "مواد معدنی ضروری" افزایش ۲۵ درصدی تولید نقره در معادن کانادا بودجه ۳۶۰ میلیون دلاری استرالیا برای جبران سلطه چین افت تولید اکثریت محصولات منتخب معدنی عرضه انواع محصولات صنعتی و معدنی در بورس کالا از فولاد و مس تا روی و آلومینیوم و طلا بر تابلوی بورس کالا افزایش واردات آلومینیوم خام آمریکا از کانادا ارزش صادرات معدن و صنایع معدنی از ۵ میلیارد دلار گذشت دوگانه منافع و مضرات معدنکاری لیتیوم درخواست سازمان ملل از استرالیا برای حذف زغال سنگ استرالیا در تولید طلا از چین پیش افتاد کانادا به دنبال فناوری نوین برای کربن زدایی در صنعت سیمان مشاغل محلی؛ تمرکز جدید استرالیا برای حمایت از معدنکاری ارزش صادرات معدن و صنایع معدنی از ۵.۶ میلیارد دلار فراتر رفت افزایش ۱۳ درصدی تولید فولاد خام ایران کانادا به دلایل «امنیت ملی»، مانع فروش یک شرکت معدن طلا به چین شد رشد تولید ٧ محصول منتخب معدنی سرمایه‌گذاری ۳۵۵ میلیون دلاری گلنکور برای تمدید عمر دارایی‌های مس استرالیایی هدفگذاری ظرفیت تولید ۵۵میلیون‌تن فولاد خام در افق ۱۴۰۴ واردات زغال سنگ استرالیا به چین ممنوع شد اعلام اولویت همکاری های معدنی ایران و استرالیا روند افزایشی صادرات محصولات معدنی فلزی رشد ۶ محصول منتخب معدنی طی ۴ ماه نخست امسال رشد تولید ۹ قلم کالای معدن و صنایع معدنی سایت باستانی بر اثر انفجار معدن تخریب شد افت تولید ۳ کالا و رشد تولید ۵ کالای منتخب معدنی خلق ثروت از مواد اولیۀ معدنی جایگزین اقتصاد متکی به نفت افزایش توانمندی خط برش گالوانیزه فولاد مبارکه بسته مالی ۲۰۲میلیون دلاری برای لیتیوم تولید حدود ۲۱.۹ میلیون تن مس تصفیه شده/ افزایش اندک قیمت مس پس از کاهش ناشی از کرونا گذر ذوب آهن اصفهان از تولید سال گذشته تولید بیش از ۵۵۵ هزار تن کنسانتره زغال سنگ در ۱۰ ماهه سال ۹۸ استرالیا ۱.۵ میلیارد دلار خرج اکتشاف کرد / اکتشاف بالاترین رقم ۷ سال اخیر را دریافت کرد رشد تولید ۸ محصول منتخب معدنی رشد تولید فولاد خام ایران بیش از ۲۰ برابر رشد تولید جهانی رشد ۱۷ درصدی حمل محصولات فولاد مبارکه به مقصد مشتریان در سال جاری گشایش یک واحد فرآوری مس در دامغان مدیرعامل فولاد مبارکه اهداف و استراتژی‌های شرکت در سال ۹۹ را تبیین کرد رشد ۱۰ درصدی تولید زغال سنگ هند در ژانویه ۲۰۲۰ میلادی همدان؛ استانی غنی و برخوردار از مواد معدنی صنعت سنگ ایران دست کمی از کشورهای جهان ندارد پوشش هوایی ۷۸ درصدی خاک ایران برای کشف اورانیوم/ معادن همزاد با اورانیوم مد نظر قرار دارند صادرات ۷.۷ میلیون تن شمش و تولیدات فولادی تولید حدود ۲۰ میلیون تن مس تصفیه شده ذوب آهن اصفهان توان تولید ۴۰۰ هزار تن ریل در سال را دارد تولید آزمایشی طلا در واحد استحصال شمش خوی آغاز شد رشد تولید بیش از ۲/۵ برابر شده است مس سرچشمه، رکورد تولید آند را شکست/ تولید بیش از ۲۲ هزار تن آند در آذرماه تولید محصولات معدنی تا ۲۰ درصد افزایش یافت افزایش بهره مالکانه به جهت پیش‌بینی افزایش تولید انجام شد طراحی و تولید ورق‌های ویژه خطوط انتقال آب خلیج فارس فراخوان شناسایی سازندگان توانمند داخلی کامیابی سه‌گانه «فولاد خراسان» در بازار فولاد عمده نیازهای فولاد هرمزگان بومی سازی شده است تعداد تأمین کنندگان داخلی فولاد مبارکه به ۱۰ هزار رسید اختصاص بالاترین گواهینامه تولید ورق‌های دریایی به شرکت فولاد مبارکه تولید کلاف گرم در مجتمع فولاد سبا از ۱۲۰ هزار تن در ماه گذشت آغاز بومی‌سازی خط اسکین پاس مجتمع فولاد سبا با اتکا به توانمندی‌های داخلی کشور رشد ۳.۹ درصدی تولید فلزات غیرآهنی در چین صادرات معدنی کشور تا پایان سال به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد جزئیات توافق بزرگ با ازبک‌ها؛ ترانزیت مواد معدنی و کشاورزی به هند از بندر چابهار ایران صدرنشین رشد تولید در آمار انجمن جهانی فولاد ظرفیت‌های عظیم کشور نباید معطل خوراک مواد معدنی بماند گرانترین ساعت جهان از جنس فولاد ضد زنگ ساخته شد امضای توافق تجاری سه جانبه آمریکا-کانادا-مکزیک چگونه موقعیت یابی ماهواره ای می تواند به معادن کمک کند پیش بینی رشد ۵درصدی مصرف فولاد در برزیل استرالیا در یک فصل ۷۰۶ میلیون دلار خرج اکتشاف کرد استراتژی ما استفاده از توان ساخت داخل است رکورد روزانه تولید فولاد سازی در فولاد خوزستان شکسته شد اولویت اول باید تامین نیاز سنگ آهن داخل باشد / ضریب رشد تولید ذوب آهن تا پایان سال به ۱۰درصد می‌رسد تقاضای۲۲.۷ میلیون تنی فولاد اندونزی تا سال ۲۰۲۴ خطر در کمین انگلیس تولید فلزات تصفیه شده کاهش یافت رشد ۱،۲درصدی تولید مس شیلی رشد تولید مواد معدنی آفریقای جنوبی پروژه معدنی ای که به دنبال نیروی بومی است تولید جهانی سنگ آهن از ۳ میلیارد تن عبور می کند رشد ارزشی صادرات مواد و محصولات معدنی در ۶ ماهه نخست امسال پروژه ۱.۳ میلیارد دلاری مس کلید خورد ارزش تولیدات معدنی کشور به ۲۲ میلیارد دلار می‌رسد تولید ۵ میلیون تن ماده معدنی در همدان ثبت رکورد روزانه تولید واحد احیاء مستقیم فولاد سفیددشت فعالیت مجدد معدنی در مجتمع "Germano" ترغیب بخش خصوصی برای حضور فعال‌تر در بندر چابهار مذاکره معدنکار بزرگ با امریکا به آسانی طلا پیدا کنید مجموعه فاوا یک ضرورت و قلب تپنده برای شرکت مس است تولید فولاد خام تاتا استیل ۴.۶ درصد افزایش یافت قرارگرفتن ایران در بین ۷کشور برتر تولیدکننده طلا رشد ۲ برابری تولید الماس زیمبابوه در سال ۲۰۲۰ جنگ بر سر مواد معدنی استراتژیک بالا می‌گیرد صنعت بومی فولاد ایران، از رشد جهانی جلو زد تعطیلی معدن بدلیل آدم ربایی نهمین معدن بزرگ مس دنیا دیجیتالی می‌شود جلوه نهضت ساخت داخل در گروه فولاد مبارکه آشکار شد کمپانی‌های معدنی از جنگ تجاری آمریکا و چین نگران نیستند کاهش ۱۵ میلیون تنی صادرات مواد معدنی خام در یکسال گذشته/ افزایش تولید فولاد خام بالاتر از میانگین جهانی افزایش ۷ درصدی تولید سنگ آهک پیربکران رشد ۲۷ درصدی تولید مس پرو تا سال ۲۰۲۲ میلادی جوانان ایرانی در فولاد اکسین تهدید تحریم را تبدیل به فرصت کردند / جلوگیری از خروج ارز از کشور استقبال وزارت نفت از تولید ورق لوله های انتقال گاز ترش در فولاد مبارکه/ افزایش سرمایه مبارکه به ۲۰ هزار میلیارد تومان افزایش ۴.۸ درصدی تولید سیمان استخراج بیش از ۴۲ نوع ماده معدنی از معادن سمنان آیا معدن می‌تواند از بحث تغییر آب و هوایی جان سالم به در ببرد؟ پنج ماهه امسال بیش از ۱۰۳ هزار تن شمش آلومینیوم تولید شد رشد تولید فولاد چین پیش از آغاز محدودیت های تولید/ فولادسازان چینی نیمه نخست ۲۰۱۹ ضرر کردند نگاهی بر ۴معدن برتر طلای جهان افزایش ۱۸ درصدی تولید مجتمع فسفات اسفوردی دنبال کاهش ۱۰ میلیارد دلاری واردات کالاهای صنعتی به کشور هستیم اقتصاد کانادا تحت تاثیر فلزات BEV نیست تولید ۱۱۰هزار تن کاتد مس در پنج ماه امسال/ رشد ۲۶درصدی تولید کاتد شرکت ملی مس تولید جهانی نقره اوج می گیرد سرمایه گذاری کانادا برای کاهش مصرف انرژی در معادن رشد ۷۸ درصدی تولید زغال‌سنگ در ۵ سال افت کم تولید مس تصفیه‌شده در جهان رشد ۷۶ درصدی تحویل محصولات فولاد مبارکه به بازار داخل افزایش «ظرفیت» و کاهش «تولید» مس تصفیه جهانی افزایش تولید ۱۲ درصدی محصولات و ۵ درصدی شمش فولادی رکورد تولید ۳۲۱ تن طلا در استرالیا ثبت شد افزایش ۱۱.۶ درصدی تولید محصولات فولادی در چهار ماه ابتدایی سال تولید بیش از ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تن سنگ‌آهن و محصولات فولادی در چادرملو امریکا تولید عناصر نادر را افزایش می‌دهد جهش تولید فولاد ایران در جولای ۲۰۱۹/ رشد تولید فولاد ایران: ۱۱.۱ درصد، رشد جهانی ۱.۹ درصد راه اندازی سیستم تصفیه پساب فولاد سفیددشت توسط متخصصان ایرانی/ پیشرفت فیزیکی واحد فولادسازی به ۷۷ درصد رسید اژدهای زرد در مسیر کاهش تولید فولاد افزایش ۳۴درصدی تولید آهن اسفنجی در فولاد سفید دشت افزایش ۱۴ درصدی تولید مجتمع فسفات اسفوردی افزایش ۲.۸ درصدی تولید فولاد در اوکراین زغال سنگ، انرژی طلایی استرالیایی‌ها ساخت یک واحد ذوب جدید در اندونزی تولید تیرآهن فوق سبک صادراتی از سرگرفته شد بیش از ۷۶ درصد شمش فولادی را سه مجموعه تولیدی تامین کردند تولید بیش از ۱۷۰ هزار تن کنسانتره زغال سنگ ایمیدرو رشد تولید فولاد در نیمه نخست ۲۰۱۹؛ ایران ۵.۶درصد،‌ جهان ۵ درصد افزایش سرمایه گذاری استرالیا در لیتیوم افزایش ۴ درصدی تولید کنسانتره سنگ آهن شرکت های بزرگ انجام ۸۰ هزار آنالیز معدنی در سال ۹۷ خون توسعه و بهره‌وری همیشه در رگ‌های فولاد مبارکه جاری بوده است تولید توسعه گرا در صدر اولویت های توسعه ملی تولید فولاد تاتا استیل ۹ درصد افزایش یافت/رشد ۶.۴ درصدی فروش اجراى ٢٤۰ میلیارد تومان پروژه در جاجرم «نهضت ساخت داخل» تولید را رونق می دهد نوسازی و تجهیز معادن زغال‌سنگ، ضامن تولید ۷میلیون تنی رکورد صادرات محصولات فولادی در خردادماه۹۸/ هزینه بالای تأمین مواد اولیه برای ذوب‌آهن رشد ۳۳درصدی تولید آند در خردادماه/ فروش ۴۷۷۳ میلیارد تومانی شرکت مس در بهار آنالیز ۲۷ هزار نمونه اکتشافی در مرکز تحقیقات و فرآوری مواد معدنی ایران بهبود کیفیت و کاهش عیوب تختال‌های تولیدی در فولاد هرمزگان سرمایه گذاری آلومینیومی کانادا افزایش ۲۰درصدی تولید کنسانتره شرکت‌های بزرگ سنگ آهنی برای اولین بار رکورد متمایزی در تولیدات شرکت فولاد اکسین ثبت شد تغییر معدنکاری استرالیا با تکنولوژی‌های جدید افزایش صادرات مواد معدنی کانتینری به چین از بندر چابهار ایجاد ۱۰ میلیون تن ظرفیت تولید فولاد در منطقه خلیج فارس در راستای منافع ملی است معدن برای نسل هزاره جدید رشد ۱۱ درصدی تولید محصولات نورد سرد فولاد مبارکه تعرفه‌های امریکا منصفانه است مصرف سرب از تولید پیشی گرفت چالش در صنعت گرافن در حال ظهور است آینده نامعلوم برای معادن زغال‌سنگ Hume در استرالیا کشف مواد معدنی مشکوک در نیمه پنهان ماه اختلاف در بزرگترین معدن طلا و نقره مکزیک استرالیا رکورد "تولید هزاره" طلا را شکست؛ ۷۸تن در سه ماه تولید یکی از عناصر نادر خاکی با خلوص بالا صرف ۲هزار میلیارد تومان از افزایش سرمایه چادرملو برای کارخانه جدید گندله‌سازی تولید شمش آلومینیوم در نخستین ماه ۹۸ از مرز ۲۰ هزار تن گذشت عکس العمل کانادا در برابر حذف تعرفه ها چیست تکاپوی بزرگان معدنی برای تولید باتری های الکتریکی افزایش ۳۳درصدی تولید کنسانتره زغال‌سنگ ایمیدرو تولید جهانی منگنز به ۱۸ میلیون تن رسید بهای سنگ آهن در بازارهای جهانی افزایش می یابد حرکت رو به رشد فولاد اکسین خوزستان در ماه‌های اخیر/"رونق تولید" در فولاد اکسین افزایش تولید، مهم‌ترین رسالت شرکت مس است زمین شناسی که با کشف خود برنده جایزه علوم برتر شد کاهش بهای سنگ آهن در بازارهای چین شرکت‌های بزرگ ۲۶.۷ میلیون تن گندله تولید کردند اکتشافات مسی گسترش پیدا می کند معدن و صنایع معدنی نیاز به مواد اولیه خارجی ندارد زیان انباشه ذوب آهن اصفهان به صفر می رسد/سال ۱۳۹۹ توزیع سود خواهیم داشت امید به تعادل جنسیتی در بخش معدن مشتری استرالیایی برای معادن مس مذاکره می‌کند تعهد تولید ۷۰۰ هزار تن فولاد در چهارمحال و بختیاری گام محکم گروه فولاد مبارکه برای تحقق راهبرد «رونق تولید» درآمد ۳۷۰۰میلیارد تومانی فولاد هرمزگان در سال ۹۷ رقم خورد درخشش ریوتینتو با الماس منحصر به فرد همکاری ایران و استرالیا در زمینه اکتشاف کلید خورد سنگ‌آهن به کمک اقتصاد کنگو می‌آید طلا رکورد می زند افزایش ظرفیت ۲۵ درصدی در خطوط تولید تا سال ۹۹ ماری‌جوانا چه بر سر معدن آورد؟ کاهش فصلی در ریوتینتو صادرات کبالت ادامه دارد افزایش ۱.۵ درصدی تولید معادن کشور افزایش ۴۸ درصدی تولید مجتمع فسفات اسفوردی بیش از ۴.۴ میلیون تن فولاد خام صادر شد تلاش هندی‌ها برای گرفتن مجوز معدن تولیدات معدنی در اتحادیه اقتصادی اوراسیا به ۲۴.۹ میلیارد دلار رسید صادرکننده‌های سنگ‌آهن در سال ۲۰۱۸ توجه حداکثری به صنایع فولادسازی جایگاه ایران در بین ۱۰ کشور تولید کننده سیمان حفظ شد رکورد طلایی برای موته تولید جهانی ۱۴۰هزار تن کبالت در سال ۲۰۱۸ استرالیا بر مشکلات محیط زیست غلبه می‌کند رشد تولید فولاد و مس در ۹ ماه ۹۷ محقق شدن ۲۳۹ درصدی برنامه تولید مجتمع فروکروم جغتای کاهش بودجه اکتشاف شیلی در سال ۲۰۱۸ ارزش تولیدات معدنی کشور ۵۱.۱ درصد افزایش یافت چینی‌ها به دنبال سنگ‌آهن ارزان هستند با تامین به موقع مواد اولیه ظرفیت تولید ذوب آهن تکمیل می شود ریوتینتو گنج پیدا کرد ارزش صادرات مواد معدنی به یک میلیارد و ۱۷۸ میلیون دلار رسید صادرات افغانستان به هند از "بندرچابهار" آغاز شد افزایش ۱۰ برابری صادرات کنسانتره سنگ آهن بیانیه شرکت " باریک" برای سهام استقبال کانادا از پایان دادن به تعرفه‌ها تولید آهن اسفنجی با رشد ۲۷ درصد از مرز ۲۱ میلیون تن گذشت موته،‌ معدن جدید را کلید زد/ اجرای ۲ طرح برای توسعه طلای موته برگزاری گارگاه آموزشی مدیریت پسماند در صنایع معدنی اصلاحات مالیاتی برای جذب سرمایه گذار در معدن شرکت ملی مس از واحدهای کوچک حمایت کند سلطه استرالیا بر بازار آسیا چشم انداز روی روشن است رشد ۲۲درصدی تولید کنسانتره سنگ آهن شرکت های بزرگ تا پایان آذر ۹۷ رویکرد دلتا راه‌ماشین به سمت ماشین‌آلات معدنی درحال تغییر است چهل سال بالندگی در صنعت ذوب آهن اصفهان تکذیب گزارش طلایی بلومبرگ چین در حوزه زغالسنگ چه کرد؟ ریوتینتو در ۲۰۱۸ چه کرد؟ ۱۱ توافق برای سرمایه گذاری معادن کوچک مقیاس منعقد شده است هدفگذاری ریوتینتو برای ۲۰۱۹ مشخص شد سهم ۴۴ درصدی گل گهر در تولید سنگ آهن «ریوتینتو» به دنبال کاهش اختلالات انتظار سرمایه گذاران از طلا برآورده نشد/ قیمت های روز سه شنبه در چه جایگاهی قرار دارند؟ افزایش ذخیره معدن پتاس خوروبیابانک به بیش از ۲ میلیارد متر مکعب نشان لیاقت "حمایت از تولید ملی" به شرکت تهیه و تولید موادمعدنی ایران رسید افزایش تولید و اکتشاف زغال سنگ ایمیدرو ۱۴.۸ میلیون دلار سرمایه برای توسعه معدن الماس تولید ۵گرید آلیاژی ویژه در فولاد هرمزگان گنجی که دست سمنانی‌ها به آن نمی‌رسد تولید مثبت مسی‌ها در ۲۰۱۸ برنامه ریوتینتو برای سال جدید میلادی چیست؟ تقاضای فزاینده در انتظار بازار پتاس برنامه ریوتینتو برای سال ۲۰۱۹ چیست؟ مجوز معدن اورانیوم روباز رد شد چینی‌ها سنگ ایران را به امریکا می‌برند افزایش ۷ درصدی تولید کنسانتره زغال سنگ ایمیدرو اژدهای زرد صدرنشین تولیدکنندگان سرب رشد ۱۷ درصدی تولید فولاد ایران در مدت ۱۱ ماه واکنش سنگ‌آهن و فولاد چین به محدودیت‌های تولید تامین مواد اولیه، کارگران را به فولاد اهواز بازگرداند کشف الماسی به اندازه تخم مرغ تصمیم اندونزی برای فری‌پورت چیست؟ کشف معدن جدید مس در استرالیا سلطان مس بازنشسته شد فولاد چین تاپایان ۲۰۱۸، رکورد می زند رکورد پنج ماهه قیمت طلا شکست قیمت فلز سرخ تحت تاثیر اجلاس G۲۰ توسعه فعالیت های زغالسنگی هند رشد ۱۲ درصدی تولید فولاد خام و ۴۵ درصدی فروش فولاد مبارکه روند قیمت طلا افزایشی شد چهارمین معدنچی جهان تولید مس را افزایش داد افزایش تولید جهانی طلا در ۴ سال آینده رشد تولید ۱۹ درصدی آند و ۱۲ درصدی کاتد مس رشد ۱۹ درصدی تولید فولاد ایران در مدت ۱۰ ماهه جان تازه در رگ‌های کانادا با معادن طلا Billiton از لوگوی بی‌اچ‎‌پی حذف شد حل اختلافات مالیاتی BHP ریوتینتو به دنبال سرمایه گذاری های مسی سقوط قیمتی مس با کاهش تقاضای چین قیمت جهانی طلا صعودی شد رشد ۱۹۰درصدی تولید مجتمع سرب و روی نخلک «D۱۹» در انتظار پاسخ انرژی اتمی افزایش ۴.۴ درصدی تولید معادن مس جهان واردات مواد معدنی افزایش یافت تاثیر قیمت فلزات بر عملکرد کارگران کانادایی درهم ریختگی بازار سهام آسیا پیش از انتخابات میان دوره ای مجلس آمریکا شاخص قیمت تولید معدن در تابستان ۴۶.۲ درصد رشد کرد درآمد ۴۵۰میلیون دلاری گلنکور از زغال‌سنگ ضرورت تأمین مواد اولیه آلومینیوم از هند با تهاتر نفت و گاز گلنگور باز هم رکورد زد کاهش درآمد دومین تولیدکننده زغالسنگ رشد تولید فولاد خام ایران و جهان زنجان، هفتمین استان دربرخورداری از ارزش افزوده معدنی است Barrick به دنبال باز پس گیری معادن خود POSCO، به سود ۶۴.۸ تریلیون دلاری رسید انگلو امریکن در تولید مس از رقبا پیشی گرفت پاسخ مکزیک به تعرفه‌های فولادی کانادا رشد قیمت طلا آهسته شد بهره‌وری معادن سنگ پایین است آیا چین تولید فولاد را کاهش می‌دهد؟ ترامپ قوانین اورانیومی اوباما را اجرایی می‌کند صدور مجوز برای معدن بزرگ اورانیوم در هاله‌ای از ابهام کانادا هم از ترامپ الگو گرفت/وضع تعرفه های فولادی جدید روزگار روشن پیش روی زغال‌سنگ شرکت ملی مس تولید را افزایش داد فرصت های معدنکاری در فضا بررسی می شود سرمایه‌گذاری در صنعت مس کشور را نجات می‌دهد " شگفتی جدید " در ذخیره گرافیت کلید می خورد بازدهی ۹۲ درصدی فولادمبارکه اصفهان در شش ماهه اول سال ۹۷ سرمایه‌گذاری گل‌گهر در چابهار به صرفه است سرمایه گذاری ۱.۵۵میلیارد دلاری ریوتینتو در غرب استرالیا فروش الماس کاهشی شد مذاکرات ریوتینتو با شرکت هسته‌ای ملی چین «میدکو» در مسیر افزایش تولید قرار گرفت خودروسازان با بازار لیتیوم چه کردند؟ کشف بزرگ ترین سنگ طلا در استرالیا خوش بینی تحلیلگران برای افزایش قیمت طلا اشتهای بالای چین تولید در «واله» را افزایش می دهد اکوادور مقصد سرمایه گذاری های معدنی اعمال مالیات برای یک فلز استراتژیک ذوب‌آهن وارد صحنه جدیدی از روزگار تولید می‌شود بهای فلز سرخ تحت تاثیر تصمیمات امریکا شیلی تولید مس خود را افزایش داد اعتراض استرالیایی‌ها به فعالیت معادن زغال‌سنگ صادرات سنگ‌آهن استرالیا به چین افزایش یافت هزینه بالای استرالیا برای سنگ‌آهن و زغال‌سنگ اعتصابی که تولید آلومینا را تحت تاثیر قرار داد طلا این هفته ارزان می‌شود بزرگترین معدن زیرزمینی مکزیک بازگشایی می‌شود هشدار ترامپ به کنگره درباره توافق با کانادا محصول معدنی مشترک استرالیا و مالزی وارد بازار می شود سهمیه، جایگزین تعرفه‌های فولاد و آلومینیوم می‌شود تلاش دولت استرالیا برای تولید الماس‌های کمیاب فولادی‌ها سودده می‌شوند بزرگترین ذخایر فلز سرخ جهان کجاست؟ تولید واله با رشد قیمت ها افزایش می یابد برنامه‌ریزی گروه فولاد مبارکه برای ثبت بالاترین رکورد تولید آمادگی غول‌های معدنی استرالیا برای دور جدیدی از توسعه پیشنهاد شرکت‎های کانادایی، چینی و روسی به معدن مس صربستان همکاری مشترک استرالیا و نیجریه در پروژه «روی» هدف ما استفاده حداکثری از پتانسیل‌های خالی شرکت‌های نوردی است ورود یک شرکت کانادایی به ذخایر معروف طلا گارد حفاظتی کانادا در برابر ترامپ تلاش برای جلوگیری از ادامه‌دار شدن اعتصاب در "اسکوندیدا" چشم‌بادامی‌ها در تولید فولاد هم رکورد زدند پیش بینی افزایش قیمت جهانی برای نیکل آینده‌ای روشن در انتظار بوکسیت مانع تراشی برای پروژه ۸۰۰ میلیون دلاری اورانیوم اختلاف میان کانادا و عربستان بی‌تاثیر بر فعالیت‌های معدنی مشترک کانادا، مقصد تجاری ریوتینتو می‌شود رشد ۲۴ درصدی تحویل کلاف گرم فولاد مبارکه به بازار داخلی تفاهم نامه جدید هیتاچی برای سیستم حمل‌ونقل هوشمند تعرفه‌های معدنی ترامپ، اقتصاد ملی چین را بحرانی کرد آغاز فعالیت طلایی شرکت معدنی متعلق به دولت هند تعدیل نیرو به دلیل بازار ضعیف اورانیوم « Barrick»، تولید طلا با هزینه کمتر را کلید می‌زند تولید « دیسپروزیم» در نیروگاه هسته ای براونز آغاز شد خطر بزرگ برای اقتصاد جهانی در راه است اجرایی شدن سامانه نیما به قیمت متوقف شدن صادرات سرمایه گذاری کانادا در منابع لیتیوم آمریکای شمالی همکاری طلایی کانادا و چین کلید می خورد بررسی ورود مواد سمی از معادن زغال سنگ به رودخانه ها اکتشافات طلایی در کانادا کلید می خورد ثرونتمند ترین مرد مکزیک معدنی می شود از خواص کانی کمیاب «آپوفیلیت» چه می دانید؟ آیا ترامپ دیدگاه‌های تجارت بین‌المللی‌اش را تحمیل می‌کند؟ خرید اجباری برای یک ماموریت مسی در امریکای جنوبی سرمایه گذاری طلایی کانادا در غنا جواهراتی با تِم حیوانات از جنس «شوپارد» پروژه بزرگ لیتیوم در ایالات‌متحده کلید می خورد جذابیت سرمایه گذاری نیکل رو به افزایش است بازى لیتیوم به کجا مى رسد؟ معدن مس شیلی فروخته می شود سود ۱۵/۹میلیون دلاری "لوکاپا" از فروش الماس «اوپال کنترا لوز»، سنگی که کهکشان دارد با بزرگترین سکه طلای جهان آشنا شوید اختلاف امریکا و استرالیا در پروژه لیتیوم انجام بزرگترین سرمایه‌گذاری شرکت "بی اچ پی" برای چین هدف تعرفه‌های اتحادیه اروپا، ایالت‌های جمهوری خواه است معادن اورانیوم با یک میلیون دلار تمیز می شوند تظاهرات اسپانیایی ها برای جلوگیری از فعالیت یک معدن ضربه اساسی امریکا به فولاد کانادا در نشست G۷ نتیجه ای حاصل نشد افزایش واردات سنگ آهن چین خروج زودهنگام ترامپ از مذاکرات دو روزه با گروه G۷ زیبای معدنی، قاتل ریه ها است آیا اتحاد گروه G۷ در برابر ترامپ نتیجه خواهد داد؟ مزرعه های خورشیدی به کمک معادن می آیند ریوتینتو به سمت استخراج زغال سنگ می رود آیا «بی اچ پی» از پروژه شیل خارج می شود؟ ورود فورتسکیو به معادن طلا و مس منتظر اقدام تلافی جویانه متحدان امریکا برای تعرفه باشید خودروهای برقی، بازار مس را داغ می کنند زمین شناسی ایران؛ تهی از الماس است ۴۰ تن طلا به ذخیره قطعی کشور افزوده شد الماس های رنگی «لوکاپا» را ثروتمند کرد بررسی استخراج اورانیوم در دادگاه عالی ایالات‌متحده افزایش ۲۳ درصدی تولید شمش فولاد شرکت های بزرگ آرژانتین به دنبال سرمایه گذاران استرالیایی تولید فولاد مبارکه امسال از مرز ۹میلیون تن عبور می کند انقلاب در روش تولید آلومینیوم آغاز پروژه جدید طلا-نقره توسعه معدن الماس اکاتی «Ekati» به تعویق افتاد کشف نقاط مسی جدید تامین ۹۲ درصدی کالای مورد نیاز فولاد مبارکه از داخل کشور پایان سرمایه‌گذاری «انگلو امریکن» در معادن دریایی رشد ۴۷درصدی تولید آهن اسفنجی ایران تامین ماده معدنی مناسب در اولویت است ۹۹۸ پروانه اکتشاف در سال ۹۶ صادر شد پروژه ۱.۴ میلیارد دلاری بوکسیت کلید می خورد لزوم توجه ایران به ۳ مرکز مهم اکتشافی جهان هیولاهای کریستالی در مکزیک جهش ۴۳.۷ درصدی تولید فولاد ایران در ماه گذشته اعتماد دولت به بخش‌خصوصی در«مهدی‌آباد» نتیجه داد افزایش ۵۸ درصدی تولید طلای موته در سال ۹۶ حفظ محیط زیست با استفاده از فناوری‌های روز تولید فلز سرخ در شیلی افزایش خواهد یافت تولید ریوتینتو ۴.۷ درصد افزایش یافت تولید فولاد را کاهش نمی‌دهیم، مصرف آب را مدیریت می‌کنیم افزایش ۱۲ درصدی تولید کنسانتره زغال سنگ ایمیدرو جهش در بازارهای صادراتی با برند سازی موادمعدنی ۸۰۰ هزار تن کنسانتره زغالسنگ کشور در طبس تولید شد اندونزی تهدیدی برای بازار صادراتی بوکسیت استرالیا ارزش ۴۳ میلیارد دلاری تولیدات معدنی کانادا تولید ۶۵ درصد طلای کشور در کردستان وزارت صنعت، معدن و تجارت مخالف صادرات نیست استخراج ۳۲ نوع ماده معدنی در استان یزد افزایش ۶ درصدی تولید محصول در ذوب آهن اصفهان سنگ‌آهن ارزان‌تر می‌شود رکورد بالاترین میزان تولید فولاد خام در فولادسازی فولاد مبارکه اصفهان هفت رویداد مهم در بازار فولاد چین تا سال ۲۰۲۰ افزایش ۲۲درصدی صادرات صنعتی و معدنی بزرگترین برندگان و بازندگان بازار فلزات در سه ماه گذشته آمریکا در حال تاراج "معادن افغانستان" است غول‌های طلایی دنیا کجا هستند؟ اولویت دولت، واگذاری طرح‌های معدنی به بخش خصوصی است کاهش اضطراب سرمایه گذاران، عامل حمایت از بازارهای سهام دنیا علل افزایش تولید سنگ‌آهن کشورهای نقره ای جهان را بشناسیم صادرات حیات واحدهای تولیدی است بزرگترین تولیدکنندگان زغال‌سنگ را بشناسیم قطب سنگ‌آهن دنیا کجاست؟ رشد عمودی صنایع فولادی، چرخه فولاد را به دردسر انداخت بزرگان مس دنیا کدامند؟ افزایش ۶۴ درصدی تولید طلای موته برترین کشورهای تولیدکننده کبالت جهان در سال ۲۰۱۷
برگشت به بالا