رشد ۱۷ درصدی حمل محصولات فولاد مبارکه به مقصد مشتریان در سال جاری

عصر معدن- نشست خبری مهندس عظیمیان، مدیرعامل فولاد مبارکه، روز چهارشنبه ۲۳ بهمن‌ماه با حضور ۵۶ رسانه استانی و کشوری در محل برگزاری همایش‌های کمیتۀ مدیریت شرکت فولاد مبارکه برگزار شد.

شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱:۰۰

رشد ۱۷ درصدی حمل محصولات فولاد مبارکه به مقصد مشتریان در سال جاری

به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، در بخش نخست این نشست، مدیرعامل فولاد مبارکه ضمن قدردانی از زحمات خبرنگاران و رسانه‌های استانی و کشوری توضیحات مبسوطی ارائه کرد.

 عظیمیان گفت: فولاد مبارکه بزرگ‌ترین تولیدکنندۀ ورق‌های فولادی تخت در خاورمیانه و شمال آفریقا با سهم بیش از 50 درصدی در بین شرکت‌های بزرگ فولادسازی کشور و سهم 22 درصدی در MENA (خاورمیانه و شمال افریقا) می باشد. گروه فولاد مبارکه با بیش از 11 میلیون تن آهن اسفنجی در سال بزرگ‌ترین تولیدکننده آهن اسفنجی در جهان است. ارزش فعلی گروه فولاد مبارکه معادل 840،000 میلیارد ریال است. این شرکت در تولید ناخالص داخلی (GDP) سهم یک‌درصدی و در تولید ناخالص داخلی بخش صنعت سهم پنج‌درصدی دارد. در زنجیرۀ تأمین گسترده فولاد مبارکه نیز 2800 تأمین‌کنندۀ خدمات و کالا با حدود 80 درصد ساخت داخل حضور دارند.

شبکۀ گسترده مشتریان شرکت شامل 1000 کارخانه و کارگاه به‌طور مستقیم و 3000 کارخانه و کارگاه به‌طور غیرمستقیم است.
مدیرعامل فولاد مبارکه با بیان این‌که این شرکت تنها دارندۀ چرخۀ کامل تولید فولاد در کشور است گفت: معادن سنگ‌آهن، فراوری سنگ‌آهن، گندله‌سازی با ظرفیت 12.5 میلیون تن، احیا مستقیم با ظرفیت 12 میلیون تن، فولادسازی و ریخته‌گری مداوم با ظرفیت 10.3 میلیون تن، خط نورد گرم با ظرفیت 6.5 میلیون تن و خطوط نورد سرد با ظرفیت 2 میلیون تن، واحد گالوانیزه به ظرفیت 200 هزار تن و خطوط تولید رنگی و قلع‌اندود هریک به ظرفیت 100 هزار تن از مهم‌ترین حلقه‌های این زنجیره هستند.

وی از مجتمـع فـولاد هرمزگـان جنوب، صنـایع معـدنی فـولاد سنـگان، شرکت‌های ورق خودرو و سفیددشت چهارمحال بختیاری، فـولاد امیرکبیر کـاشان، شرکت تأمین و توسعۀ زیرساخت‌های شرق ایران، شرکت فنی مهندسی فولاد مبارکـه، شرکت بین‌المللی اتوماسیون و سیستم‌ها ایریسـا، شرکـت فلـز تـدارک، تـارا استیـل، شرکت تـامکو، باشگاه فرهنگی ورزشی فولاد مبارکۀ سپاهان، هلدینگ فولاد متیل، هلدینگ سرمایه‌گذاری توکافولادو هلدینگ سرمایه‌گذاری توسعۀ معادن و فلزات به‌عنوان شرکت‌های گروه فولاد مبارکه نام برد.

او در ادامه با اشاره به عملکرد فولاد مبارکه و مجتمع فولاد سبا در 10 ماه نخست سال 98 گفت: علی‌رغم همۀ مشکلات موجود و همکاری با سازمان‌های برق و گاز در فصل سرد سال و همچنین با توجه به کمبودهایی که در حوزۀ سنگ‌آهن داشته‌ایم، خوشبختانه با تلاش جمعی کارکنان نتایج ارزشمندی به دست آمده است که برخی از آن‌ها در حوزه‌های مختلف عبارت‌اند از: در تولید گندله و آهن اسفنجی به‌ترتیب 89 درصد و 95 درصد برنامۀ شرکت تحقق یافته است. در تولید تختال با رشد یک‌درصدی نسبت‌به مدت مشابه سال قبل 112 درصد برنامه، و در تولید کلاف گرم با رشد 3 درصدی 101 درصد برنامه تحقق یافته است. همچنین در تولید کلاف سرد سخت با 3 درصد رشد نسبت‌به مدت مشابه سال قبل 100 درصد برنامه، در تولید محصول قلع‌اندود با 9 درصد رشد 105 درصد برنامه، در تولید محصول گالوانیزه و رنگی به‌ترتیب 98 و 96 درصد برنامه، و در نهایت در حمل محصول به مقصد مشتریان با رشد 17 درصدی نسبت‌به مدت مشابه سال قبل 109 درصد برنامۀ سالانۀ شرکت در این حوزه تحقق یافته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آثار اشتغال‌زایی گروه فولاد مبارکه تصریح کرد: جمع کل اشتغال مستقیم و غیرمستقیم در گروه فولاد مبارکه 350 هزار فرصت شغلی است.
مدیرعامل گروه فولاد مبارکه با اشاره به نقشۀ راه توسعۀ ظرفیت گروه فولاد مبارکه گفت: فولاد مبارکه در سال 1372 کار خود را با تولید 2.4 میلیون تن آغاز کرد و در ادامۀ این راه موفقیت‌آمیز، با ایجاد واحدهای جدید در جنوب کشور، حفظ سهم 50 درصدی خود در تولید فولاد کشور و دست‌یابی به 25 میلیون تن فولاد را هدف‌گذاری کرده است.

مهندس عظیمیان با اشاره به حجم فروش داخلی و صادراتی فولاد مبارکـه در سال‌های اخیر گفت: از ابتدا تاکنون حدود 105 میلیون تن محصولات فولاد مبارکه در بازارهای داخلی و صادراتی به فروش رسیده است. این درحالی است که از ابتدا تاکنون حدود 20 میلیون تن محصولات فولادی تخت به مقاصد موردنظر صادر شده و بیش از 8 میلیارد دلار برای کشور ارزآوری داشته است.

وی با اشاره به بازار مصرف محصولات فولاد مبارکه در سال 1398 افزود: 33 درصد محصولات فولاد مبارکه به صنعت لوله و پروفیل، 9 درصد به خرده‌فروشی، 5 درصد به صنعت حمل‌ونقل، 7 درصد به شرکت‌های تجاری، 4 درصد به صنایع لوله‌های اتصال سیالات، 3 درصد به صنایع لوازم‌خانگی و 2 و 10 درصد به صنایع بسته‌بندی و سایر صنایع اختصاص یافته است.

او با اشاره به میزان برداشت آب فولاد مبارکه از رودخانۀ زاینده‌رود گفت: فولاد مبارکه از ابتدای بهره‌برداری، مصرف بهینۀ آب را در تمامی خطوط تولید خود در دستور کار قرار داده است، تاجایی‌که توانسته مصرف ویژۀ آب را از 4.2 مترمکعب بر تن تولید سال 1391 به 2.7 در سال جاری کاهش دهد.در نتیجۀ این تلاش‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها در سال 2018 فولاد مبارکه به‌عنوان قهرمان کاهش مصرف آب در بین فولادسازان جهان معرفی شد.

مدیر عامل گروه فولاد مبارکه در ادامه، اهم فعالیت‌های معاونت بهره‌برداری شرکت در 10 ماه نخست سال 1398 را به این شرح برشمرد: تولید انبوه تختال APS X60 (گرید جدید ورق گرم مخصوص گازترش)؛ طراحی و تولید 6 محصول جدید (تختال گازترش، کلاف گرم 18HMN5 (کلاچ خودرو)، کلاف سرد (کورتن) مخصوص کانتینرهای حمل دریایی، فول‌هارد تسمه‌های بسته‌بندی، کلاف اسیدشویی SPFH590 (رینگ خودرو)، کلاف گرم( لوله آب)؛ تولید دو تیپ ورق مخصوص بدنۀ لوازم‌خانگی با تأیید مصرف‌کننده؛ رشد 25 درصدی تولید ورق با ضخامت 2 میلی‌متر در فولاد سبا.
اهم فعالیت‌های معاونت فروش و بازاریابی فولاد مبارکه در 10 ماه نخست اول سال 1398 بخش دیگری از سخنان مدیرعامل فولاد مبارکه در این نشست خبری بود.

وی در این خصوص افزود: تحویل 6454 هزار تن محصولات فولادی از ابتدای سال با رشد 15 درصدی نسبت‌به مدت مشابه سال قبل، تحویل 1.2 میلیون تن محصولات فولادی در بازارهای صادراتی از اول سال با رشد 59 درصدی نسبت‌به مدت مشابه سال قبل، و ثبت 1500 هزار تن سفارش محصولات ویژه و با ارزش‌افزودۀ بالاتر در انواع محصولات تولیدی شرکت (52 درصد رشد نسبت به سال قبل) از عمده‌ترین فعالیت‌ها در این حوزه بوده است.

عظیمیان از راه‌اندازی پروژه‌های بازیافت حرارت از نیروگاه گازی با افزودن ریکاوری بویلر (HRSG)، احداث دو دستگاه غبارگیر واحد احیا مستقیم در ناحیۀ آهن‌سازی، احداث پست‌های 63 kv و 400 kv سایت شهید خرازی، افزایش مسیر ریلی در سالن‌های D2 و D3 خطوط نهایی نورد سرد و مسیر ریلی نقطۀ بارگیری سالن E نورد گرم به‌عنوان عمده‌ترین اقدامات معاونت اجرای پروژه‌های فولاد مبارکه نام برد.

وی اهم فعالیت‌های معاونت تکنولوژی فولاد مبارکه در 10 ماه نخست سال 1398 فولاد مبارکه را این‌گونه برشمرد: بومی‌سازی حدود 80 درصد قطعات و تجهیزات موردنیاز خطوط تولید؛ بومی‌سازی 997 قطعه و تجهیز ات استراتژیک (جلوگیری از خروج حدود 10 میلیون یورو)؛ ساخت دستگاه پیچش گرم با نرخ کرنش بالا جهت طراحی محصولات جدید؛ تأسیس مرکز نوآوری گروه فولاد مبارکه مبتنی بر تحول دیجیتال؛ اتمام 31 پروژۀ تحقیقاتی با اعتباری معادل 57 میلیارد ریال؛ مشارکت 42 درصدی در نظام پیشنهادات (عملکرد مدت مشابه سال قبل 38 درصد) و راه‌اندازی سیستم تولید تختال برای محیط گازترش.

عظیمیان در ادامه اهم فعالیت‌های معاونت خرید فولاد مبارکه در 10 ماه نخست سال 1398 را به این شرح برشمرد: تأمین کالاهای اساسی و اولیه فولاد مبارکه شامل سنگ‌آهن، گندله، آهن اسفنجی، الکترود، فروآلیاژها و...؛ شناسایی منابع تأمین جدید اقلام استراتژیک و گلوگاهی وارداتی با رویکرد پرداخت ریالی؛ امکان‌سنجی و طراحی سامانۀ ارتباط با معادن؛ مدیریت اقلام مازاد و راکد (مصرفی، یدکی و اموالی) موجود در انبارها و استفاده از سیستم‌های مکانیزۀ نگهداری صحیح کالا در انبار.

وی اهم فعالیت‌های معاونت اقتصادی و مالی در 10 ماه نخست سال 1398 را به این شرح برشمرد: افزایش سرمایه از مبلغ 130 هزار میلیارد ریال به 210 هزار میلیارد ریال؛ کاهش مالیات‌های تشخیصی سال‌های گذشته و مطالبه‌شده حدود 1300 میلیارد تومان؛ پرداخت 1600 میلیارد تومان از مطالبات سود سهامداران در موعد قانونی؛ وصول وجوه حاصل از فروش‌های داخلی به میزان 27 هزار و 500 میلیارد تومان و صادراتی به میزان 485 میلیون یورو؛ پرداخت مبلغ 1000 میلیارد تومان و 10 میلیون یورو بابت طرح‌های توسعه و سرمایه‌گذاری‌ها.

مدیر عامل گروه فولاد مبارکه اهم فعالیت‌های معاونت سرمایه‌گذاری و امور شرکت‌های فولاد مبارکه در 10 ماه نخست سال 1398 را به این شرح برشمرد:
افزایش سودآوری سرمایه‌گذاری‌ها به میزان حداقل 2 هزار میلیارد تومان؛ حضور در افزایش سرمایه‌های شرکت‌های سرمایه‌پذیر (فولاد هرمزگان، گل‌گهر، چادرملو، معدن و فلزات و...)؛ سرمایه‌گذاری در شرکت‌های فولاد زاگرس اندیمشک، اروند کک ایرانیان و...)؛ انجام ارزیابی مالی و عملیاتی شرکت‌های گروه و پیاده‌سازی نظام بودجه‌ریزی در شرکت‌های گروه.

وی گفت: فولاد مبارکه در حوزۀ مسئولیت‌های اجتماعی در 10 ماه نخست سال 1398 نیز اقدامات مؤثری انجام داده است که اهم آن‌ها عبارت‌اند از: انجام مساعدت‌های مختلف مالی در حوزه‌های آموزشی، فرهنگی، عمرانی، ورزشی، بهداشتی، درمانی و مذهبی به مبلغ بیش از 170 میلیارد ریال؛ مشارکت در جشن گلریزان (آزادی زندانیان دیه) با مساعدت مالی حدود 25 میلیارد ریال؛ تشکیل 92 جلسۀ تعاملی با مسئولین منطقه، استانی و کشوری؛ خرید تجهیزات و آنالیز، دستگاه‌های بیوشیمی و هورمونی برای بیمارستان محمد رسول‌الله (ص) شهر مبارکه؛ مشارکت در تکمیل مرکز آموزشی و فرهنگی خانه معلم مبارکه و مساعدت مالی به سیل‌زدگان شمال، جنوب و شرق کشور.

ارتقای دستاوردهای ایمنی شرکت در سال‌های 97 و 98  بخش بعدی سخنان مهندس عظیمیان بود. وی در این خصوص تصریح کرد: با تلاش جمعی کارکنان و در سایۀ رعایت دستورالعمل‌های ایمنی در همۀ خطوط به شکرانۀ خداوند ضریب‌های شدت و تکرار حوادث شرکت در ماه‌های اخیربه بهترین شرایط خود در سال های آینده رسیده است.

وی با اشاره به اقدامات شرکت برای بومی‌سازی قطعات موردنیاز صنعت فولاد خاطرنشان کرد: براساس رویکرد مدیریت شرکت و با همت و تلاش کارشناسان فولاد مبارکه، شرکت‌های سازنده و دانش‌بنیان و دانشگاه‌های کشور تاکنون 80 درصد قطعات موردنیاز این صنعت بومی‌سازی شده است. ضمن این‌که فولاد مبارکه در حال حاضر ماشین‌ساز شدن را در دستور کار خود قرار داده و با قوت هرچه بیشتر در این مسیر در حال حرکت است.

وی در ادامه به لزوم احداث نورد گرم شمارۀ 2 فولاد مبارکه اشاره و تصریح کرد: با توجه به افزایش نیاز بازار داخلی و خارجی به ورق‌های فولادی، خط نورد گرم فعلی فولاد مبارکه جوابگوی نیاز صنایع پایین‌دستی نیست، چراکه ظرفیت تولید کوره‌ها در فولاد مبارکه 7 میلیون تن و ظرفیت نورد گرم با تمام ظرفیت‌های بهبودیافته در سال‌های اخیر حداکثر 5 میلیون تن در سال است که نسبت‌به ظرفیت نهایی فولادسازی، 2 میلیون تن کسری دارد و برای نورد این 2 میلیون تن شمش فولادیِ اضافه باید فکری می‌شد.

بدون شک احداث این خط مزایای زیادی برای کشور خواهد داشت که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از: خودکفایی کشور از واردات ورق موردنیاز، و امکان تولیدِ رول ورق جهت ساخت لوله‌های با اقطار بزرگ و ضخامت زیاد به‌منظور انتقال ذخایر نفت و گازِ API X70 (ضخامت تولیدی نورد فعلی از1.5تا 16 میلی‌متر است که پاسخگوی نیاز کشور به کلافِ ورق، جهت استفاده در حوزۀ نفت، گاز و آب نیست. خط جدید، کلافِ فولادیِ با ضخامت 1.5 تا 25.4میلی‌متر و عرض تا 2000 میلی‌متر را تولید می‌کند و این نیاز را پوشش خواهد داد)؛ تولید ورق‌های خاصِ استحکام بالایِ سبک DP1180 (فولادهای دوفازی) جهت استفاده در بدنۀ خودروها که باعث سبک‌سازی و استحکام بخشیدن به بدنۀ خودرو و در نتیجه کاهش آلودگی، ایمنی بالا و صرفه‌جویی هزینه‌های سوخت آن می‌شود؛ تولید ورق‌های عریض موردنیاز برای بدنۀ خودروهای SUV  (شاسی‌بلند)؛ تولید گرید پراستحکام QSD700 جهت تولید شاسی خودروهای سنگین؛ امکان تولید فولاد با کربن متوسط برای ماشین‌کاری در ایران وجود ندارد و خط نورد گرم 2 این نیاز را برطرف خواهد کرد.

در حال حاضر حدود 2 میلیون تن تختال مازاد بر مصرف نورد گرم فعلی، در سال موجود است و ارزش‌افزوده‌ای که پس از راه‌اندازی خط نورد گرم 2 حاصل خواهد شد نقش مهمی در اقتصاد کشور و تولید ناخالص ملی ایفا خواهد کرد. همچنین که از خام‌فروشی تختال نیز جلوگیری خواهد شد. در خط جدید با عنایت به تکنولوژی پیشرفتۀ آن، نیاز به قطعات یدکی، تعمیرات و توقف تولید بسیار کمتر از خط موجود است.

مدیرعامل فولاد مبارکه مهم‌ترین چالش‌های پیش روی فولاد مبارکه را به این شرح برشمرد: تأمین سنگ‌آهن، کنسانتره و گندلۀ باکیفیت موردنیاز؛ توازن در چرخۀ تولید فولاد و پیگیری اجرای نورد گرم شمارۀ 2؛ کمبود زیرساخت‌های حمل‌ونقل ریلی، جاده‌ای و دریایی؛ تولید محصولات با ارزش‌افزوده بالاتر و مدیریت بازار.

عظیمیان در بخش پایانی سخنان خود گفت: در راستای تعهد به مسئولیت‌های اجتماعی شرکت و با مجوزهایی که از هیئت‌مدیرۀ شرکت دریافت کرده‌ایم، ان‌شاءالله به‌زودی با سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه، اصفهان صاحب خط هوایی خواهد شد و توسعۀ بیش‌ازپیش استان را رقم خواهد زد.

برچسب ها

افزایش تولیدفولاد مبارکه
مطالب مرتبط بیشتر
چرا گزارش سازمان بازرسی به بازداشت مدیرعامل فولاد مبارکه منجر نشد؟ تشکر رئیس جمهور از وزیر صمت در ایجاد تغییرات مدیریتی در فولاد مبارکه فولاد مبارکه، تندیس شرکت برتر از لحاظ ارزش در بورس کالا را دریافت کرد امضای تفاهم نامه همکاری‌ میان فولاد مبارکه و هلدینگ خلیج فارس چرا تولید فولاد مبارکه در فروردین ماه رکورد شکست؟ سوت لوکوموتیوهای سفارش فولاد مبارکه به‌ صدا درآمد ضرورت ادامه نگاه توسعه‌ محور و شجاعت ورود به عرصه‌ های جدید در فولاد مبارکه جزییات عرضه اولیه "تجلی" از زبان مرتضی علی اکبری مدیرعامل این شرکت بازسازی، ترمیم، مقاوم‌سازی و آب‌بندی دیواره‌های بتنی ماشین ۵ ریخته‌گری فولاد مبارکه تحول دیجیتال در فولاد مبارکه تنها راه تثبیت الگوی ملی بنگاه داری در کشور است فولاد مبارکه گرید ST۵۲-FATIGUE مقاوم به خستگی را طراحی و تولید کرد توانمندی فولاد مبارکه برای صادرات اسلب گازترش تخصیص ۴۰۰ ریال سود به ازای هر سهم فولاد افزایش سرمایه شرکت فولاد مبارکه طی ماه های آینده فولاد هوشمند در کلاس جهانی، چشم‌انداز فولاد مبارکه در حوزه تحول دیجیتال فولاد مبارکه بالاترین راندمان صنعت و معدن کشور را دارد صنایع تولیدی کشور با وجود تحریم و کرونا خوش درخشیدند بومی‌سازی روغن نورد با تکنولوژی پیشرفته و روز دنیا در ناحیه نورد سرد سود قابل توجه مجامع عمومی عادی سالیانه شرکت‌های چادرملو و گل‌گهر تولید ۸۶ درصد اسلب کشور توسط گروه فولاد مبارکه پس از ۷ سال رکورد تولید واحد نورد دو قفسه ای شکسته شد فولاد مبارکه در بین ۵۰ تولیدکننده بزرگ فولاد جهان در سال۲۰۲۰ نقش‌آفرینی طرح تحول دیجیتال در پروژه‌های لجستیک فولاد مبارکه شرکت فولاد مبارکه پیشگام بومی‌سازی در صنعت کشور افزایش تولیدات فولاد مبارکه موتور محرکه اقتصادی کشور سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر برای کسب دانش فنی و تکنولوژی فولاد تختال عرض ۲متر، محصولی ۱۰۰درصد ایرانی با کیفیتی مشابه محصولات خارجی تداوم پشتیبانی فولاد مبارکه از تولیدکنندگان پایین دستی صنعت فولاد در سال ۱۴۰۰ حمایت صنایع مادر در تولید شیر ضد کرونا توجه به اقتصاد رسـانه ها توسط فولاد مبارکه اقدامی در راستای عمل به مسئولیتهای اجتماعی فولاد مبارکه علاوه بر صنعت باید قطب جبهه رسانه نیز باشد ۹۹ درصد آبیاری فضای سبز فولاد مبارکه به روش قطرهای انجام میشود فولاد مبارکه مطالبه ۳۰ ساله مردم را به ۵ سال کاهش داد ﻓﻮﻻدﻣﺒﺎرﮐﻪ در ارﺗﺒﺎط ﺑﺎ داﻧﺸﮕﺎهﻫﺎ ﻫﻤﻮاره ﭘﯿﺸﺘﺎز ﺑﻮده اﺳﺖ نقش صنایع فولادی در کاهش مصرف آب کشاورزی نگذاریم یک شرکت توانمند تولیدی مانند فولاد مبارکه قربانی مسائل سیاسی شود بازدید قائم مقام بورس کالای ایران و هیئت همراه از خطوط تولید شرکت فولاد مبارکه با همکاری فولاد مبارکه به دنبال اکتشافات عمقی در ایران مرکزی هستیم آماده ساخت مجموعه ورزشی المپیک نقش جهان ظرف مدت ۵ سال هستیم قدردانی شورای سیاست‌گذاری هفتۀ روابط عمومی از مدیرعامل و مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه فولاد مبارکه حامی افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی استان اصفهان و خیریه‌ها شرکت فولاد مبارکه در لیست صنایع پاک قرار دارد افزایش ۱۳ درصدی تولید فولاد خام ایران فولاد مبارکه در جهش تولید ساخت یاتاقانهای آبگرد غلتک به روش ریخته گری در ماسه هدفگذاری ظرفیت تولید ۵۵میلیون‌تن فولاد خام در افق ۱۴۰۴ لزوم کل عرضه‌های ورق در تالار بورس کالا انضباط آزمون استخدامی این دوره ستودنی بود رکورد جدید در فولاد مبارکه افزایش تولید محصولات ویژه در فولاد مبارکه دستیابی به رکورد بی سابقه حفاری در شرکت فولاد سنگ مبارکه اصفهان افزایش توانمندی خط برش گالوانیزه فولاد مبارکه فولاد مبارکه تا شکست ویروس کرونا در کنار مردم است دریافت جایزه جهانی MIKE "برترین سازمان‌های دانشی نوآور" توسط شرکت فولاد مبارکه تولید حدود ۲۱.۹ میلیون تن مس تصفیه شده/ افزایش اندک قیمت مس پس از کاهش ناشی از کرونا گذر ذوب آهن اصفهان از تولید سال گذشته تولید بیش از ۵۵۵ هزار تن کنسانتره زغال سنگ در ۱۰ ماهه سال ۹۸ گذر از مرز تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن کلاف گرم در فولاد سبا رشد تولید ۸ محصول منتخب معدنی رشد تولید فولاد خام ایران بیش از ۲۰ برابر رشد تولید جهانی بی نیازی کشور از واردات ورق‌های عملیات حرارتی‌پذیر مگا مدول B واحد شهید خرازی با موفقیت در مدار تولید قرار گرفت صرفه‌جویی ۳۲ میلیارد ریالی در واحد نورد گرم فولاد مبارکه گشایش یک واحد فرآوری مس در دامغان پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه احداث تصفیه‌خانه پساب شهری در فولاد مبارکه مدیرعامل فولاد مبارکه اهداف و استراتژی‌های شرکت در سال ۹۹ را تبیین کرد اتاق بازرگانی اصفهان به دنبال افزایش تعامل میان سنگ آهنی ها و فولادی ها /شرایط امضای تفاهم نامه چند جانبه میان سازمان صمت، ذوب آهن و مبارکه فراهم شود رشد ۱۰ درصدی تولید زغال سنگ هند در ژانویه ۲۰۲۰ میلادی ساخت پاتیل حمل سرباره فولاد مبارکه توسط شرکت مهندسی و پویش ساخت ذوب آهن اصفهان صادرات ۷.۷ میلیون تن شمش و تولیدات فولادی تولید حدود ۲۰ میلیون تن مس تصفیه شده اهدای بیش از ۲ میلیارد و ۵۰۰ هزار ریال کمک نقدی کارکنان فولاد مبارکه به هموطنان سیل‌زده تامین مواد اولیه فولاد مبارکه اهمیت دارد حمایت‌های فولاد مبارکه از ایده‌های ارزش‌آفرین حوزه معدن و صنایع معدنی قابل‌تقدیر است اجرای بیش از ۲۰ پروژه زیست‌محیطی در شرکت فولاد مبارکه اصفهان ذوب آهن اصفهان توان تولید ۴۰۰ هزار تن ریل در سال را دارد ثبت دو رکورد جدید در ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم فولاد مبارکه تولید آزمایشی طلا در واحد استحصال شمش خوی آغاز شد اقدامات فولادمبارکه، گل‌گهر و ذوب‌آهن در بومی سازی رشد تولید بیش از ۲/۵ برابر شده است طراحی و تولید ورق موردنیاز برای تولید رینگ‌های آلومینیوم استایل بزرگترین افزایش سرمایه تاریخ بورس کشور مس سرچشمه، رکورد تولید آند را شکست/ تولید بیش از ۲۲ هزار تن آند در آذرماه تولید محصولات معدنی تا ۲۰ درصد افزایش یافت افزایش بهره مالکانه به جهت پیش‌بینی افزایش تولید انجام شد حضور فولاد مبارکه در ارزیابی جایزه ملی تعالی سازمانی نشانه شجاعت و اشتیاق یادگیری این شرکت است تاکید بر همکاری هرچه بیشتر بانک اقتصاد نوین و فولاد مبارکه رکوردشکنی فولاد مبارکه در تحویل محصول به تولیدکنندگان لوله و پروفیل کشور طراحی و تولید ورق‌های ویژه خطوط انتقال آب خلیج فارس دستاوردهای فولادمبارکه در حوزه آب، در سازمان جهانی یونسکو قابل طرح است فراخوان شناسایی سازندگان توانمند داخلی کامیابی سه‌گانه «فولاد خراسان» در بازار فولاد عمده نیازهای فولاد هرمزگان بومی سازی شده است تعداد تأمین کنندگان داخلی فولاد مبارکه به ۱۰ هزار رسید اختصاص بالاترین گواهینامه تولید ورق‌های دریایی به شرکت فولاد مبارکه تولید کلاف گرم در مجتمع فولاد سبا از ۱۲۰ هزار تن در ماه گذشت تکمیل زنجیره تولید در کل گروه فولاد مبارکه آغاز بومی‌سازی خط اسکین پاس مجتمع فولاد سبا با اتکا به توانمندی‌های داخلی کشور رشد ۳.۹ درصدی تولید فلزات غیرآهنی در چین ایران صدرنشین رشد تولید در آمار انجمن جهانی فولاد تولید فولادهای API در فولاد مبارکه فتح الفتوح و به بارنشستن نهضت ساخت داخل است حذف اثرلایه کروماته در ورق‌های گالوانیزه در فولادمبارکه اصفهان ظرفیت‌های عظیم کشور نباید معطل خوراک مواد معدنی بماند پیش بینی رشد ۵درصدی مصرف فولاد در برزیل حمایت قاطعانه دستگاه قضا از صنعت کشور حمایت مجمع نمایندگان استان اصفهان از احداث نورد گرم ۲ فولاد مبارکه استراتژی ما استفاده از توان ساخت داخل است رفع معضلات ناشی از بحران ارزی در فولاد با اقدامات ایمیدرو رکورد روزانه تولید فولاد سازی در فولاد خوزستان شکسته شد اولویت اول باید تامین نیاز سنگ آهن داخل باشد / ضریب رشد تولید ذوب آهن تا پایان سال به ۱۰درصد می‌رسد طرح نورد گرم۲ فولاد مبارکه باید اجرا شود تقاضای۲۲.۷ میلیون تنی فولاد اندونزی تا سال ۲۰۲۴ افزایش سطح کیفی تختال‌های فولاد مبارکه فولاد مبارکه گواهینامه استانداردهای مدیریتی را کسب کرد تبانی در کار نیست رشد ۱،۲درصدی تولید مس شیلی یک تصمیم به نفع توسعه صنعتی شرکت فولاد مبارکه نخستین تندیس سیمین جایزۀ ملی کیفیت ایران را به خود اختصاص داد ایران به جمع سازندگان ماشین‌های جوش لیزری پیوست انعقاد تفاهم‌نامه برای وصول مطالبات بازنشستگان فولاد و ذوب آهن پاسخگویی فولاد مبارکه به جامعه از نقاط قوت و برجستۀ این شرکت است پیشرفت موفقیت‌آمیز پروژه تعویض درایوهای خط نورد گرم تولید ۵ میلیون تن ماده معدنی در همدان ثبت رکورد روزانه تولید واحد احیاء مستقیم فولاد سفیددشت بهینه‌سازی سیستم کنترل واحدهای تولید هیدروژن فولاد مبارکه مجموعه فاوا یک ضرورت و قلب تپنده برای شرکت مس است تولید فولاد خام تاتا استیل ۴.۶ درصد افزایش یافت فولاد مبارکه، سازمانی موفق در بلوغ فکری، چابکی، نوآوری و انسجام است رشد ۲ برابری تولید الماس زیمبابوه در سال ۲۰۲۰ به کار گیری تمام ظرفیت دولت و مجلس برای جلوگیری از خام‌فروشی افزایش کمی و کیفی محصول و رونق تولید دندان‌شکن‌ترین پاسخ به دشمنان جشنواره عکس «کیمیا» دی‌ماه برگزار می‌شود جلوه نهضت ساخت داخل در گروه فولاد مبارکه آشکار شد کمپانی‌های معدنی از جنگ تجاری آمریکا و چین نگران نیستند افزایش ۷ درصدی تولید سنگ آهک پیربکران جوانان ایرانی در فولاد اکسین تهدید تحریم را تبدیل به فرصت کردند / جلوگیری از خروج ارز از کشور شرکت فولاد مبارکه در میان ۴۰ شرکت برتر بورس تهران و فرابورس ایران قرار گرفت استقبال وزارت نفت از تولید ورق لوله های انتقال گاز ترش در فولاد مبارکه/ افزایش سرمایه مبارکه به ۲۰ هزار میلیارد تومان افزایش ۴.۸ درصدی تولید سیمان پنج ماهه امسال بیش از ۱۰۳ هزار تن شمش آلومینیوم تولید شد رشد تولید فولاد چین پیش از آغاز محدودیت های تولید/ فولادسازان چینی نیمه نخست ۲۰۱۹ ضرر کردند نگاهی بر ۴معدن برتر طلای جهان افزایش ۱۸ درصدی تولید مجتمع فسفات اسفوردی دنبال کاهش ۱۰ میلیارد دلاری واردات کالاهای صنعتی به کشور هستیم تولید ۱۱۰هزار تن کاتد مس در پنج ماه امسال/ رشد ۲۶درصدی تولید کاتد شرکت ملی مس تولید جهانی نقره اوج می گیرد رشد ۷۸ درصدی تولید زغال‌سنگ در ۵ سال رشد ۷۶ درصدی تحویل محصولات فولاد مبارکه به بازار داخل افزایش «ظرفیت» و کاهش «تولید» مس تصفیه جهانی افزایش تولید ۱۲ درصدی محصولات و ۵ درصدی شمش فولادی رکورد تولید ۳۲۱ تن طلا در استرالیا ثبت شد افزایش ۱۱.۶ درصدی تولید محصولات فولادی در چهار ماه ابتدایی سال تولید بیش از ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تن سنگ‌آهن و محصولات فولادی در چادرملو امریکا تولید عناصر نادر را افزایش می‌دهد جهش تولید فولاد ایران در جولای ۲۰۱۹/ رشد تولید فولاد ایران: ۱۱.۱ درصد، رشد جهانی ۱.۹ درصد راه اندازی سیستم تصفیه پساب فولاد سفیددشت توسط متخصصان ایرانی/ پیشرفت فیزیکی واحد فولادسازی به ۷۷ درصد رسید اژدهای زرد در مسیر کاهش تولید فولاد فولاد مبارکه از تجاری سازی پایان نامه ها حمایت می کند افزایش ۳۴درصدی تولید آهن اسفنجی در فولاد سفید دشت افزایش ۱۴ درصدی تولید مجتمع فسفات اسفوردی افزایش ۲.۸ درصدی تولید فولاد در اوکراین ساخت یک واحد ذوب جدید در اندونزی تولید تیرآهن فوق سبک صادراتی از سرگرفته شد بیش از ۷۶ درصد شمش فولادی را سه مجموعه تولیدی تامین کردند رشد ۱۰۲ درصدی سود خالص فولاد مبارکه در سال ۹۷ رشد تولید فولاد در نیمه نخست ۲۰۱۹؛ ایران ۵.۶درصد،‌ جهان ۵ درصد افزایش دو برابری در آمد فروش محصولات فولاد مبارکه افزایش ۴ درصدی تولید کنسانتره سنگ آهن شرکت های بزرگ خون توسعه و بهره‌وری همیشه در رگ‌های فولاد مبارکه جاری بوده است فولادمبارکه تمام توان خود را برای راه‌اندازی کارخانه الکترود اردکان به‌کار می‌گیرد تولید توسعه گرا در صدر اولویت های توسعه ملی تولید فولاد تاتا استیل ۹ درصد افزایش یافت/رشد ۶.۴ درصدی فروش اجراى ٢٤۰ میلیارد تومان پروژه در جاجرم «نهضت ساخت داخل» تولید را رونق می دهد امضای تفاهم‌نامه ایجاد ظرفیت تولید ۱۰ میلیون تن فولاد در منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس نوسازی و تجهیز معادن زغال‌سنگ، ضامن تولید ۷میلیون تنی توزیع ۱۱ تومان سود به ازای هر سهم رکورد صادرات محصولات فولادی در خردادماه۹۸/ هزینه بالای تأمین مواد اولیه برای ذوب‌آهن رشد ۳۳درصدی تولید آند در خردادماه/ فروش ۴۷۷۳ میلیارد تومانی شرکت مس در بهار بهبود کیفیت و کاهش عیوب تختال‌های تولیدی در فولاد هرمزگان همکاری مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی با فولاد مبارکه قرارگرفتن "فولاد"، "کگل" و "فملی" در میان ۵ رتبه نخست بورس تهران افزایش ۲۰درصدی تولید کنسانتره شرکت‌های بزرگ سنگ آهنی برای اولین بار رکورد متمایزی در تولیدات شرکت فولاد اکسین ثبت شد ایجاد ۱۰ میلیون تن ظرفیت تولید فولاد در منطقه خلیج فارس در راستای منافع ملی است رشد ۱۱ درصدی تولید محصولات نورد سرد فولاد مبارکه صرف ۲هزار میلیارد تومان از افزایش سرمایه چادرملو برای کارخانه جدید گندله‌سازی تولید شمش آلومینیوم در نخستین ماه ۹۸ از مرز ۲۰ هزار تن گذشت تقدم توسعه فرهنگی بر توسعه اقتصادی و سیاسی افزایش ۳۳درصدی تولید کنسانتره زغال‌سنگ ایمیدرو تولید جهانی منگنز به ۱۸ میلیون تن رسید حرکت رو به رشد فولاد اکسین خوزستان در ماه‌های اخیر/"رونق تولید" در فولاد اکسین افزایش تولید، مهم‌ترین رسالت شرکت مس است شرکت‌های بزرگ ۲۶.۷ میلیون تن گندله تولید کردند زیان انباشه ذوب آهن اصفهان به صفر می رسد/سال ۱۳۹۹ توزیع سود خواهیم داشت فولادمبارکه با ۹۲درصد ظرفیت خود فعال است/ فاصله اندک فولادمبارکه با رقبای جهانی تعهد تولید ۷۰۰ هزار تن فولاد در چهارمحال و بختیاری گام محکم گروه فولاد مبارکه برای تحقق راهبرد «رونق تولید» درآمد ۳۷۰۰میلیارد تومانی فولاد هرمزگان در سال ۹۷ رقم خورد سنگ‌آهن به کمک اقتصاد کنگو می‌آید طلا رکورد می زند افزایش ظرفیت ۲۵ درصدی در خطوط تولید تا سال ۹۹ افزایش ۱.۵ درصدی تولید معادن کشور افزایش ۴۸ درصدی تولید مجتمع فسفات اسفوردی بیش از ۴.۴ میلیون تن فولاد خام صادر شد محیط زیست الزام خود خواسته مبارکه تولیدات معدنی در اتحادیه اقتصادی اوراسیا به ۲۴.۹ میلیارد دلار رسید توجه حداکثری به صنایع فولادسازی کمک ۱۰۰میلیارد تومانی بزرگان معدنی به سیل زدگان جایگاه ایران در بین ۱۰ کشور تولید کننده سیمان حفظ شد رکورد طلایی برای موته تولید جهانی ۱۴۰هزار تن کبالت در سال ۲۰۱۸ فولاد سازان بیش از پنج میلیون تن صادرات داشتند رشد تولید فولاد و مس در ۹ ماه ۹۷ محقق شدن ۲۳۹ درصدی برنامه تولید مجتمع فروکروم جغتای ارزش تولیدات معدنی کشور ۵۱.۱ درصد افزایش یافت با تامین به موقع مواد اولیه ظرفیت تولید ذوب آهن تکمیل می شود افزایش ۱۰ برابری صادرات کنسانتره سنگ آهن فولاد مبارکه از بدو تاسیس همواره به توسعه راه‌ها و مسئولیت‌های اجتماعی متعهد بوده است تولید آهن اسفنجی با رشد ۲۷ درصد از مرز ۲۱ میلیون تن گذشت موته،‌ معدن جدید را کلید زد/ اجرای ۲ طرح برای توسعه طلای موته شرکت ملی مس از واحدهای کوچک حمایت کند سلطه استرالیا بر بازار آسیا چشم انداز روی روشن است رشد ۲۲درصدی تولید کنسانتره سنگ آهن شرکت های بزرگ تا پایان آذر ۹۷ فولاد مبارکه اصفهان رتبه اول گروه فلزات اساسی رویکرد دلتا راه‌ماشین به سمت ماشین‌آلات معدنی درحال تغییر است چهل سال بالندگی در صنعت ذوب آهن اصفهان تکذیب گزارش طلایی بلومبرگ چین در حوزه زغالسنگ چه کرد؟ ریوتینتو در ۲۰۱۸ چه کرد؟ هدفگذاری ریوتینتو برای ۲۰۱۹ مشخص شد سهم ۴۴ درصدی گل گهر در تولید سنگ آهن افزایش ذخیره معدن پتاس خوروبیابانک به بیش از ۲ میلیارد متر مکعب افزایش تولید و اکتشاف زغال سنگ ایمیدرو تولید ۵گرید آلیاژی ویژه در فولاد هرمزگان تولید مثبت مسی‌ها در ۲۰۱۸ افزایش ۷ درصدی تولید کنسانتره زغال سنگ ایمیدرو رشد ۱۷ درصدی تولید فولاد ایران در مدت ۱۱ ماه واکنش سنگ‌آهن و فولاد چین به محدودیت‌های تولید فولاد چین تاپایان ۲۰۱۸، رکورد می زند تاکید مدیرعامل فولاد مبارکه بر آماده سازی ورزشگاه نقش جهان رکورد پنج ماهه قیمت طلا شکست قیمت فلز سرخ تحت تاثیر اجلاس G۲۰ رشد ۱۲ درصدی تولید فولاد خام و ۴۵ درصدی فروش فولاد مبارکه روند قیمت طلا افزایشی شد چهارمین معدنچی جهان تولید مس را افزایش داد افزایش تولید جهانی طلا در ۴ سال آینده رشد تولید ۱۹ درصدی آند و ۱۲ درصدی کاتد مس رشد ۱۹ درصدی تولید فولاد ایران در مدت ۱۰ ماهه بارگذاری کاتالیست‌های بومی سازی شده در مگامدول A شهید خرازی سقوط قیمتی مس با کاهش تقاضای چین قیمت جهانی طلا صعودی شد رشد ۱۹۰درصدی تولید مجتمع سرب و روی نخلک توجه به توسعه در منطقه سنگان از برنامه‌های جدی فولادمبارکه است «D۱۹» در انتظار پاسخ انرژی اتمی تشکیل کمیته توانمند و ملی برای بومی سازی تجهیزات و تامین مواد مصرفی صنعت فولاد افزایش ۴.۴ درصدی تولید معادن مس جهان با وجود تحریم‌ها صادرات بخش معدن ادامه خواهد داشت شاخص قیمت تولید معدن در تابستان ۴۶.۲ درصد رشد کرد تولید ورق رنگی «براقیت بالا» با کاربرد لوازم خانگی در فولاد مبارکه تاکید مدیرعامل فولاد مبارکه بر تولید ورق رویۀ نمایان خودرو و تکمیل فولادسازی سپیددشت گلنگور باز هم رکورد زد رشد تولید فولاد خام ایران و جهان POSCO، به سود ۶۴.۸ تریلیون دلاری رسید انگلو امریکن در تولید مس از رقبا پیشی گرفت رشد قیمت طلا آهسته شد بهره‌وری معادن سنگ پایین است آیا چین تولید فولاد را کاهش می‌دهد؟ اجرای طرح رفاه کارت را باید به فال نیک گرفت مبارکه از راهکارهای قانونی برای مقابله با تحریم‎ها استفاده می‌کند روزگار روشن پیش روی زغال‌سنگ شرکت ملی مس تولید را افزایش داد سرمایه‌گذاری در صنعت مس کشور را نجات می‌دهد فولاد مبارکه در تلاش احیاى "زاینده رود" است مدیریت سبحانی در فولاد مبارکه، مصداق عاقبت بخیری است بازدهی ۹۲ درصدی فولادمبارکه اصفهان در شش ماهه اول سال ۹۷ موج سوم صعودی میدکو در راه است مذاکرات ریوتینتو با شرکت هسته‌ای ملی چین «میدکو» در مسیر افزایش تولید قرار گرفت خودروسازان با بازار لیتیوم چه کردند؟ جاده ریلی فولاد امیرکبیر کاشان افتتاح شد خوش بینی تحلیلگران برای افزایش قیمت طلا اشتهای بالای چین تولید در «واله» را افزایش می دهد اکوادور مقصد سرمایه گذاری های معدنی اعمال مالیات برای یک فلز استراتژیک ذوب‌آهن وارد صحنه جدیدی از روزگار تولید می‌شود بهای فلز سرخ تحت تاثیر تصمیمات امریکا شیلی تولید مس خود را افزایش داد با بزرگان تولیدکننده اورانیوم آشنا شوید طلا این هفته ارزان می‌شود تلاش دولت استرالیا برای تولید الماس‌های کمیاب تولید واله با رشد قیمت ها افزایش می یابد برنامه‌ریزی گروه فولاد مبارکه برای ثبت بالاترین رکورد تولید مشارکت فولاد مبارکه در توسعه و ایمن سازی جاده‌های شهرستان مبارکه هدف ما استفاده حداکثری از پتانسیل‌های خالی شرکت‌های نوردی است چشم‌بادامی‌ها در تولید فولاد هم رکورد زدند پیش بینی افزایش قیمت جهانی برای نیکل آینده‌ای روشن در انتظار بوکسیت رشد ۲۴ درصدی تحویل کلاف گرم فولاد مبارکه به بازار داخلی « Barrick»، تولید طلا با هزینه کمتر را کلید می‌زند بومی سازی و تولید اقتصادی بهترین راه خروج از تحریمهاست "فولاد سبا" به ظرفیت ۱/۶میلیون تنی می رسد پروژه بزرگ لیتیوم در ایالات‌متحده کلید می خورد خودروهای برقی، بازار مس را داغ می کنند تولید ۳۰۰هزارتن ورق گالوانیزه با آلیاژ سخت در فولاد امیرکبیر کاشان ۴۰ تن طلا به ذخیره قطعی کشور افزوده شد افزایش ۲۳ درصدی تولید شمش فولاد شرکت های بزرگ تولید فولاد مبارکه امسال از مرز ۹میلیون تن عبور می کند تامین ۹۲ درصدی کالای مورد نیاز فولاد مبارکه از داخل کشور ایران با طرح های توسعه ای به ۱۰ کشور اول فولای جهان می پیوندد تامین ماده معدنی مناسب در اولویت است ۹۹۸ پروانه اکتشاف در سال ۹۶ صادر شد سهم قابل توجه فولاد مبارکه در تولید، اشتغال و بومی سازی صنعت پروژه ۱.۴ میلیارد دلاری بوکسیت کلید می خورد جهش ۴۳.۷ درصدی تولید فولاد ایران در ماه گذشته سهام فلزی ها همچنان در رکود افزایش ۵۸ درصدی تولید طلای موته در سال ۹۶ تولید فلز سرخ در شیلی افزایش خواهد یافت افزایش تولید گروه فولاد مبارکه همگام باکاهش ۱۰درصدی مصرف آب تولید فولاد را کاهش نمی‌دهیم، مصرف آب را مدیریت می‌کنیم افزایش ۱۲ درصدی تولید کنسانتره زغال سنگ ایمیدرو ۸۰۰ هزار تن کنسانتره زغالسنگ کشور در طبس تولید شد تولید ۶۵ درصد طلای کشور در کردستان افزایش ۶ درصدی تولید محصول در ذوب آهن اصفهان رکورد بالاترین میزان تولید فولاد خام در فولادسازی فولاد مبارکه اصفهان اولین گردهمایی فولاد مبارکه اصفهان در سال ۱۳۹۷ هفت رویداد مهم در بازار فولاد چین تا سال ۲۰۲۰ افزایش ۲۲درصدی صادرات صنعتی و معدنی علل افزایش تولید سنگ‌آهن صادرات حیات واحدهای تولیدی است رشد عمودی صنایع فولادی، چرخه فولاد را به دردسر انداخت افزایش ۶۴ درصدی تولید طلای موته
برگشت به بالا