با توجه به کاهش قیمت لیتیوم در سال ۲۰۲۳

خودروهای الکتریکی ارزان خواهد شد؟

عصر معدن- معدنچی چینی اظهار کرد: قیمت لیتیوم ۲۵ درصد کاهش می‌یابد که برای خودروهای الکتریکی مفید است.

يکشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۶:۰۰

خودروهای الکتریکی ارزان خواهد شد؟

به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، یک تامین‌کننده چینی فلز باتری گفت که لیتیوم در سال 2023 ارزان‌تر خواهد بود و برای سازندگان وسایل نقلیه الکتریکی که به دلیل افزایش هزینه‌ها تحت فشار قرار گرفته‌اند، تسکینی خواهد بود.

قیمت لیتیوم پس از یک رالی تماشایی دو ساله ایلان ماسک و بی‌وای‌دی چین، شروع به کاهش کرده است و با توجه به افزایش عرضه، کاهش همچنان ادامه دارد. البته قیمت‌ها به شدت کاهش نخواهد یافت زیرا بازار همچنان در رکود است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، افزایش بسیار لیتیوم که از سال 2020 شروع شد به خریداران آسیب رساند و به اولین افزایش سالانه هزینه باتری کمک کرد. در حال حاضر، قیمت‌های معیار در چین با وجود کاهش در این ماه، هنوز حدود دو برابر ابتدای سال 2022 بالاتر است. این در حالی است که تقاضا از سوی بخش رو به رشد خودروهای الکتریکی از عرضه پیشی گرفته است.

برچسب ها

لیتیومخودرو برقی
مطالب مرتبط بیشتر
چین و روسیه ساخت کارخانه لیتیوم در بولیوی را کلید زدند ایران توانایی تامین ۲۰ درصد نیاز جهان به لیتیم را دارد چالش جدید برای خودروهای الکتریکی میزان دقیق ذخایر لیتیوم ایران چه قدر است؟ ایران توانایی تأمین ۲۰ درصد نیاز جهان به لیتیوم را دارد راه‌اندازی خط تولید سلول‌های لیتیوم یونی در هند دستیابی چین به یک سوم عرضه جهانی لیتیوم تا اواسط دهه جاری فرآوری ماده معدنی لیتیوم اولویت وزارت صمت فراوری نقطه کلیدی در تولید لیتیوم کشف نخستین ذخیره لیتیوم در کشور کشف نخستین ذخیره لیتیوم در کشور جهش قیمت در بازار لیتیوم چین کسری ۸ میلیون تنی فلز سرخ تا سال ۲۰۳۲ میلادی خودروهای الکتریکی به فروش انبوه می‌رسند؟ چین با تصمیم کانادا در مورد سرمایه گذاری در معدن لیتیوم مخالف است لیتیوم و تیتانیوم برندگان یک ساله کامودیتی‌ها انگلیس کلیددار قفل باتری برای خودروهای الکتریکی تسلا برای خرید یک شرکت معدنی آماده است قیمت لیتیوم به بالاترین حد خود رسیده است! اطمینان از تامین آهنربای خاکی کمیاب در خودروهای الکتریکی سرمایه گذاری در "نیکل تانزانیا"؛ گام بی اچ پی برای تامین باتری خودروهای الکتریکی افزایش تولید خودروهای الکتریکی، عامل افزایش بالای قیمت نیکل رشد ۳۸.۵ درصدی تولید کبالت تا سال ۲۰۲۵ دوگانه منافع و مضرات معدنکاری لیتیوم فروش خودروهای برقی در اروپا از سطح یک میلیون دستگاه عبور کرد صنایع معدنی ایران، برگ برنده تولید خودرو برقی بسته مالی ۲۰۲میلیون دلاری برای لیتیوم سرمایه گذاری در لیتیوم با چالش روبرو شد افزایش سرمایه گذاری استرالیا در لیتیوم آغاز تامین مالی برای بزرگترین ذخیره لیتیوم اروپا شیلی به دنبال افزایش تولید لیتیوم افزایش مصرف لیتیوم در جهان قدرت طلبی شیلی در حوزه لیتیوم عدم اطمینان از یارانه، صادرات لیتیوم را افزایشی می‌کند نیمی از کبالت جهان در دست کنگویی‌ها گام بلند یک شرکت برای باتری های لیتیومی تولیدکننده اول لیتیوم رای دادگاه شیلی را از آن خود کرد بولیوی به دنبال شریک جدید برای ذخایر لیتیوم پروژه بزرگ لیتیوم شیلی در انتظار مجوز دولت خودروسازان با بازار لیتیوم چه کردند؟ قرارداد لیتیومی چین با «تسلا» شیلی مالیات استخراج لیتیوم و مس را افزایش می دهد سرمایه گذاری ۴۰ میلیارد دلاری پوسکو محصول معدنی مشترک استرالیا و مالزی وارد بازار می شود پوسکو به دنبال استخراج لیتیوم رشد ۷ برابر تقاضا برای خودروهای برقی مانع تراشی برای پروژه ۸۰۰ میلیون دلاری اورانیوم تقاضا برای گرافیت طبیعی رو به افزایش است شیلی صادرات لیتیوم را افزایش داد تولید خودروهای برقی در چین کاهش یافت خودروسازان با نیکل به آرامش می رسند فروش سهام برای استخراج لیتیوم از خاک رس یکی از بزرگترین ذخایر لیتیوم کشف شد سرمایه گذاری کانادا در منابع لیتیوم آمریکای شمالی ساخت باتری های (EV) صادرات لیتیوم را افزایش داد Mitsui ژاپن به دنبال افزایش سهام در Vale سرنوشت متفاوت لیتیوم و کبالت تقاضا بازار لیتیوم را طلایی می کند افزایش انتقادها به حضور پونس در شرکت SQM پروژه بزرگ لیتیوم در ایالات‌متحده کلید می خورد بازى لیتیوم به کجا مى رسد؟ افزایش مصرف کبالت پاناسونیک در پی همکاری با تسلا اختلاف امریکا و استرالیا در پروژه لیتیوم «طلا»، محبوب ترین نام برای شرکت های معدنی جهان ورود محصول جدید چشم انداز خودروسازان را داغ مى کند تلاش برای دور زدن سلطه چین در بازار «نفت سفید» همکاری مشترک بولیوی و آلمان برای تولید لیتیوم
برگشت به بالا