تظاهرات اسپانیایی ها برای جلوگیری از فعالیت یک معدن

عصر معدن- رسانه‌های اسپانیایی گزارش می‌دهند بین ۳۰۰۰ تا ۵،۰۰۰ نفر از شهرهای مختلف اسپانیا، همچنین از پرتغال و فرانسه، این آخر هفته در سالامانکا گردهم آمدند تا مخالفت خود را به معدن اورانیوم که در Retortillo ساخته شده‌است ، بیان کنند.

دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۷:۰۰

تظاهرات اسپانیایی ها برای جلوگیری از فعالیت یک معدن

به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» پروژه سالامانکا در ایالت "برکلی (Energia " ( ASX، LSE: BKY است و در معدن اورانیومRetortillo - Santidad واقع در شمال غربی کشور واقع شده‌است. انتظار می‌رود معدن روباز متوسط4.4 میلیون پوند اورانیوم در سال تولید کند.

با این حال، برای ماه‌ها، این برنامه هدف اقدامات متعدد گروه‌های طرفدار محیط‌زیست بوده‌ که تازه‌ترین آن توسط جنبش Iberian سازماندهی شده‌بود. اعضای این جنبش از بسته شدن همه پروژه‌های انرژی هسته‌ای حمایت می‌کنند.

فعالان در گفتگو با روزنامه نگاران محلی گفتند: آنها تصمیم گرفته‌اند که این آخر هفته با استفاده از فضای سیاسی کنونی راهپیمایی کنند. این فضا به دلیل انتصاب پدرو سانچز به عنوان نخست‌وزیر جدید پس از رسوایی فساد که منجر به اخراج ماریانوRajoy از طریق یک رای عدم اعتماد شد، به وجود آمد. 

بنا به گفته تظاهرکنندگان، استخراج اورانیوم در سالامانکا در اسپانیا و پرتغال تاثیر محیط‌زیستی جدی خواهد داشت.
آنها همچنین گفتند این پروژه به دلیل قیمت پایین اورانیوم اقتصادی نیست.
ازطرفی این کشور فرصت‌های شغلی بسیار کمی برای مردم محلی ایجاد می‌کند ودر مقابل نیز  اروپا به تعطیل کردن این نوع معادن که آلودگی خطرناکی ایجاد می‌کنند، گرایش دارد.

با این وجود، در اظهارات پیشین، بارکلی گفته است پروژه سالامانکا بیش از 450 شغل مستقیم و 2،000شغل غیر مستقیم را در این منطقه تامین خواهد کرد.  این مساله بیکاری فلج‌کننده را پس از توقف فعالیت‌های معدن‌کاری پیشین مشاهده کرده‌است ."

یک معدنچی مستقر در لندن و سالامانکا همچنین گفته‌است که پیشنهاد این شرکت " به بالاترین استانداردهای زیست‌محیطی و ایمنی اتحادیه اروپا پایبند است و به عنوان بهترین استانداردهای جهانی در نظر گرفته می‌شود ."
پیش از این اعتراضات آخر هفته، برکلی اعلام کرد: در ششم ژوئن این شرکت تنها شرکت معدنی اسپانیایی است که در هیات‌مدیره اصلی بورس اوراق بهادار لندن قرار دارد.

برچسب ها

اورانیوممشکلات زیست محیطیاسپانیامعدنکاری
مطالب مرتبط بیشتر
گزارشی عجیب از طلای قاچاق که راهی دبی می شود صادرات کبالت ادامه دارد معدنکاری در ماه تا سال ۲۰۲۵ ایران چهارمین ذخایر سنگ جهان را دارد مصوبه ۱ درصد از فروش معادن برای جبران خسارت در مناطق استقرار معدن؛ استانی شد بازار معادن طلا دوباره داغ شد معافیت از حقوق ورودی برای ماشین‌آلات معدنی بی‌فایده است ساخت کارخانه نمک‌زدایی توسط بزرگترین فولادساز جهان سیاست معدنکاران طلا در ۲۰۱۹ چیست؟ در ارتباط با محیط زیست نیازمند راهکار اجرایی هستیم مجوز معدن اورانیوم روباز رد شد نصب سیستم نظارتی در بخش‌های حیاتی معدن آنگلوامریکن امضای تفاهم نامه میان صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی و سازمان نظام مهندسی رشد ۱۹ درصدی تولید فولاد ایران در مدت ۱۰ ماهه حل اختلافات مالیاتی BHP ورود گارد ملی برای توقف معدنکاری غیرقانونی معدن تخریب‌گر نیست ترامپ قوانین اورانیومی اوباما را اجرایی می‌کند طرفداران محیط ‌زیست خواستار بسته شدن معادن شدند کشف ماده معدنی فوق نادر در استرالیا صدور مجوز برای معدن بزرگ اورانیوم در هاله‌ای از ابهام Barrick"" فعالیت خود در معدن طلا را متوقف کند فرصت های معدنکاری در فضا بررسی می شود قوانین جدید استخراج معادن در افریقای جنوبی مذاکرات ریوتینتو با شرکت هسته‌ای ملی چین با بزرگان تولیدکننده اورانیوم آشنا شوید ریوتینتو پیشتاز معدنکاری با ربات هشدار BHP درمورد سیاست های تعرفه‌ای امریکا مانع تراشی برای پروژه ۸۰۰ میلیون دلاری اورانیوم اعتصاب ۴ روزه معدنچیان اسپانیایی تعدیل نیرو به دلیل بازار ضعیف اورانیوم حمایت صندوق بیمه فعالیت‌های معدنی از معدنکاران فعال در مناطق روستایی خطر بزرگ برای اقتصاد جهانی در راه است هوش مصنوعی به کمک معدنکاری آمد دومین همایش و نمایشگاه تخصصی بین‌المللی اکتشاف موادمعدنی ثرونتمند ترین مرد مکزیک معدنی می شود معدنکاری کوچک مقیاس، از پارامتر اقتصادی برخوردار است برگزاری نخستین گردهمایی تولیدکنندگان شن و ماسه اصفهان ناوگان بی اچ پی، تغییر می‌کند سرمایه‌گذاری ۶۰۰میلیارد تومانی ایمیدرو در حوزه اکتشاف سکه ای با موهای افشان با طلاخیزترین ایالت جهان آشنا شوید تلاش بی نتیجه چین برای کاهش تولید فولاد معادن اورانیوم با یک میلیون دلار تمیز می شوند زیبای معدنی، قاتل ریه ها است ٤ کارگر در انفجار معدن زغال سنگ جان باختند وضع عوارض به ضرر صنعت سنگ است خودروهای برقی، بازار مس را داغ می کنند طلا داغِ داغ است بررسی استخراج اورانیوم در دادگاه عالی ایالات‌متحده بازگشایی معدن تاریخی « طلای کارلز» انتقاد «لک» از ساخت و ساز اماراتی ها آمریکا در حال تاراج "معادن افغانستان" است
برگشت به بالا