وزیر صنعت، معدن و تجارت:

تولید فولادهای API در فولاد مبارکه فتح الفتوح و به بارنشستن نهضت ساخت داخل است

عصر معدن- با حضور رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت، خداداد غریب پور رئیس هیئت عامل ایمیدرو، نماینده مردم شهرستان مبارکــــه در مجلــــس شـــــورای اسلامی، مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره فولاد مبارکه، امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان مبارکه از خط تولید انبوه تختال API ویژه ساخت لوله های انتقال نفت و گاز ترش رونمایی شد.

يکشنبه ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳:۰۰

تولید فولادهای API در فولاد مبارکه فتح الفتوح و به بارنشستن نهضت ساخت داخل است

به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» در این آیین وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن خرسندی از حضور در فولاد مبارکه و قدردانی از تلاش بی وقفه مدیران و کارکنان این شرکت گفت: تولید فولاد های ویژه ساخت لوله های انتقال نفت و گاز ترش در فولاد مبارکه فتح الفتوح و به بار نشستن نهضت ساخت داخل است.

وی با تاکید بر این مجاهدت های کارکنان فولاد مبارکه در خط مقدم تولید و اقتصاد مقاومتی ادامه راه شهیدان دفاع مقدس است گفت: در نهضت ساخت داخل تا سال 1400 ده میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده ایم که 2.4 آن مربوط به صنایع معدنی است.

رضا رحمانی با تاکید بر این که باید هر قطعه ای را که می توانیم در داخل تولید کنیم، باید تولید کنیم، گفت: اول انقلاب زنجیره و ظرفیت تولید فولاد کشور 2.3 میلیون تن بوده است این در حالی است که امروز در این حوزه با رشد  قابل توجهی مواجه هستیم و متاسفانه در برخی موارد در این زنجیره توازن برقرار نبوده است. اما خوشبختانه طی دوسال اخیر اقدامات جدی برای برقراری توازن در سنگ آهن تا محصول انجام شده است و در حال حاضر اصلا نیاز به صادرات سنگ آهن نداریم. این در حالی است که تا سه سال قبل حدود 23 میلیون تن سنگ آهن صادر می شده است. و سال قبل به زیر 8 میلیون تن رسیدیم. فلذا باید در زنجیره تولید فولاد توازن بیشتری برقرار گردد.

وزیر صمت با بیان این که فولاد مبارکه یک شرکت معمولی نیست، افزود: این بنگاه اقتصادی بزرگ از یک سری مراحل با موفقیت عبور کرده است و به یک شرکت جهانی مبدل شده است تا جائیکه تمام دنیا روی آن حساب جداگانه ای باز کرده اند این شرکت همچنانکه در مسیر بسیار خوبی قرار گرفته است نباید به هیچ عنوان فولاد خام صادر کند و باید ظرفیت تولید فولادهای خاص و همین فولادهای API را در خود تقویت کند  و تولید محصولات مورد نیاز کشور در صنایع خودروسازی، نفت و گاز و لوازم خانگی را بیش از پیش در دستور کار خود قرار دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش فولاد مبارکه در توسعه ملی گفت: فولاد مبارکه می تواند در تنظیم بازار کمک حال دولت باشد و با رویکرد حمایت بیش از پیش از صنایع کوچک زمینه رشد هرچه بیشتر آن ها را فراهم آورد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفتگو با خبرنگاران نیز گفت: با تولید این محصول در فولاد مبارکه سالانه از 300 میلیون دلار واردات جلوگیری شده و از این مهمتر این است که این شرکت نیاز کشور را به اسلب مورد نیاز برای تولید ورق مورد نیاز ساخت لوله های انتقال نفت و گاز ترش را تامین می کند.

رضا رحمانی در ادامه به دلایل توجیهی احداث خط نورد گرم 2 در فولاد مبارکه گفت: ما در فولاد مبارکه ظرفیت خالی برای خط نورد داشتیم، به گونه ای که خط نورد شماره یک این شرکت جوابگوی نورد تمام محصولات نیست، بنابراین لازم بود این ظرفیت در بخش نورد ایجاد شود که توسعه آن باعث ایجاد ارزش افزوده شده و نیاز صنایع پایین دست را تامین می کند.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص زمان اجرای تکمیل طرح شهید خرازی و احداث خط نورد دو فولاد مبارکه افزود: مجوز لازم برای راه اندازی خط نورد دو صادر شده است ضمن این که منابع مالی لازم برای این پروژه دیده شده و ظرفیت لازم نیز وجود دارد که پس از انجام تشریفات قانونی وارد فاز اجرا خواهد شد.

او خاطرنشان کرد: عزم فولاد مبارکه برای اجرای این طرح جدی است و منابع مالی لازم برای اجرای آن دیده شده و نظر دولت، کارشناسان فنی و هیات مدیره شرکت در این خصوص مثبت است و در حال انجام تشریفات و انتخاب پیمانکار هستیم و به نوعی کار این پروژه آغاز شده و به طور حتم این طرح در موعد زمانی که مقرر شده اجرا خواهد شد و به مدار فولاد خواهد آمد.
وزیر صمت به ظرفیت های فولاد مبارکه در صنعت فولاد کشور اشاره داشت و افزود: فولاد مبارکه برنامه های دراز مدت و موثری برای توسعه از تامین سنگ آهن و خرید معدن گرفته تا مشارکت در فولاد هرمزگان و توسعه خط نورد آن و تکمیل زنجیره فولاد دارد و ظرفیت طرح نورد دو نیز در این شرکت احصا شده و مطمئنا فولاد مبارکه در آینده بزرگتر از وضعیت کنونی خواهد شد.

خداداد غریب پور معاون وزیر صمت و رئیس هیئت عامل ایمیدرو نیز در جمع خبرنگاران با بیان این که فولاد مبارکه از بنگاه ها و طرح‌های اقتصاد مقاومتی کشور است، گفت: محصول جدید تولید شده در فولاد مبارکه به تائید وزارت نفت نیز رسیده است و در گام اول 300 هزار تن از این محصول تولید می شود.
وی در پاسخ به این سئوال که طرح نورد گرم2 فولاد مبارکه از چه زمان وارد فاز احداث می‌شود گفت: قدر مسلم آن است که ایمیدرو از اجرای این طرح که از نیاز های اساسی صنعت فولاد کشور است حمایت می نماید و در حال حاضر هم مجوز آن صادر شده است و در حال گذراندن مراحل تشریفاتی و قانونی است. و انشاء الله در زمان خود با برنامه‌ریزی‌هایی که مدیریت فولاد مبارکه تدارک دیده است وارد فاز اجرا خواهد شد.

غریب پور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در حال حاضر در فولاد مبارکه با انباشت انبوهی از تختال های آماده برای نورد هستیم این در حالی است که خط نورد فعلی این شرکت چه به لحاظ کمیت و چه از نظر کیفیت جوابگو نیست. بنابراین با احداث و راه اندازی این خط نیاز صنایع پائین دست تامین و ارزش افزوده قابل توجهی برای کشور ایجاد می شود.
رئیس هیئت عامل ایمیدرو  اظهار داشت: فولاد مبارکه در توسعه های خود برنامه‌های بلند مدتی در نظر دارد که اجرای این توسعه ها در آینده فولاد مبارکه را به شرکتی به مراتب سودمند تر و اثربخش تر تبدیل خواهد کرد.

بنابراین گزارش در بخش نخست این آئین مدیر عامل فولاد مبارکه با ارایه گزارشی از عملکرد فولاد مبارکه و با تاکید بر این که این شرکت برنامه های بسیار هدفمندی در توسعه های کمی و کیفی خود ترسیم نموده است گفت: فولاد مبارکه با 30 سال تجربه تولید انواع محصولات فولادی اکنون پا در عرصه تکنولوژ شدن گذاشته است و به زودی کشور ایران را به یکی از کشورهای صاحب تکنولوژی صنعت فولاد مبدل خواهد کرد.

وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: مدیران و کارکنان بلند همت فولاد مبارکه در این راه و افق روشن توانستند برای اولین بار در کشور با همکاری مهندسین نفت به دانش فنی تولید فولاد های خاص مورد استفاده در صنعت نفت و گاز، لوازم خانگی و خودروسازی دست یابند که امروز شاهد رونمایی از خط تولید انبوه تختال API مورد استفاده در صنایع نفت و گاز ترش بودیم.
وی در تشریح مشخصات فنی این محصول اظهار داشت: به نفت یا گازی که بیش از 100ppm سولفید هیدروژن (H2S) داشته باشد، اصطلاحا ترش گفته می‌شود.

مدیر عامل فولاد مبارکه با تاکید بر این که عمده میادین نفت و گاز جهان ترش هستند، گفت: برای ذخیره‌سازی و انتقال آن‌ها نیاز به لوله‌ها و فولاد خاص دارای هیدروژن کم‌تر از ppm 3 و گوگرد کم‌تر از ppm 10 می‌باشد.

حمیدرضا عظیمیان با اشاره به نقش شرکت فولاد مبارکه در تولید لوله های API  محیط ترش ادامه داد:  برای تولید لوله‌های API و مخازن محیط ترش، ابتدا تختال در شرکت فولاد مبارکه تولید و پس از ارسال به شرکت فولاد اکسین خوزستان تبدیل به پلیت گردیده و در نهایت، تولید لوله در یک شرکت لوله‌سازی مانند لوله‌سازی اهواز انجام می‌گیرد.

وی تصریح کرد: محصول لوله محیط ترش در مقایسه با محیط شیرین، با چند مشخصه (حاصل از تست‌های خوردگی) متمایز می‌شود که شکل‌گیری این مشخصات، حاصل فناوری و دانش موجود در فولاد‌مبارکه است.
مدیر عامل فولاد مبارکه در خصوص منافع حاصل از تولید محصولات محیط ترش در داخل کشور گفت: با تولید این محصول در فولاد مبارکه سالانه به میزان 270 میلیون دلار صرفه جویی ارزی به دست خواهد آمد.

علاوه بر این بومی‌سازی و تدوین دانش فنی تولید محصول محیط ترش و امکان تولید محصولات با گرید بالاتر برای پروژه‌های نفت و گاز و رونق تولید و ایجاد اشتغال در کارخانجات پایین‌دستی (تولید پلیت و لوله) و صنایع جانبی از دیگر مزایای تولید این محصول جدید در فولاد مبارکه است.

وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: در حال حاضر امکان تولید سالانه 300 هزار تن از این محصول در فولاد مبارکه وجود دارد و این میزان تولید تا یک میلیون و 200 هزار تن نیز قابل افزایش است.

برچسب ها

وزیر صنعت معدن و تجارتفولاد مبارکه
مطالب مرتبط بیشتر
تشکر رئیس جمهور از وزیر صمت در ایجاد تغییرات مدیریتی در فولاد مبارکه سند جامع همکاری اقتصادی ایران بلاروس تنظیم می‌شود برداشت ۵۰۰ میلیون تن مواد معدنی در سال گذشته فولاد مبارکه، تندیس شرکت برتر از لحاظ ارزش در بورس کالا را دریافت کرد امضای تفاهم نامه همکاری‌ میان فولاد مبارکه و هلدینگ خلیج فارس چرا تولید فولاد مبارکه در فروردین ماه رکورد شکست؟ سوت لوکوموتیوهای سفارش فولاد مبارکه به‌ صدا درآمد ضرورت ادامه نگاه توسعه‌ محور و شجاعت ورود به عرصه‌ های جدید در فولاد مبارکه جزییات عرضه اولیه "تجلی" از زبان مرتضی علی اکبری مدیرعامل این شرکت بازسازی، ترمیم، مقاوم‌سازی و آب‌بندی دیواره‌های بتنی ماشین ۵ ریخته‌گری فولاد مبارکه تحول دیجیتال در فولاد مبارکه تنها راه تثبیت الگوی ملی بنگاه داری در کشور است فولاد مبارکه گرید ST۵۲-FATIGUE مقاوم به خستگی را طراحی و تولید کرد سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت شد پیام تبریک مدیرعامل شرکت مس به مناسبت انتخاب وزیر صمت منطقه غرب سیستان از لحاظ ساختار زمین شناسی دارای ظرفیت های معدنی است توانمندی فولاد مبارکه برای صادرات اسلب گازترش تخصیص ۴۰۰ ریال سود به ازای هر سهم فولاد افزایش سرمایه شرکت فولاد مبارکه طی ماه های آینده فولاد هوشمند در کلاس جهانی، چشم‌انداز فولاد مبارکه در حوزه تحول دیجیتال فولاد مبارکه بالاترین راندمان صنعت و معدن کشور را دارد صنایع تولیدی کشور با وجود تحریم و کرونا خوش درخشیدند بومی‌سازی روغن نورد با تکنولوژی پیشرفته و روز دنیا در ناحیه نورد سرد سود قابل توجه مجامع عمومی عادی سالیانه شرکت‌های چادرملو و گل‌گهر تولید ۸۶ درصد اسلب کشور توسط گروه فولاد مبارکه پس از ۷ سال رکورد تولید واحد نورد دو قفسه ای شکسته شد فولاد مبارکه در بین ۵۰ تولیدکننده بزرگ فولاد جهان در سال۲۰۲۰ نقش‌آفرینی طرح تحول دیجیتال در پروژه‌های لجستیک فولاد مبارکه شناسایی ۶۰ میلیارد تن ذخیره معدنی در کشور شرکت فولاد مبارکه پیشگام بومی‌سازی در صنعت کشور افزایش تولیدات فولاد مبارکه موتور محرکه اقتصادی کشور سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر برای کسب دانش فنی و تکنولوژی فولاد تختال عرض ۲متر، محصولی ۱۰۰درصد ایرانی با کیفیتی مشابه محصولات خارجی تداوم پشتیبانی فولاد مبارکه از تولیدکنندگان پایین دستی صنعت فولاد در سال ۱۴۰۰ حمایت صنایع مادر در تولید شیر ضد کرونا توجه به اقتصاد رسـانه ها توسط فولاد مبارکه اقدامی در راستای عمل به مسئولیتهای اجتماعی فولاد مبارکه علاوه بر صنعت باید قطب جبهه رسانه نیز باشد ۹۹ درصد آبیاری فضای سبز فولاد مبارکه به روش قطرهای انجام میشود فولاد مبارکه مطالبه ۳۰ ساله مردم را به ۵ سال کاهش داد ﻓﻮﻻدﻣﺒﺎرﮐﻪ در ارﺗﺒﺎط ﺑﺎ داﻧﺸﮕﺎهﻫﺎ ﻫﻤﻮاره ﭘﯿﺸﺘﺎز ﺑﻮده اﺳﺖ نقش صنایع فولادی در کاهش مصرف آب کشاورزی نگذاریم یک شرکت توانمند تولیدی مانند فولاد مبارکه قربانی مسائل سیاسی شود بازدید قائم مقام بورس کالای ایران و هیئت همراه از خطوط تولید شرکت فولاد مبارکه با همکاری فولاد مبارکه به دنبال اکتشافات عمقی در ایران مرکزی هستیم آماده ساخت مجموعه ورزشی المپیک نقش جهان ظرف مدت ۵ سال هستیم قدردانی شورای سیاست‌گذاری هفتۀ روابط عمومی از مدیرعامل و مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه فولاد مبارکه حامی افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی استان اصفهان و خیریه‌ها شرکت فولاد مبارکه در لیست صنایع پاک قرار دارد فولاد مبارکه در جهش تولید ساخت یاتاقانهای آبگرد غلتک به روش ریخته گری در ماسه لزوم کل عرضه‌های ورق در تالار بورس کالا انضباط آزمون استخدامی این دوره ستودنی بود رکورد جدید در فولاد مبارکه افزایش تولید محصولات ویژه در فولاد مبارکه دستیابی به رکورد بی سابقه حفاری در شرکت فولاد سنگ مبارکه اصفهان فولاد مبارکه تا شکست ویروس کرونا در کنار مردم است طرح‌های توسعه فولاد مبارکه باید زیر چتر حمایتی قرار گیرد دریافت جایزه جهانی MIKE "برترین سازمان‌های دانشی نوآور" توسط شرکت فولاد مبارکه گذر از مرز تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن کلاف گرم در فولاد سبا بی نیازی کشور از واردات ورق‌های عملیات حرارتی‌پذیر مگا مدول B واحد شهید خرازی با موفقیت در مدار تولید قرار گرفت صرفه‌جویی ۳۲ میلیارد ریالی در واحد نورد گرم فولاد مبارکه رشد ۱۷ درصدی حمل محصولات فولاد مبارکه به مقصد مشتریان در سال جاری ارزش معادن کشور ۲۲ میلیارد دلار است ۲۲ میلیارد دلار ظرفیت ارزشی تولیدات صنایع معدنی پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه احداث تصفیه‌خانه پساب شهری در فولاد مبارکه عمده مسائل مربوط به فولاد کردستان حل شده است/ایمیدرو برای سرمایه گذاری در کردستان ماموریت دارد توسعه سرمایه گذاری در حوزه معدن کردستان در اولویت قرار دارد اتاق بازرگانی اصفهان به دنبال افزایش تعامل میان سنگ آهنی ها و فولادی ها /شرایط امضای تفاهم نامه چند جانبه میان سازمان صمت، ذوب آهن و مبارکه فراهم شود ساخت پاتیل حمل سرباره فولاد مبارکه توسط شرکت مهندسی و پویش ساخت ذوب آهن اصفهان رشد ۱۰۰ برابری زنجیره تولید فولاد از ابتدای انقلاب تاکنون اهدای بیش از ۲ میلیارد و ۵۰۰ هزار ریال کمک نقدی کارکنان فولاد مبارکه به هموطنان سیل‌زده تامین مواد اولیه فولاد مبارکه اهمیت دارد حمایت‌های فولاد مبارکه از ایده‌های ارزش‌آفرین حوزه معدن و صنایع معدنی قابل‌تقدیر است اجرای بیش از ۲۰ پروژه زیست‌محیطی در شرکت فولاد مبارکه اصفهان ثبت دو رکورد جدید در ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم فولاد مبارکه اقدامات فولادمبارکه، گل‌گهر و ذوب‌آهن در بومی سازی طراحی و تولید ورق موردنیاز برای تولید رینگ‌های آلومینیوم استایل بزرگترین افزایش سرمایه تاریخ بورس کشور حضور فولاد مبارکه در ارزیابی جایزه ملی تعالی سازمانی نشانه شجاعت و اشتیاق یادگیری این شرکت است تاکید بر همکاری هرچه بیشتر بانک اقتصاد نوین و فولاد مبارکه رکوردشکنی فولاد مبارکه در تحویل محصول به تولیدکنندگان لوله و پروفیل کشور طراحی و تولید ورق‌های ویژه خطوط انتقال آب خلیج فارس دستاوردهای فولادمبارکه در حوزه آب، در سازمان جهانی یونسکو قابل طرح است رونمایی از نقشه یک میلیونیوم کواترنری در سازمان زمین‌شناسی اختصاص بالاترین گواهینامه تولید ورق‌های دریایی به شرکت فولاد مبارکه تکمیل زنجیره تولید در کل گروه فولاد مبارکه سرمایه‌گذاری یک میلیارد یورویی در ۱۷ طرح مجتمع مس سونگون/ رکورد افزایش تولید در صنعت مس دستور وزیر صنعت و معدن بر آغاز عملیات اکتشاف در معدن آلبلاغ اسفراین حذف اثرلایه کروماته در ورق‌های گالوانیزه در فولادمبارکه اصفهان ظرفیت‌های عظیم کشور نباید معطل خوراک مواد معدنی بماند اعلام آمادگی ایران برای مشارکت در طرح کریدور ۵ جانبه قزاقستان، ازبکستان، ترکمنستان، ایران و عمان سهم ۶۲ درصدی بخش تولید در تامین درآمدهای مالیاتی کشور حمایت قاطعانه دستگاه قضا از صنعت کشور حمایت مجمع نمایندگان استان اصفهان از احداث نورد گرم ۲ فولاد مبارکه رفع معضلات ناشی از بحران ارزی در فولاد با اقدامات ایمیدرو طرح نورد گرم۲ فولاد مبارکه باید اجرا شود افزایش سطح کیفی تختال‌های فولاد مبارکه فولاد مبارکه گواهینامه استانداردهای مدیریتی را کسب کرد تبانی در کار نیست توافقنامه ساخت کارخانه تولید آلومینا از نفلین سینیت به امضا رسید یک تصمیم به نفع توسعه صنعتی شرکت فولاد مبارکه نخستین تندیس سیمین جایزۀ ملی کیفیت ایران را به خود اختصاص داد ایران به جمع سازندگان ماشین‌های جوش لیزری پیوست انعقاد تفاهم‌نامه برای وصول مطالبات بازنشستگان فولاد و ذوب آهن افتتاح هر واحد صنعتی و معدنی در کشور یک پیروزی بزرگ است/ افزایش چشمگیر ذخایر معدنی مس در سطح کشور ۲.۵ میلیارد یورو طرح مسی در حال اجرا داریم سهم ۶۲ درصدی تولید فولاد ایران در خاورمیانه لزوم توجه به بازار های جدید صادراتی/تهیه نقشه راه معدن کشور برای اولین بار دستور رحمانی به سازمان‌های صمت استانی برای شناسایی واحدهای تولیدی مشکل دار سراسر کشور پاسخگویی فولاد مبارکه به جامعه از نقاط قوت و برجستۀ این شرکت است پیشرفت موفقیت‌آمیز پروژه تعویض درایوهای خط نورد گرم لزوم توسعه صادرات کالاهای ایرانی و ایجاد بازارهای جدید هدف صادراتی رونق تولید، گره معضلات اجتماعی و اقتصادی کشور را می گشاید بهینه‌سازی سیستم کنترل واحدهای تولید هیدروژن فولاد مبارکه ارتباط اتاق بازرگانی با وزارت صمت باید تنگاتنگ و منجر به تصمیمات مشترک باشد فولاد مبارکه، سازمانی موفق در بلوغ فکری، چابکی، نوآوری و انسجام است نپذیرفتن پروانه بهره‌برداری معادن از سوی بانک‌ها خلاف قانون است اقدامات معدنی امسال با کل تلاش‌های گذشته برابری می کند دستور وزیر صمت برای تجاری سازی طرح های فناورانه و دانش بنیان اخبار دریافتی از تولید کشور کاملا امیدوارکننده است/ با حضور وزیر صمت فعالیت های این وزارتخانه کاملا برجسته است به کار گیری تمام ظرفیت دولت و مجلس برای جلوگیری از خام‌فروشی نگران تعرفه ها نباشید؛ اصلاح می‌شوند نمایندگان از پاسخ‌های وزیر صمت درباره علت بکارگیری بازنشستگان و بهبود فضای کسب و کار قانع شدند وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز به مجلس می‌آید افزایش کمی و کیفی محصول و رونق تولید دندان‌شکن‌ترین پاسخ به دشمنان جشنواره عکس «کیمیا» دی‌ماه برگزار می‌شود آمادگی شرکت های ایرانی برای مشارکت در توسعه صنعتی و معدنی سوریه رییس سازمان‌ صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی منصوب شد برگزاری همایش توسعه فعالیت های اکتشافی ایران؛ فردا وزیر صنعت: مدیران ۲۴ ساعته فعال باشند صادرات سنگ آهن در سال ۹۷، یک سوم شد/ امسال ۱۰هزار میلیارد تومان طرح افتتاح می شود انقلاب معدنی در ایمیدرو محسوس است کاهش ۱۵ میلیون تنی صادرات مواد معدنی خام در یکسال گذشته/ افزایش تولید فولاد خام بالاتر از میانگین جهانی سیاست کلی دولت پیشگیری از خام فروشی است سیستان و بلوچستان در مسیر توسعه شرکت فولاد مبارکه در میان ۴۰ شرکت برتر بورس تهران و فرابورس ایران قرار گرفت دنبال کاهش ۱۰ میلیارد دلاری واردات کالاهای صنعتی به کشور هستیم آغاز انقلاب معدنی برای بهره برداری از ذخایر معدنی رشد ۷۶ درصدی تحویل محصولات فولاد مبارکه به بازار داخل فولاد مبارکه از تجاری سازی پایان نامه ها حمایت می کند از سرمایه‌گذاران خارجی در صنعت و معدن حمایت ویژه می‌کنیم موافقت رحمانی با آغاز اکتشاف در ۳۰۰ هزار کیلومتر مربع شروط دریافت تسهیلات برای معادن کوچک متفاوت است بیش از ۷۶ درصد شمش فولادی را سه مجموعه تولیدی تامین کردند همایش "توسعه معادن کوچک مقیاس" ۸ مرداد ماه برگزار می شود رشد ۱۰۲ درصدی سود خالص فولاد مبارکه در سال ۹۷ واحد تولید اسید مس در سرچشمه به زودی افتتاح می‌شود صادرات از نان شب براى کشور واجب تر است افزایش دو برابری در آمد فروش محصولات فولاد مبارکه خون توسعه و بهره‌وری همیشه در رگ‌های فولاد مبارکه جاری بوده است نمایشگاه فرصت های ساخت داخل "تقاضا محور" است/ خودکفایی در تولیدات صنعتی یک کار جهادی است نمایشگاه فرصت های ساخت داخل آغاز یک حرکت بزرگ در عرصه تولید کشور است فولادمبارکه تمام توان خود را برای راه‌اندازی کارخانه الکترود اردکان به‌کار می‌گیرد رحمانی اعلام کرد: نیاز ۳۹ هزار میلیارد تومانی برای تکمیل طرح های بالای ۶۰ درصد همایش رونق تولید با توسعه معادن کوچک، ۸ مرداد برگزار می‌شود تولیدکنندگان فرماندهان جنگ اقتصادی هستند/ تفویض بخشی از اختیارات به تشکل‌های خصوصی برگزاری نمایشگاه ساخت داخل، مصداق «هنر مقاومت» در برابر «هنر تحریم ها» است بازدید وزیر صنعت، معدن و تجارت از کارخانه فولاد تربت حیدریه جاجرم با آلومینا و آلومینیوم ، متحول می‌شود امضای تفاهم‌نامه ایجاد ظرفیت تولید ۱۰ میلیون تن فولاد در منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس آمادگی عمان برای سرمایه گذاری در طرح‌های توسعه ای چابهار بازدید معاون وزیرصنعت، معدن و تجارت از مجتمع صنعتی چادرملو سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به کشور عمان برای توسعه روابط توزیع ۱۱ تومان سود به ازای هر سهم همکاری مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی با فولاد مبارکه قرارگرفتن "فولاد"، "کگل" و "فملی" در میان ۵ رتبه نخست بورس تهران سرمایه گذاری ۵ میلیارد دلاری در زنجیره تولیدات فلزات اساسی طی ۳ سال گذشته باید به طور همه جانبه از تولید ریل ملی حمایت کنیم حمایت از فعالیت های معدنی اولویت سال ۹۸ مردم باید وجود کارخانجات و معادن را به عینه لمس کنند تمرکز بر فعالیت‌های حوزه معدن برای شکوفایی فرصت های استثنایی موجود در هرمزگان اعطای انحصار صادرات سیمان به تولیدکنندگان تمرکز بر صادرات به کشورهای منطقه و همسایه از برنامه های دولت است رشد ۱۱ درصدی تولید محصولات نورد سرد فولاد مبارکه امروز راه نجات اقتصاد کشور، توسعه صادرات غیر نفتی است تفویض اختیار به انجمن ها در ایجاد ارزش افزوده معادن به شرط پاسخگویی آنها تفاهم‌نامه تامین مالی ۶۰۰ میلیون یورویی نفلین‌سینیت سراب امضا شد بخشنامه جدید وزیر، تاجران واقعی را حذف می‌کند شرایط جدید صادرات سنگ آهن توسعه ساخت تجهیزات داخلی اولویت وزارتخانه در سال ۹۸ آغاز همکاری های جدید صنعتی و معدنی ایران و روسیه تفویض برخی اختیارات به انجمن سیمان در قبال مسئولیت و پاسخگویی تقدم توسعه فرهنگی بر توسعه اقتصادی و سیاسی وزیر صنعت اسامی صادرکنندگان مجاز مقاطع طویل فولادی را ابلاغ کرد انتصاب غریب پور به عنوان مسئول اجرای طرح احیا و توسعه معادن کوچک علیرضا شهیدی رییس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور شد سجادیان عضو هیات عامل ایمیدرو شد ارزش محصولات معدنی به ۲۰ میلیارد دلار در سال می رسد فولادمبارکه با ۹۲درصد ظرفیت خود فعال است/ فاصله اندک فولادمبارکه با رقبای جهانی راهکارهای افزایش تولید و صادرات فولاد بررسی شد محیط زیست الزام خود خواسته مبارکه کمک ۱۰۰میلیارد تومانی بزرگان معدنی به سیل زدگان آغاز نهضت تولید کالای ساخت ایران فولاد سازان بیش از پنج میلیون تن صادرات داشتند اولویت دولت در سال‌های آینده، افزایش بهره‌وری صنایع معدنی است کلنگ زنی کارخانه گندله سازی ۲.۵ میلیون تنی خرامه افزایش تولید و اشتغال با فعال سازی معادن کوچک فولاد مبارکه از بدو تاسیس همواره به توسعه راه‌ها و مسئولیت‌های اجتماعی متعهد بوده است اختیارات شورای معادن به استانها واگذار می شود ۹ میلیارد دلار صادرات محصولات معدنی داشتیم فولاد مبارکه اصفهان رتبه اول گروه فلزات اساسی بازار خوب در انتظار فولادی ها افتتاح ۳ طرح زنجیره فولاد بخش خصوصی تجلیل از ذوب آهن اصفهان به عنوان صادر کننده نمونه ملی استان اصفهان افزایش ۲۵درصدی تولید زغال‌سنگ در ۹ماهه امسال رشد اکتشافات مس توسط شرکت‌های دولتی جوانگرایی در بخش معدن با هدایت پیشکسوتان ممکن می‌شود علیرضا شهیدی سرپرست سازمان زمین شناسی شد در شرایط تحریم براى جذب سرمایه در بخش معدن مشکل جدى وجود ندارد استعفای مهدی زاده ازسمت معاونت وزیر و ریاست سازمان زمین شناسی فعالیت‌های معدنی می‌تواند جایگزین درآمد نفتی شود انتصابات جدید در وزارت صمت/ معاونان وزیر و روسای صندوق ضمانت صادرات و سازمان‌های ایمیدرو و زمین شناسی تعیین شدن تاکید مدیرعامل فولاد مبارکه بر آماده سازی ورزشگاه نقش جهان افتتاح کارخانه ذوب نورد با ظرفیت تولید‌۲۴۰هزارتن شمش فولادی تامین ماشین آلات راهسازی کشور با مشارکت هپکو در دستور کار است بارگذاری کاتالیست‌های بومی سازی شده در مگامدول A شهید خرازی توجه لازم به بخش معدن، تحریم های امروز را ضعیف تر می کرد صادرات محصولات فولادی افزایش یافت توجه به توسعه در منطقه سنگان از برنامه‌های جدی فولادمبارکه است اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان برای اکتشاف معادن وزیر صنعت: امروز بهترین فرصت برای انقلاب معدنی است تشکیل کمیته توانمند و ملی برای بومی سازی تجهیزات و تامین مواد مصرفی صنعت فولاد وزیر صنعت در تیم معاونان این وزارتخانه بازنگری کند با وجود تحریم‌ها صادرات بخش معدن ادامه خواهد داشت دستور ویژه وزیر صنعت ، معدن و تجارت و مصوبه ایمیدرو برای تامین مواد اولیه ذوب آهن اصفهان اولین تاکید نقشه راه معدن و صنایع معدنی بر اکتشافات است تولید ورق رنگی «براقیت بالا» با کاربرد لوازم خانگی در فولاد مبارکه تاکید مدیرعامل فولاد مبارکه بر تولید ورق رویۀ نمایان خودرو و تکمیل فولادسازی سپیددشت بدون‌ توجه به اکتشاف، صحبت از معدن بی معنی است نهضت فرآوری معادن، امروز به نتیجه رسیده است منتظر جهش صادراتى بخش معدن باشید برنامه وزیر پیشنهادی صنعت، به سهم معدن در تولید ملی می‌افزاید نباید انتظار کاری خارق‌العاده از وزرای جدید را داشته باشیم/ رحمانی، گزینه ای جوان برای سکانداری وزارت صمت صادرات، عنصر حیات بخش اقتصاد ایران است اجرای طرح رفاه کارت را باید به فال نیک گرفت مبارکه از راهکارهای قانونی برای مقابله با تحریم‎ها استفاده می‌کند موافقت وزیرصنعت با بخشودگی پرونده های تعزیراتی فولادسازان مکاتبه عجیب سرقینی با شریعتمداری +سند فولاد مبارکه در تلاش احیاى "زاینده رود" است مدیریت سبحانی در فولاد مبارکه، مصداق عاقبت بخیری است کمیسیون صنایع و معادن، فردا منتظر وزیر صنعت خواهد بود موج سوم صعودی میدکو در راه است جاده ریلی فولاد امیرکبیر کاشان افتتاح شد وزیر صنعت، معدن و تجارت استعفا داد سقف رقابت فولاد ۱۰ درصد و مس و آلومینیوم آزاد شد مشارکت فولاد مبارکه در توسعه و ایمن سازی جاده‌های شهرستان مبارکه رشد ۲۴ درصدی تحویل کلاف گرم فولاد مبارکه به بازار داخلی صنعت سنگ آرام آرام رشد می کند بومی سازی و تولید اقتصادی بهترین راه خروج از تحریمهاست "فولاد سبا" به ظرفیت ۱/۶میلیون تنی می رسد سرمایه هاى مردم را از بازار طلا به سمت تولید سوق دهیم شرکت‌های کوچک معدنی از سامانه نیما معاف شوند ماموریت ایمیدرو، حضور در مناطق محروم است بخش خصوصی بدنه کارشناسی دولت است انتظار داشتیم دکترشریعتمدارى موضوع عوارض را مسکوت نگهدارد خبری خوش برای صادرکنندگان فولاد تولید ۳۰۰هزارتن ورق گالوانیزه با آلیاژ سخت در فولاد امیرکبیر کاشان تولید فولاد مبارکه امسال از مرز ۹میلیون تن عبور می کند شریعتمدارى به همایش سنگ آهن مى آید بهره برداری از ۶ طرح بزرگ صنعتی و معدنی در خراسان رضوی حجم تولید فولاد در ایران از رشد جهانی فراتر رفت ایران با طرح های توسعه ای به ۱۰ کشور اول فولای جهان می پیوندد سهم قابل توجه فولاد مبارکه در تولید، اشتغال و بومی سازی صنعت سهام فلزی ها همچنان در رکود افزایش تولید گروه فولاد مبارکه همگام باکاهش ۱۰درصدی مصرف آب «سرقینی» ماندنی شد اولین گردهمایی فولاد مبارکه اصفهان در سال ۱۳۹۷ افزایش ۲۲درصدی صادرات صنعتی و معدنی به دنبال کاهش ریسک سرمایه‌گذاری در حوزه معدن هستیم سرعت اکتشاف معدن در کشور افزایش یابد
برگشت به بالا